Achelous Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kjøpte meg en MiniDV tape i dag.. Og på den så står det 60 min SP mode og 90min LP mode.-.. Hva er forskjellen ? Lenke til kommentar
Solstice Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 SP = Super play normal record, mens LP = Long Play. Da kutter den ned antall punkter på båndet den recorder ned sine 0´r og 1´r og du får mere plass. Slags komprimering. Men det sliter litt mer på tapen på DV kassetten da. Samme prinsipp og saker på VHS oxo Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) ok... takker... men det har ikke noe spesielt å si om jeg bruker LP en gang ? er det noe forskjell på kvalitet ? Endret 30. januar 2004 av royboy Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jo for all del ikke bruk LP. Mest sannsynlig går det greit, men det er større sjanse for feil på kasetten etter hvert. Det kan også bli problemer med avspilling i andre kameraer, hvis du skal bytte noen gang. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Om jeg bare bruker 90min 1 gang så har det vel ikke noe å si ?? jeg skal filme ei Kulturmønstring her i bygda.. Så slipper jeg å skifte kassett midt i forestillinga. skal bare filme.. og så redigere på pc'n.. Endret 30. januar 2004 av royboy Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det går mest sannsynlig helt fint. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 OK prøver det.. Takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg vil anbefale å teste ut på forhånd med LP-opptak. Det er ikke alle kameraer som støtter overføring av LP-opptak til PC! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå