mad_arab Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Noen bør forandre tittelen før de gjør det. XT er en annen chip, komponentene i den er flyttet på, og den har en temperatursensor. Du får kanskje XT hastigheter, men du får IKKE et XT kort. Lenke til kommentar
cbcb Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Noen bør forandre tittelen før de gjør det. XT er en annen chip, komponentene i den er flyttet på, og den har en temperatursensor. Du får kanskje XT hastigheter, men du får IKKE et XT kort. Du har vel litt rett der, man "konverterer" jo uansett skjermkortet sitt til et xt kort. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Mad_Arab ; du har jo "delvis" rett. Du får jo alt som er på et 9800XT kort bortsett fra bundle, tempsensor (overdrive! funksjonen). De har nok ikke gjort noe særlig mer når de hoppet fra 9800Pro til XT bortsett fra de tingene. OG prisen.. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Man får jo heller ikke 128mb ram tel..... Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Har gjort alt slik som står i guiden, men når jeg booter opp disketten og skriver flashrom -s 0 original.bin eller flashrom -p 9800xt.bin får jeg meldingen invalid command and/or filename eller noe sånt. Noen som har peiling på hva som kan gjøre at det ikke fungerer? Lenke til kommentar
Drama Llama Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg får ikke Powerstrip til å kjøre kortet på akkurat 412/365, men litt i overkant... funker dette da? Lenke til kommentar
Izor Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 VeXx hvilken kjøling brukere du på din powercolor har selv artic silencer,og lurte på om det holder for flashinga? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 VeXx hvilken kjøling brukere du på din powercolor har selv artic silencer,og lurte på om det holder for flashinga? Jeg bruker all standardkjølinga, men nå har jeg ei vifte som står og blåser rett på kortet Tror AS og standartkjøling burde holde Lenke til kommentar
Loc Dog Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har gjort alt slik som står i guiden, men når jeg booter opp disketten og skriver flashrom -s 0 original.bin eller flashrom -p 9800xt.bin får jeg meldingen invalid command and/or filename eller noe sånt. Noen som har peiling på hva som kan gjøre at det ikke fungerer? For meg funket det og skrive fil navnet med store bokstaver. Eksempel: flashrom -p 0 9800XT.BIN Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg får ikke Powerstrip til å kjøre kortet på akkurat 412/365, men litt i overkant... funker dette da? Funker bra hvis du kommer over 412/365, det må ikke passe akkurat Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har gjort alt slik som står i guiden, men når jeg booter opp disketten og skriver flashrom -s 0 original.bin eller flashrom -p 9800xt.bin får jeg meldingen invalid command and/or filename eller noe sånt. Noen som har peiling på hva som kan gjøre at det ikke fungerer? For meg funket det og skrive fil navnet med store bokstaver. Eksempel: flashrom -p 0 9800XT.BIN Du må stå i riktig katalog/drive når du skriver kommandoen. Basic DOS. : Store eller små bokstaver har nok ingenting å si. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Endelig klarte jeg å flashe BIOS uten problem. Men gleden var kortvarig. Da jeg startet på nytt var skjermbildet fult av røde prikker som gikk over til grønne prikker i Windows. Ser omtrent ut som om en barnehage har gått bananas med malerskrinet på skjermen min. Dersom jeg prøver å installere drivere får jeg feilmeldingen: "INF error Video driver not found". Dette gjelder både orgianle drivere og Omega drivere. Hva gjør jeg nå Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Endelig klarte jeg å flashe BIOS uten problem. Men gleden var kortvarig. Da jeg startet på nytt var skjermbildet fult av røde prikker som gikk over til grønne prikker i Windows. Ser omtrent ut som om en barnehage har gått bananas med malerskrinet på skjermen min. Dersom jeg prøver å installere drivere får jeg feilmeldingen: "INF error Video driver not found". Dette gjelder både orgianle drivere og Omega drivere. Hva gjør jeg nå Flasher tilbake... Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Endelig klarte jeg å flashe BIOS uten problem. Men gleden var kortvarig. Da jeg startet på nytt var skjermbildet fult av røde prikker som gikk over til grønne prikker i Windows. Ser omtrent ut som om en barnehage har gått bananas med malerskrinet på skjermen min. Dersom jeg prøver å installere drivere får jeg feilmeldingen: "INF error Video driver not found". Dette gjelder både orgianle drivere og Omega drivere. Hva gjør jeg nå Flasher tilbake... Joda, men nå vil jo jeg gjerne ha et 9800XT kort da. Blant annet siden jeg har en prosjektoppgave på skolen om overklokking og det da hadde vert kjekt å få dette til å fungere. Men dersom ingen har noe forslag til hvordan jeg kan fikse det er det vel ingen andre alternaltiv. Lenke til kommentar
E1rik Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Eneste du får er navnet XT. Du kan clocke np/pro til XT hastigheter istedenfor. Det blir litt fake. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Eneste du får er navnet XT.Du kan clocke np/pro til XT hastigheter istedenfor. Det blir litt fake. Har klokket til 480/375 og det fungerer utmerket. Har nå flashet tilbake, men skal prøve å flashe på nytt senere. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Endelig fikk jeg mitt PowerColor 9800 Pro i dag. Hynix HY5DU283222AF-28 - er det 2,8 ns? Etter en time med core-testing er ATITool helt nede i 395,36 MHz nå. Jeg må få fjerna kjøleren på southbridge slik at jeg får plass til VGA-Cooleren. Tror dere jeg kan få klokka opp til min. 412MHz da? Endret 16. februar 2004 av lysbryter Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) Eneste du får er navnet XT.Du kan clocke np/pro til XT hastigheter istedenfor. Det blir litt fake. du får ikke bare høyere klokkefrekvenser, men då får også bedre voltstøtte/spenning på rammen skil at den kan klokkes lengere og blir mere stabil...... så man får faktisk bedre ytelse.. ekke sikker på om det er volt eller spenning, noe bedre blir d et iallefall med strømmen... Endret 16. februar 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
fAight Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 ...får vel strengt tatt ikke bedre voltstøtte? volten kan man vel stille manuelt ellers - default spenningen blir derimot høyere... ...kanskje jeg tar feil? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 du får ikke bare høyere klokkefrekvenser, men då får også bedre voltstøtte på rammen skil at den kan klokkes lengere og blir mere stabil...... så man får faktisk bedre ytelse.. sikker på dette? er det ikke kun navnet og flere Hz på korte som blir endra? Noen som har pepling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå