Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT

Anbefalte innlegg

Dere som får skyggefeil i FarCry har dere testet med noen andre BIOS'er?

Har bare sett den ene BIOSen til Hynix minnet,så har bare testet en.

Du kan bruke Samsung minne BIOS også.... Jeg merket litt skyggefeil jeg og... Merkelig det der :hmm:

Ja.ok.Skal teste samsung BIOSen etterpå.Hadde vert greit om flere med Hynix minne tester også,så vi finner ut hva som fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruk siste Omega 4.3 driver så går alle skyggefeil etc vekk ;) Du mister riktignok 100-200poeng i 3Dmark03, men ytelsen i spill er lik (mål med FRAPS) :)

Gjelder det med Omega Driver som er basert på Cat. 4,3 og?

Blir vel det samme vel? Omega "4.3" driverne er jo basert på Cat 4.3.

Lenke til kommentar
Bruk siste Omega 4.3 driver så går alle skyggefeil etc vekk ;) Du mister riktignok 100-200poeng i 3Dmark03, men ytelsen i spill er lik (mål med FRAPS) :)

Gjelder det med Omega Driver som er basert på Cat. 4,3 og?

Det er jo nettopp den som Vexx viser til. :)

Jeg får fortsatt skyggefeil i 3DMark2003!

Endret av sindre313
Lenke til kommentar
Tro om dette går ann med Hercules 9800SE 128 MB AIW grafikkkortet? Det har Samsung 2.8 minne på kortet......

Jeg har undersøkt litt angående den saken. Den eneste måten et 9800SE kort fungerer å flashes til XT er om :

1. Du får flashet det til 9800Pro

2. Du får kjørt minne og ram på 412/370

3. Det er åtte pipelines (det finner du ut av mens du flasher til 9800Pro)

Har sett vellykket flash med 9800SE, men det var med Powercolor 9800SE. Ditt burde fungere KUN om det er åtte aktive pipelines :)

du som har så forferdelig god peiling. kunne du si meg om dette kortet kunne blitt flashet til 9800pro

PowerColor Radeon 9800SE 128MB, 256bit AGP, ATI 9800SE R98SE-C3

og hva er best softmod eller hardmod? eventuelt kunne du laget en guide på hardmodding :)

Lenke til kommentar

blir gallllll får ikke gjort kortet mitt til xt har sapphire 9800 pro 128 ram har laget disket og slår av maskinen og på igjen og kommer til a: og skriver flashrom-p 0 din-9800xt-bios.bin og trykker enter diskett stasjonen jobber og kommer masse opp og så restarter jeg kommer inn i xp men ingen xt kort bare pro prøvde og legge inn driveren på nytt men ikke noe xt :cry:

Lenke til kommentar
blir gallllll får ikke gjort kortet mitt til xt har sapphire 9800 pro 128 ram har laget disket og slår av maskinen og på igjen og kommer til a: og skriver flashrom-p 0 din-9800xt-bios.bin og trykker enter diskett stasjonen jobber og kommer masse opp og så restarter jeg kommer inn i xp men ingen xt kort bare pro prøvde og legge inn driveren på nytt men ikke noe xt :cry:

du må ha mellomrom mellom flashrom og -p

Lenke til kommentar

Hmm, ser folk får dette til uten problemer. Det gjorde riktignok jeg også, bortsett fra en "liten" ting. Problem om du vil.

Jeg har et PowerColor 9800 Pro kort.

Gjorde som guiden sa om hvordan jeg skulle flashe. Valgte biosen til PowerColor-kortet. Alt gikk fint og fikk det til.

GPU og minne har jeg satt til 412 og 370 uten at det ble noen artifacts eller problemer. Kjørte noen artifacts-tester og de fant ingen.

Problemet kommer imidlertidig når jeg kjører 3dmark03 etter å ha flashet til 9800XT. Første game-testen går helt bra. Men når jeg kommer til den andre så blir det problemer, den Proxigon greia.

Her ser jeg så mange artifacts at jeg klarer nesten ikke å se på. Blir sånn skyggefeil som flimrer over hele bildet og det ser ikke bra ut. Dette fortsetter også på neste game-test, men riktignok ikke så ille her. På nature-testen er det ingen skyggefeil.

Uansett, så får jeg mer poeng nå enn før jeg hadde XT. Gikk opp fra 5877 til 6166 3dmarks. Og alle andre spill fungerer perfekt.

Jeg har prøvd med både ATI og Omega-driverne og jeg har prøvd begge PowerColor-biosene som var der. Ingenting så ut til å hjelpe.

Så, spørsmål til vexx, eller andre som har aning; kan jeg få fikset dette på noen måte, uten å måtte sette kortet mitt til 9800 Pro igjen?

Håper på positivt svar.

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...