JohndoeMAKT Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) men 3`party software finner du her http://www.cenatek.com/product_ramdisk.cfm Ps ikke glem å post litt resultater da win_xp: Takk for den du ! (!!!) Har lett lenge etter bra software til dette, og det beste jeg fant likte ikke disker over 256MB. Nå kan jeg jo leke meg litt mere Endret 10. februar 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg har lest om skikkelig high-end løsninger som bruker SD-ram brikker til ramdisk. Denne er sikret mot strømbrudd med batteri. Løsningen jeg så var og er SCSI-basert og i 5,25"-format med 8-16 minneplasser. Søketiden på selve ram'en er bare 30-45 nanosekunder men selve SCSI-kontrolleren øker dette til mikrosekunder. Altså vanvittig mye bedre enn de raskeste harddiskene som har millisekunder søketid. Ta en titt på denne ; -> RocetDrive og en forhandler i Sverige kunne bare ønske jeg hadde en langt større lommebok Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Jepp, Det er et Cenatek-produkt. (linken har vel vært oppe her tidligere?) Slik ser den ut: Dette er et PCI-kort med en virituell harddisk-kontroller sett fra OS og bios, men med ram i andre enden. Den fåes forresten på nettstedet til http://www.cenatek.com/ i utgaver på 1-4GB og koster der de koster fra 999$ til 2999$. Den kommer med egen strømforsyning så dataene ikke forsvinner. (kan sikkert gå på UPS-drift.) Jeg synes dette begynner å nærme seg en ideell løsning, men skulle fortsatt ønske at det kunne innstalleres i software på systemram'en og at den har batteri-backup på StBy-spenninga til hovedkortet. Gjerne synkronisering med harddisk 1 gang per time også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå