Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spiderman tar fortsatt 599 for en del N64 spill, skjønner ikke hvorfor.

Da trenger du et kurs i markedsøkonomi.

Prisen en butikk setter på en vare bestemmes av etterspørselen. Så lenge det fins kunder som er villig til å betale 599 for et N64-spill, så selger butikken det til den prisen.

Forøvrig kan man finne mange rimelige N64-spill på www.ebay.co.uk.

Lenke til kommentar

Har sluttet å handle på spider-man. Synes de driver med svindel. Skulle selge BG:2 + exp. pack. Hvor mye skulle jeg få? 200kr! BG:2 er jo et dritt bra spill, men jeg var lei av det. De hadde solgt spillet for 400kr og exp. pack for 300 :wallbash:

Kjøp heller fra qxl.no eller noen venner. Hold deg unna Spider-Man

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at de som kjøper N64 spill på Spiderman blit svindlet.

Man må være synsk for å fatte dette poenget ut fra din opprinnelige posting:

Spiderman tar fortsatt 599 for en del N64 spill, skjønner ikke hvorfor.

Kanskje hvis du i fremtiden tenker deg litt om før du poster, og poster meldinger der poenget ditt kan forstås, så unngår man slike misforståelser? Jeg svarte deg på ditt opprinnelige spørsmål om at du ikke skjønner hvorfor Spiderman tar 599 for N64-spill.

Men uansett, en butikk er ikke et slags sosialkontor som skal ivareta kundenes interesse og strekke seg til det ytterste for å gi kunden lavest mulig pris på varene de selger. En butikks mål er utelukkende å tjene penger for butikkens eiere.

Så lenge folk kjøper brukte N64-spill hos Spider-man for 599 kroner, så tjener Spider-man masse penger, og dermed så finnes det ingen grunn til at de skal sette ned prisen. Er det så vanskelig å forstå? Selv om du synes spillet er for dyrt, så finnes det idioter med alt for mye penger å sløse bort som ikke vet om QXL eller ebay, og dermed gladelig betaler Spider-man 599 kroner for et N64-spill. Det kalles å drive butikk.

Forøvrig paradoksalt at de fleste som klager på høye priser for brukte spill hos Spider-man også klager på at innbytteprisen for bruktspill er for lav. Hadde vært fint med en logisk forklaring på hvordan en butikk kan gi masse penger for innbytte av brukte spill, samtidig som de skal selge de samme spillene kjempebillig.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Så lenge folk kjøper brukte N64-spill hos Spider-man for 599 kroner, så tjener Spider-man masse penger, og dermed så finnes det ingen grunn til at de skal sette ned prisen. Er det så vanskelig å forstå?

Ja, tviler på at de har solgt ett eneste N64 spill de siste 3 åra med de prisene. (ja, jeg er synsk)

Endret av mrxzero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...