Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Har flashet mitt PowerColor 9800Pro med Hynix 2,8ns minne, med Club3D 9800XT Samsung BIOS... Får kortet mitt kortere levetid siden jeg ikke har samme type minne? Klarer også bare 414mhz på core og kortet blir ikke varmt, noen tips?

Ja det får kortere levetid. Går vel ned fra 8-15 år til 6-13 år. Så i 2010-2016 må du kjøpe nytt.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spiller x-box på tv'n nede og surfer på internet med hercules 9800 pro kortet på datamaskinen jeg, har ikke merket noen ytelsesforskjeller på surfinga etter jeg oppgraderte fra 9700 pro, men fornøyd som bare det. Dataen fungerer jo..

 

 

 

Hihi.. :p 

 

Har du klokka cpu også? :p

Lenke til kommentar

Se mitt innlegg om oppgradering av 9600 til 9600XT. Det samme gjelder 9800 til 9800XT.

 

Det er fysisk umulig å få et 9800 kort til å bli et 9800XT kort (har forklart dette under 9600 til 9600XT), men det kan se ut som du har 9800XT kort. Problemet er nok at ditt 9800 kort ikke har samme insturksjonssett (RV 350 vs RV360), og vil enten produsere mer varme enn et 9800XT kort, eller yte forskjellig.

 

Sjekker dere ikke på forhånd at GPU'en er lik på de forskjellige kortene dere modifiserer???????

Lenke til kommentar

Selvom det ikke er samma instruksjonssett får et 9800PRO kort flasha til XT bedre resultater enn et 9800PRO klokka til XT fart.. er så likt som det kan få blitt.. sett bort ifra ns`en på ramen, temperaturmåler å alt det der! jeg ble meget fornøyd med min flashing.. gikk opp over 900 poeng i 3DMark03 fra det jeg hadde.. (altså PRO i uklokka tilstand) ;)

Lenke til kommentar
Selvom det ikke er samma instruksjonssett får et 9800PRO kort flasha til XT bedre resultater enn et 9800PRO klokka til XT fart.. er så likt som det kan få blitt.. sett bort ifra ns`en på ramen, temperaturmåler å alt det der! jeg ble meget fornøyd med min flashing.. gikk opp over 900 poeng i 3DMark03 fra det jeg hadde.. (altså PRO i uklokka tilstand) ;)

:yes: Opplever det samme jeg også. Får bedre resultater med XT bios enn med Pro bios på samme klokkefrekvens.

 

torkelma: tror kanskje du bør prøve dette selv (jeg vet du ikke har 9800 kort, så hvorfor uttale seg om noe du ikke har peil på), før du benekter at det vi har gjort funker.

Lenke til kommentar
Selvom det ikke er samma instruksjonssett får et 9800PRO kort flasha til XT bedre resultater enn et 9800PRO klokka til XT fart.. er så likt som det kan få blitt.. sett bort ifra ns`en på ramen, temperaturmåler å alt det der! jeg ble meget fornøyd med min flashing.. gikk opp over 900 poeng i 3DMark03 fra det jeg hadde.. (altså PRO i uklokka tilstand) ;)

:yes: Opplever det samme jeg også. Får bedre resultater med XT bios enn med Pro bios på samme klokkefrekvens.

 

torkelma: tror kanskje du bør prøve dette selv (jeg vet du ikke har 9800 kort, så hvorfor uttale seg om noe du ikke har peil på), før du benekter at det vi har gjort funker.

Når det gjelder det med mer poeng i 3DMark03, er det jo noen som tidligere har påpekt at dette nettopp kan skyldes den omtalte "skyggefeilen".

 

Allikevel har mange rapportert at de faktisk får flere fps i spill og generell høyere ytelse, så det er jo verdt det. Poenget er jo heller ikke antall 3D-marks, eller om du kaller kortet for Pro eller XP - poenget er jo at du ved å flashe oppnår høyere ytelse - og får mer igjen for pengene. :)

Lenke til kommentar
Selvom det ikke er samma instruksjonssett får et 9800PRO kort flasha til XT bedre resultater enn et 9800PRO klokka til XT fart.. er så likt som det kan få blitt.. sett bort ifra ns`en på ramen, temperaturmåler å alt det der! jeg ble meget fornøyd med min flashing.. gikk opp over 900 poeng i 3DMark03 fra det jeg hadde.. (altså PRO i uklokka tilstand) ;)

:yes: Opplever det samme jeg også. Får bedre resultater med XT bios enn med Pro bios på samme klokkefrekvens.

 

torkelma: tror kanskje du bør prøve dette selv (jeg vet du ikke har 9800 kort, så hvorfor uttale seg om noe du ikke har peil på), før du benekter at det vi har gjort funker.

Når det gjelder det med mer poeng i 3DMark03, er det jo noen som tidligere har påpekt at dette nettopp kan skyldes den omtalte "skyggefeilen".

 

Allikevel har mange rapportert at de faktisk får flere fps i spill og generell høyere ytelse, så det er jo verdt det. Poenget er jo heller ikke antall 3D-marks, eller om du kaller kortet for Pro eller XP - poenget er jo at du ved å flashe oppnår høyere ytelse - og får mer igjen for pengene. :)

Helt korekt.. sier ikke at 3DMark er alt jeg lever for liksom.. :p men det var det beviset jeg kunne gi.. pluss at jeg kan kjøre spill så høyt på opplsøninger å slikt jeg bare vil omtrent...! uansett skjønner jeg ikke hvorfor det er no vits å snakke negativt om det.. la oss ha morroa vår i fred om du ikke liker det selv ;)

Endret av ondfisK
Lenke til kommentar
hei!

hva kan skje med kortet i det verste fall hvis jeg ikke klarer å oppdatere BIOS-en ? eller hvis det blir et strøm budd? kan det skje sånt at jeg må giva kortet hvis det går ikke som det skal? hilsen kabak

Ja, skjer det noe feil under flashing, kan du mer eller mindre kaste kortet; siden det ikke dekkes av garanti denne saken her.

Lenke til kommentar

Haha.. nei, la vær å kast kortet.. du kan fortsatt flashe tilbake igjen om det går i klosettet.. om du har et PCI kort som du kan bruke (da må det meste gå galt om du trenger PCI kort) ... står om det på første sida.. i guiden til VeXx.. du er negativ as torkelma :p

Endret av ondfisK
Lenke til kommentar
Selvom det ikke er samma instruksjonssett får et 9800PRO kort flasha til XT bedre resultater enn et 9800PRO klokka til XT fart.. er så likt som det kan få blitt.. sett bort ifra ns`en på ramen, temperaturmåler å alt det der! jeg ble meget fornøyd med min flashing.. gikk opp over 900 poeng i 3DMark03 fra det jeg hadde.. (altså PRO i uklokka tilstand) ;)

:yes: Opplever det samme jeg også. Får bedre resultater med XT bios enn med Pro bios på samme klokkefrekvens.

 

torkelma: tror kanskje du bør prøve dette selv (jeg vet du ikke har 9800 kort, så hvorfor uttale seg om noe du ikke har peil på), før du benekter at det vi har gjort funker.

Når det gjelder det med mer poeng i 3DMark03, er det jo noen som tidligere har påpekt at dette nettopp kan skyldes den omtalte "skyggefeilen".

 

Allikevel har mange rapportert at de faktisk får flere fps i spill og generell høyere ytelse, så det er jo verdt det. Poenget er jo heller ikke antall 3D-marks, eller om du kaller kortet for Pro eller XP - poenget er jo at du ved å flashe oppnår høyere ytelse - og får mer igjen for pengene. :)

Helt korekt.. sier ikke at 3DMark er alt jeg lever for liksom.. :p men det var det beviset jeg kunne gi.. pluss at jeg kan kjøre spill så høyt på opplsøninger å slikt jeg bare vil omtrent...! uansett skjønner jeg ikke hvorfor det er no vits å snakke negativt om det.. la oss ha morroa vår i fred om du ikke liker det selv ;)

Har hørt det med 3Dmark jeg også, så jeg har også testet med Fraps. Får mer fps på de fleste spill.

 

På Farcry holdt det akkurat ikke å kjøre på very high. Etter jeg flashet kan jeg det uten problemer. Så, for min del har flashingen bare vært positivt. Virker som de som mener noe negativt om dette er misunnelige eller noe sånt. Er fullstendig klar over at jeg ikke har noe fullverdig XT kort, men jeg sier ikke nei til ytelseforbedring heller. ;)

 

Sorry for diger quote, men synes det var på sin plass. ;)

Lenke til kommentar

Noen som har xt bios til connect 3d? (128MB)

 

Kortet mitt er "powered by ATI" og bruker sannsynligvis samsung minne (siden connect3d 9800pro 256MB bruker samsung), kan jeg bruke xt biosen til f.eks sapphire? (connect 3d lager ikke 9800xt kort med 128MB, kun 256MB)

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar

/offtopic: Dette er den verst spammede posten jeg noen sinne har sett! UTROLIG mange spørsmål her inne som kunne vært pelmet dit peppern gror, fordi svaret står i selve guiden.

 

Ingen som heller vet at cpu teller i 3dmark03 benchmarken, og at det kan være grunnen til at de får lavere score? Den teller på hele ytelsen til systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...