Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

:D jeg fikk xt jo hooo men en feil ble masse dritt på skjermen i biosen og så det var dritt det da :( så skulle jeg sette tilbake til 9800 pro tok feil bios tok samsung ble litt bedre men enda bugs fikk kalle føtter men så ser jeg at det var en til hynix da ble jeg lettet kortet ble bra igjen :thumbs: skal ikke gjøre dette igjen kjøper heller et xt kort :dribble:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:D jeg fikk xt jo hooo men en feil ble masse dritt på skjermen i biosen og så det var dritt det da :( så skulle jeg sette tilbake til 9800 pro tok feil bios tok samsung ble litt bedre men enda bugs fikk kalle føtter men så ser jeg at det var en til hynix da ble jeg lettet kortet ble bra igjen :thumbs: skal ikke gjøre dette igjen kjøper heller et xt kort :dribble:

Hva med litt Norsk formulering, slikt at folk skjønner hva du skriver for noe?

Lenke til kommentar
:devil: en liten oppreting da sitter med et sapphire 9800 pro 128 ram samsung 328 brikke men jeg kan ikke bruke samsung jeg måtte bruke hynix for jeg prøvde den filen som er på forumet til mitt kort og da jeg startet opp på nytt ble det masse røde flekker i biosen og i windows xp men det sto at jeg hadde 9800xt :w00t:
Lenke til kommentar
:w00t: endelig klarte jeg det har et sapphire 9800 pro fikk ikke brukt den biosen som er på forum siden til mitt kort så brukte jeg PowerColor 128MB "XT" E-Die BIOS da gikk det bra kjørte 3d mark helt supert ikke noe tull der fikk da 6300 før fikk jeg 5600 :thumbs: jeg hadde ingen bug i min test 3d mark :thumbup: Endret av kirjogra
Lenke til kommentar

du kan bruke den samme som jeg bruker jeg har sapphire 9800 pro og jeg kunne ikke bruke den som er på forumet så jeg måtte bruke PowerColor Radeon 9800 "XT" 128MB Samsung (E-Die, fikser overklokkingsproblemet på visse kort) og det er nr 3 under sapphire sin i forumet hadde heller ikke samsung men hynix :thumbs:

Lenke til kommentar
du kan bruke den samme som jeg bruker jeg har sapphire 9800 pro og jeg kunne ikke bruke den som er på forumet så jeg måtte bruke PowerColor Radeon 9800 "XT" 128MB Samsung (E-Die, fikser overklokkingsproblemet på visse kort) og det er nr 3 under sapphire sin i forumet hadde heller ikke samsung men hynix :thumbs:

Men punktum har du ikke hørt om? ;)

Lenke til kommentar
Jeg klarer å overklokke max på mitt sapphire kort er: 394 core og 369 med standard vifte. (det er 9800 pro)

Testet mitt Sapphire R9800 pro på 412/365x2 nå, og det gikk uten problemer. Skal klokke og flashe og benchmarke, så fåpr vi se hve jeg får til. Skal poste resultatlisten, dersom det er interesse for det. Jeg er litt spent på om det er nevneverdig forskjell mellom et 9800 pro overklokket til 9800XT-hastighet, og et 9800 Pro flashet til 9800XT.

Lenke til kommentar
Jeg klarer å overklokke max på mitt sapphire kort er: 394 core og  369 med standard vifte. (det er 9800 pro)

Testet mitt Sapphire R9800 pro på 412/365x2 nå, og det gikk uten problemer. Skal klokke og flashe og benchmarke, så fåpr vi se hve jeg får til. Skal poste resultatlisten, dersom det er interesse for det. Jeg er litt spent på om det er nevneverdig forskjell mellom et 9800 pro overklokket til 9800XT-hastighet, og et 9800 Pro flashet til 9800XT.

Jeg fikk 300 Poeng mere når jeg hadde flashet til XT istedenfor og klokke til XT

Lenke til kommentar

Jeg har HIS Excalibur 9800 non-pro med VGA Silencer. Får kjørt core på 430 MHz uten problemer, men får artifacts med mer enn 340 MHz på memory. Har kjent på brikkene, og de er ikke spesielt varme. Det er ikke kjøleribber på disse. Dersom jeg hadde satt noen ribber på, hvor mye høyere ville det være sannsynlig at jeg skulle kunne klare å klokke da? Og hvis det er andre her hvis kort ikke hadde kjøleribber på minnet når de fikk det, hvilke bruker dere nå? Ser at det er to av brikkene som havner under kjøleren.

Det er mulig at svarene står her et sted, men tilgi at jeg ikke gidder å lese gjennom alle 600 postene.

 

Edit: Har flashet kortet til Pro.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Okay, nå har jeg klokket og flashet og herjet på i hele dag, istedet for å gjøre noe fornuftig. Hvis eksamen går åt skogen, så saksøker jeg deg VeXx! ;)

 

Altså, system som følger:

 

P4C 2.8 @ 3.2

Gigabyte 8IPE1000Pro

2x 512 MB TwinMos PC3200

Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB

 

Første jeg måtte gjøre var å demontere Zalman Heatpipe-kjøleren fra R9600XT kortet mitt og flytte den over på R9800Pro-kortet. Litt plunder og gammel goop OVER ALT, men til slutt ble det da suksess. catalyst 4.4 driverne ble så installert, og klokkingen kunne begynne. vel, for å gjøre en laaang (*gjesp*) historie kort, her er hva jeg fikk til. Målet var 7000 i 3DMark03.

 

For referanse: Beste jeg greide tidligere med R9600XT var 4620 i 3DMark03.

 

R9800Pro på default hastighet (378/338x2): 5830 3DMarks

R9800Pro på XT hastighet (412/365x2): 6257 3DMarks

R9800Pro flashet til XT (412/365x2): 6525 3DMarks (NB! Club3D-BIOS for Hynix-minne)

R9800Pro flashet til XT (412/365x2): 6184 3DMarks (NB! E-Die BIOS)

R9800Pro flashet til XT (440/375x2): 6814 3DMarks (NB! Club3D-BIOS for Hynix-minne)

 

Okay, så greide jeg ikke målet, men jeg er ikke spesielt misfornøyd likevel. Kjøleren ble glodvarm allerede ved standard R9800Pro-hastighet, så jeg tviler på om jeg ekstremklokker kortet på permanent basis. Det er rett og slett ikke verdt det om jeg svir av kortet for 2-300 ekstra poeng. Men det er gøy å prøve å komme så høyt man kan, åkkesom. :thumbup:

 

Ooops: Glemte nesten å takke VeXx (you will hear from my lawyer) for en excellent guide.

 

EDIT: Testet E-Die BIOSen, men ble grundig skuffet. Back to Hynix I go!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...