Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flasha powercolorkortet mitt med den Club3D-BIOS for Hynix-minne. Virka fint en stund, men etter ca 1 dag (lite spilling) så fikk jeg plutselig sort skjerm mens jeg spilte bf-vietnam. Etter restart nektet maskinen og boote og skjermen forble sort.

Etter litt leting rund på forumene virker det som om biosen på kortet plutselig sluttet å virke er forbundet med dårlig flashing/bios. Eller foreløpig håper jeg det var dette som skjedde. Har ikke pci skjermkort, så jeg må smøre meg med tålmodighet før jeg får sjekket om det var noe annet som er galt. I alle fall er jeg etter dette blitt betydelig skeptisk til å flashe fra pro til xt.

Har tidligere prøvd powercolor e-die biosen uten problemer, selv om dette var første gang jeg har hatt den i bruk mer en noen timer.

Får bare krysse fingrene fremover nu.

Lenke til kommentar

Har fått tak i et pci kort, men får ikke til å få det til å kjøre samtidig som jeg har ati kortet i agp slotten. Har et abit ai7 hk der jeg også har vært i biosen og endret slik at den booter på pci kortet først.

Det underlige er at jeg får pci kortet til å virke når jeg har mitt gamle gforce kort i agp slotten. har et display på hk som viser post code 25 når den stopper opp med ati kortet i.

Begynner å utvikle en passelig noia nu :( , så tips mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Det viktigste er at du kan kjøre ditt 9800 skjermkort på :

Core : 412

Memory : 365 / 370 (avhengig av produsent)

Hvis disse hastighetene ikke går ved vanlig klokking, blir desverre flashingen umulig. For å prøve ut om du kan kjøre disse hastighetene annbefales programmet

PowerStrip

Sikkert et dumt spørsmål, men holder det at jeg ikke får noen feilmeldinger fra power-strip, eller feilindikasjoner på bildet etter å ha satt core og mem til disse hastighetene?? Kan kortet da overklokkes tilstrekkelig til å kjøre flashing? Eller må jeg kjøre tester med spill, etc først? :hmm:

Lenke til kommentar

Heisan!

Statusen for kortet mitt er at det fremdeles ikke er i live. Om det er permanent dødt vet jeg ikke enda. Har gått over kortet fysisk, men finner ingenting som kan tyde på at det har kommet til skade. Eneste jeg har observert er at jeg opprinnelig hadde litt mye AS5 på det, men ikke mer enn at det var litt på kanten av coren og ikke nede på det grønne området rundt.

Problemet mitt nu er om årsaken til at jeg ikke får bootet med pci skjermkortet er at r9800 kortet er dødt, eller at Abit AI7 nekter å gå videre i booten når den finner et kort som ikke virker i AGP sloten

Post code 25, som den stopper på er en sjekk av:

enumerate PCI bus number

assign memory & O/I resource

search for valid VGA device & VGA BIOS an put into C000:0

Kan således se ut til at den ikke vil gå videre hvis den finner en ikke valid vga device & vga bios. Hvis dette er fordi biosen er corrupt så kan det hende at jeg kan få flasha den på en annen maskin, desverre har jeg kun en gammel 440bx med gammel type agp 1x og 2x, som ikke støttes av r9800.

Får i alle fall krysse fingrene å se meg rundt etter noen som er villige til å la meg låne maskinen deres for å sjekke om jeg får flashet kortet der og avklart statusen på kortet.

Alt i alt har denne hendelsen fått meg til å revurdere litt risikoen forbundet med å overklokke/flashe skjermkort. Virker betydelig mer risikofylt enn å overklokke resten av maskinen. Rent prismessig er det ikke tvil om at nedsiden hvis noe skulle skje er stor, i alle fall når kortet er bare noen måneder gammelt.

Ole

Lenke til kommentar

er jeg den eneste som ikke fikk Flashingen til å fungere. etter å ha flashet ble bildet helt ødelagt. i oppstarten var det så og si ikke mulig å se hva som var på skjermen, inne i windows var det tykke svarte striper nedover deler av skjermen som ødelage bildet. jeg klarte fint og uten problemer å klokke opp til 412/370 med ATiTool. ikke noe galt med bildet da, økte tilogmed noen hundre poeng i 3dmark2003. dog det ble noe kluss med elefantene, selv om dette visstnok er normalt. for de som lurer på hva slags skjermkort jeg har så har jeg et PowerColor Rad9800Pro. jeg brukte "E-Die" biosen, og skal innrømme jeg ikke har prøvd den andre. tror ikke jeg har tørt

noen som vet hva feilen kan være ?

Epz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...