FranzJosef Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 jeg vil ha ut CPUen, men vifta sitter fast (ja, jeg har løsnet klemmene til viften). er det fordi viften er stivnet fast til CPUen av kjølepastaen? Hvordan funker kjølepasta, stivner den eller forblir den bløt? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 den suger seg vel fast,,men er ikke noe prob... bare å vri forsiktig på kjøleribba...og se om den løsner..den gjør det ved di fleste tillfeller.. min cpu følger med ut hver gang Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har aldri vært borti at cpuen har vært limt fast i vifta på grunn av kjølepasta. Da må du i såfall ha brukt termisk lim. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 tror ikke det er kjølepastaen sin feil. Sikker på at du har lønet den helt? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 hehe, her om dagen så var det faktisk en som kom på skolen med en cpu + kjøler der kjølepastaen som fulgte med på vifta var helt stiv, som plast! Har ikke vært borti dette i andre tilfeller, men det kunne jo hende du hadde samme problem, og at det bare hadde stivnet fast i cpu'en.. Isåfall prøv wichtom og ^Th0mas^ sine råd Er ikke sikker på hvordan du får fjernet dette isåfall, men Isopropanol/rødsprit er verdt et forsøk Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Er ikke sikker på hvordan du får fjernet dette isåfall, men Isopropanol/rødsprit er verdt et forsøk Skal en helle rødsprit utover dette? Det blir vel litt mye søl for stakkars CPUen... den suger seg vel fast,,men er ikke noe prob... bare å vri forsiktig på kjøleribba...og se om den løsner..den gjør det ved di fleste tillfeller.. min cpu følger med ut hver gang Jeg har løsnet alt og den sitter BOM fast. Uansett hva jeg prøver, makt, vri i forskjellige retninger osv. Nå skal jo helst ikke CPUen følge med da! Den skal jo være låst til HK når du lukker ned klaffen. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 sant det...men klaffen er bare en klemmekanisme. og får du ikke åpnet spaken noe jeg ikke tror du gjør pga kjøleribbe. så må du nok bare ta å dra av ribba..og håpe på det beste.. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Er ikke sikker på hvordan du får fjernet dette isåfall, men Isopropanol/rødsprit er verdt et forsøk Skal en helle rødsprit utover dette? Det blir vel litt mye søl for stakkars CPUen... Altså, der tenkte jeg mer på når du har fått den av.. da bruker du en q-tips + isopropanol til å fjerne den gjennværende kjølepastaen.. Men hvis du absolutt må ha av kjølevifta, så er det ikke stort annet å gjøre enn å vri den av, det var det han i klassen min hadde gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå