Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Men..Ka farsken!

 

Jeg få jo ikke til å klokke til 395/352 uten artifacts heller jo :(

 

Skyldes dette bare varmen?

Det er som oftest varmen ja. Anbefaler dere å bytte ut standard kjølingen. For tiden har jeg Artic Ice Cooleren og ramsinks + AS5 og kjører på 450/395 på mitt kort ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten update til de som har trodd at Hynix sender 2.2ns minne på 9800PRO kort :

 

"Overclocking performance between the 2.2ns Hynix chips used in the 9800XT and the 2.86ns Hynix chips used in the 9800 Pro should be similar. They are the same chips, but only rated for differant speeds. Alot like the differance between Samsung 3.3ns and 2.86ns memory."

 

Altså, Hynix minne som er på 9800 PRO kortene er på 2.86 (2.8ns), som er det samme som Samsung ram. Det har lenge vært spekulert om Hynix produserte 2.2ns minne på sine tidligere 9800Pro kort fra PowerColor. Det har de, i de første revisjonene.

 

I tillegg har det aldri blitt bevist at slike kort er å finne i Norge, isfall i fåtall. :)

 

(fikk noen PM om disse minnetypene)

Lenke til kommentar

Har nå hatt kjørt mit 9800pro@XT i i 1½ mnd uten noen problemer.

Har starta å spille farcry(glimrende spill gitt) og opplever der de samme

feilene i som dukket opp i 3Dmark2003.

 

Er kun få steder de oppstår men lurte på om noen andre har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Heisann, ta en titt på screenshotsa under her.

 

Screenshot

Screenshot

Og ta gjerne en titt på denne posten

 

Dette var mitt sapphire 9800p uklokket. Mot all fornuft flasha jeg kortet med xt bios, og artifacts er borte som dugg for solen. Ramen min klarer ikke mer enn 340, så den har jeg klokket ned. Dette er nesten for godt til å være sant. Ikke spør meg hvordan dette er mulig men glad er jeg.

 

Så takk til VeXx for en glimrende guide =)

Lenke til kommentar
[quote name='OKHaz' date='21/03/2004 : 23:10'] Har nå hatt kjørt mit 9800pro@XT i i 1½ mnd uten noen problemer.
Har starta å spille farcry(glimrende spill gitt) og opplever der de samme
feilene i som dukket opp i 3Dmark2003.

    Er kun få steder de oppstår men lurte på om noen andre har opplevd det samme? [/quote]
Heisann..

Har ett PowerColor 9800 PRO som er flashet med 9800XT e-die biosen.

Kjører Far Cry så det suser uten artifakter av noe slag.

Dog blir kortet svært varmt, men jeg har 1 x 120mm + 2 x 90mm vifter som sørger for god gjennomstrømming.

Så sjekk at du har god gjennomstrømming av luft i kabinettet ditt.

Far Cry stresser skjermkortet ganske godt, så det produserer mere varme.


Mvh,
Thomas. Endret av Data-n00b
Lenke til kommentar
Heisann, ta en titt på screenshotsa under her.

 

Screenshot

Screenshot

Og ta gjerne en titt på denne posten

 

Dette var mitt sapphire 9800p uklokket. Mot all fornuft flasha jeg kortet med xt bios, og artifacts er borte som dugg for solen. Ramen min klarer ikke mer enn 340, så den har jeg klokket ned. Dette er nesten for godt til å være sant. Ikke spør meg hvordan dette er mulig men glad er jeg.

 

Så takk til VeXx for en glimrende guide =)

Kjempeflott :thumbup: Kanskje medfølgende BIOS på ditt skjermkort var korrupt, så når du la inn 9800XT BIOSen så ordna den problemene :) Kjempeflott ;)

Lenke til kommentar

9800 Pro og 9800XT er jo bygget på to helt foskjellige brikker (GPU), så det er fysisk umulig å å et fullverdig XT-kort med flashing av BIOS, bare så det er sagt.

-Radeon 9800 Pro = R350

-Radeon 9800 XT = R360

 

Ikke det at jeg er imot klokking av kort, men det å kalle det et 9800XT-kort etterpå er vel ikke helt riktig. ;)

Lenke til kommentar

Skal flashe nå jeg, men så funket selvfølgelig ikke disketten. Skjermkortet har jeg kjørt på 460/390 i 3dmark03(Luftkjølt) og fått 6755 poeng med, så når jeg kommer tilbake fra kompisen min som jeg skal låne diskett fra blir det biosflash av kortet.

 

Skal skrive hvordan det gikk her etterpå! Produsenten er forresten Powercolor.

Lenke til kommentar

Prøver å klokke powercolor9800 pro128 kortet mitt til xt hastighet men sliter med memory'en, klarer bare 356 uten noen feil i spill, men klarer 425 på core uten problemer. jeg lurer på, vil heatsinks i kobber på minne hjelpe nok med å komme opp på 370 hastiget? minne blir sinnykt varmt, selv om jeg har kabinettet oppe og vinduet på gløtt. :roll:

Lenke til kommentar

Lurer litt på en ting.. sitter å fikser å styrer med det greiene her nå.. har lest alle poster i dette temaet, men finner ikke min feil :p har ikke kommet lenger enn til at jeg skal legge inn drdflash på disketten.. men får opp en melding.. på 96% hvor det står "Disc Error on track 77, head 1 Error In Reading" så kan jeg velge ABORT, RETRY eller Ignore.. jeg har bare på følsen av at dette ikke er stedet man hopper over filer ? :p

Lenke til kommentar
Lurer litt på en ting.. sitter å fikser å styrer med det greiene her nå.. har lest alle poster i dette temaet, men finner ikke min feil :p har ikke kommet lenger enn til at jeg skal legge inn drdflash på disketten.. men får opp en melding.. på 96% hvor det står "Disc Error on track 77, head 1 Error In Reading" så kan jeg velge ABORT, RETRY eller Ignore.. jeg har bare på følsen av at dette ikke er stedet man hopper over filer ? :p

Prøv med en diskett som det ikke er feil på.

Lenke til kommentar

tror kanskje jeg sendte deg report ellerno lysbryter.. var ikke med vilje :p jeg prøvde med 4 disketter før det først funka.. men fikk det til etter å ha formatert å styra (formatert diskettene altså;D).. nå funker det.. å jeg har XT kort som fungerer fett som bare det... Masse takker til VeXx !! ;)

Endret av ondfisK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...