Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig fikk jeg mitt PowerColor 9800 Pro i dag. :)

Hynix HY5DU283222AF-28 - er det 2,8 ns?

Etter en time med core-testing er ATITool helt nede i 395,36 MHz nå.

Jeg må få fjerna kjøleren på southbridge slik at jeg får plass til VGA-Cooleren.

Tror dere jeg kan få klokka opp til min. 412MHz da?

Quoter meg sjøl og prøver igjen, siden jeg ikke fikk noe svar. ;)

Er det sannsynlig at jeg klarer å klemme de ekstra nødvendige 15 MHz ut av GPUen med VGA Silencer og Arctic Silver 5 i forhold til originalkjøling? Kjipt at kortet mitt klokker så lavt originalt. :/

Og minnebrikkene, er det noen som vet hastigheten på dem?

Lenke til kommentar
Endelig fikk jeg mitt PowerColor 9800 Pro i dag. :)

Hynix HY5DU283222AF-28 - er det 2,8 ns?

Etter en time med core-testing er ATITool helt nede i 395,36 MHz nå.

Jeg må få fjerna kjøleren på southbridge slik at jeg får plass til VGA-Cooleren.

Tror dere jeg kan få klokka opp til min. 412MHz da?

Quoter meg sjøl og prøver igjen, siden jeg ikke fikk noe svar. ;)

Er det sannsynlig at jeg klarer å klemme de ekstra nødvendige 15 MHz ut av GPUen med VGA Silencer og Arctic Silver 5 i forhold til originalkjøling? Kjipt at kortet mitt klokker så lavt originalt. :/

Og minnebrikkene, er det noen som vet hastigheten på dem?

Ser ikke ut som de HY5DU283222AF-28 klokker så veldig bra da? Mitt har samme minne og jeg klarte 465/410 med stock kjøling. :dontgetit:

Men vet ikke hvilken BIOS jeg skal bruke til og flashe dette kortet.

Endret av clinton
Lenke til kommentar
Har et sapphire radeon 9800 pro. tenkte jeg skulle flashe til 9800 xt

lurte bare på om det vil utgi mer varme? har en slik kjøle sak.

noen som vet om den zalaman saken kjøler bedre enn standard viften?

På nettsidene til Zalman står det: "If used with ATI Radeon 9800 Pro, using the noiseless fan (ZM-OP1) is recommended." (min utheving. Altså anbefalt, men ikke påkrevd, som ved bruk på GeForce FX 5800 eller kraftigere.

Men jeg vet ikke hvordan den kjøler passivt eller aktivt sammenliknet med originalkjøleren.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Har et sapphire radeon 9800 pro. tenkte jeg skulle flashe til 9800 xt

lurte bare på om det vil utgi mer varme? har en slik kjøle sak.

noen som vet om den zalaman saken kjøler bedre enn standard viften?

På nettsidene til Zalman står det: "If used with ATI Radeon 9800 Pro, using the noiseless fan (ZM-OP1) is recommended." (min utheving. Altså anbefalt, men ikke påkrevd, som ved bruk på GeForce FX 5800 eller kraftigere.

Men jeg vet ikke hvordan den kjøler passivt eller aktivt sammenliknet med originalkjøleren.

ok. hva tror du kjøler best av zalman heatpipen med vifte eller denne vga silencer kjølern?

har ikke montert zalman heatpipen enda.. tror du jeg vil få air facts?

vurderes og bestille ZMOP1 med det samme...

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt VGA Silencer selv, men ikke montert den enda.

Jeg tror nok at VGA Silencer vil kjøle best. I tillegg har den den fordelen at den transporterer den varme lufta ut av kabinettet istedenfor å la den varme opp kabinettet ytterligere.

Jeg har sett mange ha gode erfaringer med VGA Silencer her på forumet.

Grunnen til at jeg ikke har montert den enda, er at jeg må fjerne en kjøleribbe jeg har satt på southbridgen på hovedkortet for å få plass først. Jeg skal også kappe opp noen kobberkjølere og plassere på RAM-brikkene på kortet før jeg monterer Silenceren.

Bare jeg blir ferdig med eksamenen min om et par dager skal det nok bli fart i sakene. :)

Og da må forhåpentligvis kortet la seg klokke til minimum 412 MHz på core, slik at jeg får flasha kortet med XP-bios. :)

Edit: Om du vil få artifacts med Zalman-kjøleren er vanskelig å si, når jeg ikke vet hvor godt den kjøler. :) Det kommer jo dessuten an på hvor høyt du klokker GPU/RAM. Uansett lønner det seg å bruke Arctic Silver 5 istedenfor den medfølgende kjølepastaen. Det gjelder uansett hva du skal putte kjølepasta på, vil jeg tro.

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

ok :)

prøvde og klokke mitt kort fikk 6004 i score i 3dmark03.. hadde klokket core 425.25 Mhz og minne 364.50 Mhz.. så prøvde jeg og reboote..

etter rebooten så fikk jeg bare 5700 i 3dmark 03 :/

etter det klokka jeg helt ned igjen.. fikk den vanlige da.. heldigvis

noen spm vet hvorfor det var dårligere ytelse etter reboot?

Lenke til kommentar
ok :)

prøvde og klokke mitt kort fikk 6004 i score i 3dmark03.. hadde klokket core 425.25 Mhz og minne 364.50 Mhz.. så prøvde jeg og reboote..

etter rebooten så fikk jeg bare 5700 i 3dmark 03 :/

etter det klokka jeg helt ned igjen.. fikk den vanlige da.. heldigvis

noen spm vet hvorfor det var dårligere ytelse etter reboot?

Sikker på at overklokkingen din ble "lagret" slik at de nye frekvensene ble brukt da du restarta?

Lenke til kommentar

Noen som har flashrom1.3.exe liggende?

3dmaxx linken er død :(

"3DMaXX is currently undergoing major changes."

Har snoket litt rundt men ikke funnet en link som fungerer.

Edit:

Nevermind. Fant den. :)

Endret av Slinky
Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med flashing av dette kortet ?

Det skal gå greit å flashe det ja.

Mange som snakker om sine Powercolor og Hercules kort, men har til nå sett kun 1 som spør om dette GeCube kortet.

Har også et slikt GeCube 9800 PRO som jeg kunne tenke meg å flashe. Greier ikke allverdens Core og Memory clock da. ATI Tool 0.17 forteller meg at grensa går på ca 415 og 366. Selv med en diger heatpipe kjøler og ekstra vifte. Har ingenting på RAMen. Tror du det går greit uansett?

:ermm: 3dMark03 ligger på 5932 slik det er nå.

Hvilken XT BIOS skal man bruke på GeCube kortet?

Står ikke listet opp noen steder. Det nærmeste jeg kom da jeg søkte på produsent og bios, var denne samsung biosen til et 9600 kort (http://softmod.ocfaq.com/bios.php). :roll:

Lenke til kommentar

jeg er litt lat, så jeg orker ikke lete gjennom HELE driten for å finne svaret på detta spørsmålet:

Kan detta gjøres uten kjøling? jeg har ikke noe vannkjøling elns i min pc, men detta hørtes veldig interesant ut , så jeg har lyst å prøve.. men maa vite om man kan gjøre d med bare vifter på pcn ... :blush::green::thumbup:

( har Sapphire Atlantis 9800 pro 128 mb ddr )

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med flashing av dette kortet ?

Det skal gå greit å flashe det ja.

Mange som snakker om sine Powercolor og Hercules kort, men har til nå sett kun 1 som spør om dette GeCube kortet.

Har også et slikt GeCube 9800 PRO som jeg kunne tenke meg å flashe. Greier ikke allverdens Core og Memory clock da. ATI Tool 0.17 forteller meg at grensa går på ca 415 og 366. Selv med en diger heatpipe kjøler og ekstra vifte. Har ingenting på RAMen. Tror du det går greit uansett?

:ermm: 3dMark03 ligger på 5932 slik det er nå.

Hvilken XT BIOS skal man bruke på GeCube kortet?

Står ikke listet opp noen steder. Det nærmeste jeg kom da jeg søkte på produsent og bios, var denne samsung biosen til et 9600 kort (http://softmod.ocfaq.com/bios.php). :roll:

Det er jeg også fryktelig nysgjerring på! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...