mr_sjur Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Før vi setter helt i gang, tar vi en backup (sikkerhetskopi) av vår opprinnelige bios ved å skrive følgende : flashrom -s 0 original.bin Etter at BIOSen er lagret, kan vi sette i gang med flashingen. Skriv følgende : flashrom -p 0 DIN-9800XT-BIOS.bin Hvis alt er gjort riktig skal det stå : 6xxxx of 6xxxx bytes verified. Da har du omgjort ditt 9800 non-pro kort til ett 9800 XT. MEN det er ikke helt på tide å juble riktig enda. Hvor skal dette skrives? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Før vi setter helt i gang, tar vi en backup (sikkerhetskopi) av vår opprinnelige bios ved å skrive følgende : flashrom -s 0 original.bin Etter at BIOSen er lagret, kan vi sette i gang med flashingen. Skriv følgende : flashrom -p 0 DIN-9800XT-BIOS.bin Hvis alt er gjort riktig skal det stå : 6xxxx of 6xxxx bytes verified. Da har du omgjort ditt 9800 non-pro kort til ett 9800 XT. MEN det er ikke helt på tide å juble riktig enda. Hvor skal dette skrives? Om du ikke vet det, anbefaller jeg deg ikke å flashe. "hvor skal dette skrives?" : - Du lager en boot diskette som det står i guiden. ha disketten i i diskettstasjonen, og start maskinen på nytt. Etterhvert vil den boote opp med den disketten og du vil få opp "MS-DOS". der skal du skrive inn alt det der Lenke til kommentar
Sharingan Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Om jeg kan gjør det med USB floppy Disk ? har ikke intern floppy.... Lenke til kommentar
nixon Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hva kan man bruke på et ATi Radeon 9700 ikke-pro? Kan dette kortet under sikkert en rekke forutsetninger oppjusteres? (jeg har faktisk et kort som heter 9700 TX, som er en nedklokket utgave av 9700 ikke-pro... Dette er noe Dell har funnet på. Men hvis minnet er kjapt, så bør det vel gå an å fikse litt på det.) Kan jeg sjekke hvor mye minnet mitt tåler å klokkes til med noen av de programmene som er nevnt i denne tråden mon tro?... nixon Lenke til kommentar
eNix Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 lurer bare på om jeg trenger noe mere kjøling når jeg har flasha 9800pro til xt. holder en Arctic Cooling VGA Silencer. Lenke til kommentar
the animal Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 lurer bare på om jeg trenger noe mere kjøling når jeg har flasha 9800pro til xt. holder en Arctic Cooling VGA Silencer. kunne nesten anbefalt deg noe ramkjøler 3dfxcool har noen ganske fine men jeg tror ikke de passer med VGA silencer http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet837.htm men microplex har noen som er beregnet til Ram(brikker) som passer ganske fint på 9800 pro kortene du trenger minst 16 stk ( det vil si to per minne brikke) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CRCU01E1 jeg har sånn selv, funker konge Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 orker ikke å lese igjennom alle 42 sidene, men hvilken bios ska jeg bruke til mitt powercolor radeon 9800 pro? det er liksom 3 forsjellige til pc radeon 9800 pro. takk for hjelpen Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Akkurat nå har jeg også instruksjonene fra X800Pro til X800XT Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) bra vexx . da kjøper jeg pro kan noen hjelpe meg med og finne en driver til sapphire. med r360 og 128ram sånn at jeg kan få til at temp og hvist mulig få til overdrive. dette er kortet mitt. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122901&cks=PRL (kan du vexx hjelpe meg) Endret 4. mai 2004 av kirjogra Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Akkurat nå har jeg også instruksjonene fra X800Pro til X800XT LOL.... Dette blir aldri å stoppe. Takk vexx du jobber hart for benchmark Norge Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 ingen som har svar på spørsmålet mitt? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Akkurat nå har jeg også instruksjonene fra X800Pro til X800XT Blir muligens en PRO utgave på meg da hvis den fungerer bra. Lenke til kommentar
GOMP Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Heisann! Har lest gjennom nesten hele posten, må bare si at du har gjort en god jobb Vexx! Jeg har flashet mitt Power Colour Radeon 9800 Pro kort til xt versjon uten problemer. Takk for en genial guide! Core: 412 Memory: 365 Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Akkurat nå har jeg også instruksjonene fra X800Pro til X800XT Blir muligens en PRO utgave på meg da hvis den fungerer bra. Det er fortsatt EKSTREMT uklart, men vi får se så fort kortene er klare Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kan godt være at noen har postet dette før meg... Men Hva med å sette opp (i en ny tråd) en poll hvor folk kan stemme om hvordan flashingen har gått eks: *Sapphire 9800PRO flashet til 9800XT, fungerte *Sapphire 9800PRO flashet til 9800XT, fungerte IKKE *Powercolor 9800PRO flashet til 9800XT, fungerte *Powercolor 9800PRO flashet til 9800XT, fungerte IKKE osv... Evt ta med resultatet i guiden, så man får en generell pekepinn på hvilke kort som har størst sjanse for å kunne flashes? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Det skulle visst ikke gå ann å aktivere de siste 4 pipelines'ene i Pro versjonen, så å flashe til XT blir vel kanskje ikke så lett. Mulig jeg tar feil... Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Dere med PowerColor Radeon 9800Pro hvilken BIOS brukte dere? Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Dere med PowerColor Radeon 9800Pro hvilken BIOS brukte dere? Jeg brukte den der E-Die eller noe sånt biosen, men fikk mye airfacts i Windows etter flashinga. Så nå har jeg flasha tilbake igjen... Vurderer å flashe tilbake igjen med en annen bios men hvilken? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Dere med PowerColor Radeon 9800Pro hvilken BIOS brukte dere? Jeg har også brukt E-die-biosen. Tror de fleste Powercolor-eiere har gjort det. Det blir artifacts om kortet ikke tåler å klokkes til 412/465. Bedre kjøling (f.eks. VGA Cooler) kan hjelpe på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå