Alph3z Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) jaja.. da setter jeg i gang da!!!!!! menneh, flashrom linken funker ikke... no1 forslag? Endret 22. februar 2004 av Alph3z Lenke til kommentar
Beni25 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Hei der! Jeg har også kjøpt meg en Powercolor Radeon 9800 Pro no. Det første jeg gjorde var å fjerne stock vifta/ribba og instalerte Zalman ZM80C-HP (uten vifte) og da uten å overklokke den så fikk jeg 17979 på 3DMark01se og 5687 på 3DMark03 (se signatur for mere info om maskinen) Da fant jeg denne tråden og tenkte... hmm, å flashe korte mitt hadde vært genialt! så jeg lastet ned AtiTool programmet (siste ver.) og prøvde å kjøre Find Max Core og Find Max Mem (resultater Core: 395 og Mem: 320-335 ca) og da begynte å gå ned igjen. Så jeg bestemt meg for å sett core på 412 og Mem på 365 og kjørte 3DMark03 og fikk 6116, så kjørte jeg 3DMark01se og fikk 18180. (i begge tester fikk jeg litt artifacts, men langt fra irriterende). Vel... no kommer jeg til poenget! Kan jeg flashe den til xt? og... hvilken core-mem burde jeg sette den før og etter flashingen? btw... kjørte test i ATItool for å skanne for artifacts og fikk dette etter 7.05 min. Trenger også info om hvordan for jeg tak av orig. biosen til kortet? (back-up) Endret 23. februar 2004 av Beni25 Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 ja, jeg fikk til å flashe , men jeg fikk artifacts ... ( Med sapphire-BIOS'en ) så hvilken BIOS skal jeg da bruke? ( jeg har Sapphire atlantis radeon 9800 pro ) Lenke til kommentar
stich Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det virker som linken til flashrom er nede.. Er det noen som har en annen link til dette programmet? Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 ja.. bare få mail, så sender jeg til deg Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 ja, da er jeg en ny eier av Raedon 9800 XT ... det funka vel helt fint men d er en ting jeg lurer på.. jegs spiller MYE cs, og mens jeg spiller, ser jeg små "flekker" som blinkr... men jeg maa konsentrere meg for å legge merke til det.. er detta normalt ? :| Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 ja, da er jeg en ny eier av Raedon 9800 XT ... det funka vel helt fint men d er en ting jeg lurer på.. jegs spiller MYE cs, og mens jeg spiller, ser jeg små "flekker" som blinkr... men jeg maa konsentrere meg for å legge merke til det.. er detta normalt ? :| Det er dette som kalles "artifacts" - står masse om det ellers i denne tråden. Det kommer av at du har overklokka. Bedre kjøling kan hjelpe. Lenke til kommentar
AlvisElvis Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hadde satt pris på om noen gidd å sende meg flashrommen linken er visst nede, mail : [email protected] MVH Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Flashrom i oppdatert utgave kan du finne her: http://www.radeon2.ru/downloads/bios.html Lenke til kommentar
Englebarn Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Noen som har noen erfaringer med flashing av dette kortet ? Det skal gå greit å flashe det ja. Mange som snakker om sine Powercolor og Hercules kort, men har til nå sett kun 1 som spør om dette GeCube kortet. Har også et slikt GeCube 9800 PRO som jeg kunne tenke meg å flashe. Greier ikke allverdens Core og Memory clock da. ATI Tool 0.17 forteller meg at grensa går på ca 415 og 366. Selv med en diger heatpipe kjøler og ekstra vifte. Har ingenting på RAMen. Tror du det går greit uansett? 3dMark03 ligger på 5932 slik det er nå. Hvilken XT BIOS skal man bruke på GeCube kortet? Står ikke listet opp noen steder. Det nærmeste jeg kom da jeg søkte på produsent og bios, var denne samsung biosen til et 9600 kort (http://softmod.ocfaq.com/bios.php). Er det virkelig INGEN andre som har dette kortet, og som vet hvilken BIOS jeg trenger? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Er det noen med VGA Silencer som kan fortelle meg hvor mange millimeter det er mellom silenceren og rambrikkene på kortet? Med andre ord: Hvor høy kan en ramkjøler på denne siden av kortet maksimalt være? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Er det noen med VGA Silencer som kan fortelle meg hvor mange millimeter det er mellom silenceren og rambrikkene på kortet? Med andre ord: Hvor høy kan en ramkjøler på denne siden av kortet maksimalt være? Det må du finne ut av selv, og det kommer jo ann på hvilken produsent du har. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Er det noen med VGA Silencer som kan fortelle meg hvor mange millimeter det er mellom silenceren og rambrikkene på kortet? Med andre ord: Hvor høy kan en ramkjøler på denne siden av kortet maksimalt være? Det må du finne ut av selv, og det kommer jo ann på hvilken produsent du har. OK, kanskje ikke alle som skjønte like godt som meg at det var et standard-designa ATI-kort det var snakk om nei. Nærmere bestemt PowerColor Radeon 9800 Pro. Lenke til kommentar
Sabbe Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Fikk kortet mitt idag tidlig. Flashet akkurat min HIS radeon 9800 Pro IceQ, og det fungerte perfekt Først gikk pcen utrolig treg etter flashingen, men etter at jeg fikk installert Omega-driveren og restartet pc-en, er den nå like kjapt og stabilt Har bare testa ATI-Tool for artifacts da, siden jeg ikke kan se hva som er i 3dMark03(skjermen min støtter bare 800x600 , gleder meg til Eizo-skjermen min kommer). Ingen artifacts etter 20 min Uansett, fikk et par resultater: 3dMark01 fungerer ikke hos meg, sier hele tida at jeg mangler direct x 8.1 driver... Uklokka Radeon 9800 Pro: 5538 3dMark03 5722 Low Res FF XI Benchmark v 2 Radeon 9800 Pro @ 412, 370 : 5977 3DMark03 5724 Low Res FF XI Benchmark v 2 Radeon 9800 Pro @ XT (412, 365) : 6256 3d Mark03 5876 Low Res FF XI Benchmark v 2 Skal prøve andre benchmark også senere Pen forbedring, er veldig fornøyd. Takk VeXx for guiden Endret 26. februar 2004 av Sabbe Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg får mitt powercolor radeon 9800 pro i morgen eller overimorgen. Og det må selvfølgelig flashes... MEN. Jeg har ikke diskettstasjon... Jeg hater diskettstasjon! Vil flashrom fungere fra en hvilken som helst bootet dos? Jeg her en cd som jeg pleier boote fra, som er akkurat som hvis man lagde boot-disk med win98... går bare ca. 10 ganger kjappere enn å boote fra diskett Lenke til kommentar
Popsi Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg får mitt powercolor radeon 9800 pro i morgen eller overimorgen. Og det må selvfølgelig flashes... MEN. Jeg har ikke diskettstasjon... Jeg hater diskettstasjon! Vil flashrom fungere fra en hvilken som helst bootet dos? Jeg her en cd som jeg pleier boote fra, som er akkurat som hvis man lagde boot-disk med win98... går bare ca. 10 ganger kjappere enn å boote fra diskett Burde vel gå greit det, men du får vel ikke tatt backup av den gamle bios'en. Har samme kort som Sabbe, men tenkte jeg skulle teste det i noen dager før jeg flasher til XT Lenke til kommentar
Vike Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 har nettopp fått mitt HIS Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ bra kort med en SKIKKELIG kjøler.... noen som har prøvd å flashe det ? tenkte jeg skulle prøve.. hvilken bios skal jeg eventuelt bruke ? Bra tråd Vexx du har jo starte en egen verden her bra til å dokumentere er du og... du burde finne ut hvordan flashe en cdr til dvd r neste gang Lenke til kommentar
Sabbe Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Søren, kortet mitt fungerte allikevel ikke Fikk artifact i 3DMark03. Skal kanskje prøve en annen driver, kanskje det hjelper EDIT: Testet kortet med Pro Bios med XT hastighet, ingen tegn til artifacts. Da må jeg bruke en annen bios. Hvilken bios burde jeg bruke da? Endret 27. februar 2004 av Sabbe Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Bra jobb. Har ikke sett den før nå. Hvis folk kan sende en PM eller en rapporter til en moderator/admin så kan vi sette slike threads sticky. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Søren, kortet mitt fungerte allikevel ikke Fikk artifact i 3DMark03. Skal kanskje prøve en annen driver, kanskje det hjelper EDIT: Testet kortet med Pro Bios med XT hastighet, ingen tegn til artifacts. Da må jeg bruke en annen bios. Hvilken bios burde jeg bruke da? Artifacts eller skygge-rendringsfeil? Har send tre mail til Futuremark angående feilen (for dere som ikke vet : skyggefeil oppstår i 3Dmark 03 under visse tester) og har enda ikke mottatt svar fra de Enten ignorerer de meg, eller så har de ikke lest de, vi får jo se om jeg får svar. B|Real : bra med sticky på denne her, mange burde vite det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå