Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT

Anbefalte innlegg

Skygge feil VeXx, men flashet kortet tilbake til 9800 Pro i tilfelle. Men det var en annen her på dette forumet som sa at det ikke var artifacts, så jeg driver akkurat nå å flashe tilbake til 9800 XT.

Er så flau, har aldri sett artifacts før, så jeg trodde de der var artifacts :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skygge feil VeXx, men flashet kortet tilbake til 9800 Pro i tilfelle. Men det var en annen her på dette forumet som sa at det ikke var artifacts, så jeg driver akkurat nå å flashe tilbake til 9800 XT.

Er så flau, har aldri sett artifacts før, så jeg trodde de der var artifacts :blush:

Stemmer, det er ikke artifacts, du kjenner igjen artifacts når du ser det ;) Håper Futuremark mailer meg snart :roll:

Lenke til kommentar

- VeXx - Tusen Takk for en glimrende, enkel og grei gjennomgang om........

Jeg flashet et Hercules 9800Pro 128mb uten noe form for problemer

Når jeg bruker samme innstillingene som før (445/378)

Går jeg blandt annet opp og passerer 7000 merket i 3dmark03 :thumbs:

lå tidligerer på ca 6850 og gikk nå helt opp til 7200

Når det gjelder OC håpte jeg at jeg kansje fikk sette opp litt mer, men det gikk dessverre ikke uten artifacts - tvi tvi

Takk igjen og stå på

Edit : skrivefeil hmmmf

Edit : i denne tråden er det enkelte som sier at det ikke har noe for seg å Flashe - hvordan kan da økningen i bla 3dmark03 forklares ???

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Flashet mitt kort i dag, men fikk major artifacts i 3dmark03. Gikk riktig nok opp fra 5948 (9800 pro klokket til xt) til 6294 flashet til xt. Så jeg gikk da tilbake til 9800pro. Det er en ting jeg lurer på. Jeg bruker Omega drivere kan dette være grunnen til artifacts? Hadde vært gøy om jeg fikk den til å kjøre smooth på xt rom'en

Svar mottas med takk...

late...

Lenke til kommentar
Heisann.

Da var mitt PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB med Hynix 2.8 minne flashet med E-Die bios.

Bruker standard kjøling, men har 1 x 120mm + 1 x 90mm kabinettvifter som sørger for god gjennomlufting.

Har ikke testet 3Dmark, men har spilt XIII, Postal 2, Q3, UT2003 og LOMAC i flere timer uten artifacts.

Kjørte opp frekvensene til 425/380 for å teste, og dette fungerer 100% uten artifacts av noe slag.

Takk for en bra guide VeXx. :thumbs:

Mvh,
Thomas.
(nå med XT-Lite kort. :green: )
Lenke til kommentar
Fant denne tråden i et annet forum:

"And the increase in 3Dmark03 people are getting is due to the fact of the errors in game 2 ,so there is no benefit in flashing your card with the XT Bios, when just overclocking it will serve the pupose better." (Diverheaven.net)"

Inntil dette blir bekreftet er det kanskje like greit å klokke Pro på vanlig måte. :dontgetit:
Lenke til kommentar

"And the increase in 3Dmark03 people are getting is due to the fact of the errors in game 2 ,so there is no benefit in flashing your card with the XT Bios, when just overclocking it will serve the pupose better." (Diverheaven.net)"

Inntil dette blir bekreftet er det kanskje like greit å klokke Pro på vanlig måte.  :dontgetit:

Bra observasjon, godt poeng.

Er ytelsesøkningen bare basert på 3DMark03-marks, eller viser andre benchmarks samme resultat?

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Noen som har testet: Radeon 9800 Pro IceQ ? ;)

Ja har selv dette kortet (meget fornøyd), men etter å ha testet litt frem og tilbake endte jeg opp med å flashe tilbake til Pro og heller overklokke på valig måte.

Lenke til kommentar
hm, jeg har også flashet det og det gikk greit. har gjort det før også (med et annet kort da)

NFSU og andre spill ser ut til å gå helt greit men 3dmark 03 får jeg MERKELIGE artifacts som andre og har lagt merke til ser jeg.

.. det ser ut som mange svarte streker osv (akkurat som feil "rendra" skygger eller.no)

Håper ikke dette kommer på spill jeg tester og.. det er bare i spill test 2 og 3 dette skjer.

Noen som har peiling på hva som er galt?

hf ;)

Samme problem her med feil i skyggene på 3Dmark03, er ikke noe å bekymre deg for, det skjer ikke i spill :)

Jeg får disse skygge feilene i Tomb raider: the angel of darkness...

Lenke til kommentar

Inntil dette blir bekreftet er det kanskje like greit å klokke Pro på vanlig måte.  :dontgetit:

Bra observasjon, godt poeng.

Er ytelsesøkningen bare basert på 3DMark03-marks, eller viser andre benchmarks samme resultat?

Har selv undret meg over dette, da det kan stemme, men så tok jeg fram 9800Pro BIOSen og testet diverse spill/demoer og fant en ytelsesøkning i visse spill. Far Cry, Unreal Tournament 2003++

Har mailet Futuremark og fikk min første mail av de for noen dager siden. Den mailen var en autoreply at de har motatt min mail, og at jeg får svar snart. Jeg har STOR følelse om at de ignorerer meg, mao ikke vet hva feilen skygges i 3Dmark03. Jeg håper fortsatt på en mail snart fra Futuremark om hvofror det er slikt.

Ytelsesøkningen jeg fikk i spill varierte fra 5 til 15% noe jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Skal flashe tilbake til radeon 9800 PRO igjen, men likne til flashrom1.3.exe funker ikke, finner den heller ikke via google. Har gått knirkfritt helt til nå, 1 måned etter at jeg flashet til xt har jeg artifacts i windows, noen som kan sende meg linken til flashrom1.3.exe ?

Mvh

Hagmann

Lenke til kommentar
Da har jeg flasha mitt HIS excalibur 9800pro IceQ (puh)

takk til powerman som maila meg flashrom...

resultatene ble: (pro/XT)
3dmark 03 - 5488 / 6144
3dmark 2001se - 12880 / 15364
aquamark 3 - 33411 / 38794

dette er på en uklokket amd 2500+

er fornøyd jeg
Lenke til kommentar
Da har jeg flasha mitt HIS excalibur 9800pro IceQ (puh)

takk til powerman som maila meg flashrom...

resultatene ble: (pro/XT)

3dmark 03 - 5488 / 6144

3dmark 2001se - 12880 / 15364

aquamark 3 - 33411 / 38794

dette er på en uklokket amd 2500+

er fornøyd jeg

Kan jeg spørre hvilken Bios du brukte? Mitt kort likte ikke HIS/Sapphire bios'en. Jeg har også problemer med å kjøre PRO core noe serlig høyere enn 402, minne går greit på 375... Trodde ikke det skulle være noe problem siden kjølingen er såpass bra på kortet. Kanskje jeg burde ta av kjøler/rense og legge på et lag artic silver i håp om bedre resultat...

Noen som har tips så er jeg takknemlig.

Lenke til kommentar

heisan, jeg brukte den HIS/shappire biosen som Vexx hadde link til....

ellers så har jeg kjøleren på max speed....tror ikke det er nødvendig, men bare for sikkerhets skyld...

muligens litt viktig at det ikke er så varmt i kabinettet.

har ikke noe problemer jeg bortsett fra se skyggefeilene i 3dmark03...har ikke sett noe feil i spill..

Lenke til kommentar
heisan, jeg brukte den HIS/shappire biosen som Vexx hadde link til....

ellers så har jeg kjøleren på max speed....tror ikke det er nødvendig, men bare for sikkerhets skyld...

muligens litt viktig at det ikke er så varmt i kabinettet.

har ikke noe problemer jeg bortsett fra se skyggefeilene i 3dmark03...har ikke sett noe feil i spill..

Det er jo kjempebra :thumbup:

Du andre som søker flashrom 1.3 : jeg skal finne den nyeste, just hang on ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...