Oracel Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg klarer ikke å bruke mer enn maks 12% av nettverkskapasiteten med 100mbit full duplex med denne switchen. Kablene er forøvrig UTP, maximum 2 meter lange. Burde jeg rett og slett bytte denne switchen? Eller er dette normalt? Trodde ting kom til å gå mye kjappere enn med 10mbit, men det er jo omtrent ikke forskjell! (Og ja, alle maskinene mine kjører 100mbit full duplex under testingen) Håper noen kan gi meg noen tips, er utrolig skuffende så langt dette her. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kablene er forøvrig UTP, maximum 2 meter lange. Er de hjemmelagde? Hvis ja, er de koblet 100% korrekt etter koblingsskjema? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg får knall hastighet med min switch som er nesten helt lik (jeg har 8porter den har 5) Sjekket nettverkskortene? minekoster noen hundringes per stykk og jeg får veldig god hastighet. Sjekk om alle lysene lyser gjør de ikke det betyr det at kontakten ikke er optimal eller du har dårlige nettverkskort Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Alt lyser, og alle kortene er gode nettverkskort (det er vel egentlig begrenset hvor stor forskjell det er på dem uansett, nå til dags). Alle kablene er forøvrig kjøpte, og er i veldig god stand. Er det noe annet jeg kan ha oversett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå