RayBay Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei... Jeg lurer på en ting... Hvorfor bruker windows`n min så lang tid får å avslutte... ?? Når jeg trykker på "starte på nytt" eller "slå av", så tar det ca. 2 min før den skrur seg av... Og jeg kan ikke starte noen programmer .. Kommer opp sånn feil melding.. Kjører WinXP Pro.. Den var ikke sånn med en gang jeg hadde formatert å lagt inn WinXP.. Ble sånn etter en stund... Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hvis du har mus eller tastatur stående i en USB plass så prøv i den gamle PS/2 om mulig. Hvordan feilmelding er det du får? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Hvis du har mus eller tastatur stående i en USB plass så prøv i den gamle PS/2 om mulig. Hvordan feilmelding er det du får? Testet med ps/2 kontaketer.. hjalp ikke... FÅr bare error melding når jeg starter et program etter at jeg har trykket på "slå av" eller "starte på nytt".. Men ellers så er pc`n fin Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Du kan skru ned tiden XP bruker på å vente på at programmer skal få skru seg av. Med denne metoden så setter du ned tiden til XP bare terminater prosessen programmet har igang. Start-->Kjør-->Skriv inn regedit-->HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlSet / Control / waitToKillTimeout Her forandrer du verdien fra 20000 til 10000, da vil det ta 10000 ms før XP terminater prosessene. NB: Å forandre ting i registry burde gjøres med omhu og med en back i lomma. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 ok... tester det du sa Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 funka ikke det heller... når jeg trykker på "slå av" eller "restarte" så kommer "logger av" screenen, men forsvinner ca etter 1 sekund... Så står den i windows, og det tar ca 1 minutt før den skrur seg av Lenke til kommentar
hans A Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hotfixen q329170 skapte denne feilen i w2k. Og jeg tror at du kan få noe av de samme feilene i XP også. Når man fjernet denne hotfixen fungerte pc'en helt fint igjen. Desverre ble denne fixen lagt inn i siste SP. Prøv å fjerne den siste SP fra maskinen din. Og se om feilen forsvinner. Eller søk på q329170 på microsoft sine sider. Lenke til kommentar
implex Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Detter er som kjent en vanlig melding fra OS om at " nå vil jeg formatere " .. Oftest når jeg har fått et slikt problem, har det kun vært fordi et progam i bakgrunnen har tryna og jeg ikke har sett det i tide, til og avslutte det før jeg slår av.. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) implex Skrevet 09/02/2004 : 22:42 Detter er som kjent en vanlig melding fra OS om at " nå vil jeg formatere " .. Oftest når jeg har fått et slikt problem, har det kun vært fordi et progam i bakgrunnen har tryna og jeg ikke har sett det i tide, til og avslutte det før jeg slår av.. Den er helt fin etter at jeg har formatert, men etter som jeg begynner å instalere programmer/spill på den, så blir den treg når jeg skal skru av pc`n hans A Skrevet 09/02/2004 : 22:39 Hotfixen q329170 skapte denne feilen i w2k. Og jeg tror at du kan få noe av de samme feilene i XP også. Når man fjernet denne hotfixen fungerte pc'en helt fint igjen. Desverre ble denne fixen lagt inn i siste SP. Prøv å fjerne den siste SP fra maskinen din. Og se om feilen forsvinner. Eller søk på q329170 på microsoft sine sider. Har ikke lagt inn noen oppdateringer... Endret 10. februar 2004 av RayBay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå