Gå til innhold

Skifte CPU

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, her om dagen så var det faktisk en som kom på skolen med en cpu + kjøler der kjølepastaen som fulgte med på vifta var helt stiv, som plast!

Har ikke vært borti dette i andre tilfeller, men det kunne jo hende du hadde samme problem, og at det bare hadde stivnet fast i cpu'en.. Isåfall prøv wichtom og ^Th0mas^ sine råd :yes:

Er ikke sikker på hvordan du får fjernet dette isåfall, men Isopropanol/rødsprit er verdt et forsøk :roll:

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på hvordan du får fjernet dette isåfall, men Isopropanol/rødsprit er verdt et forsøk

Skal en helle rødsprit utover dette? Det blir vel litt mye søl for stakkars CPUen...

den suger seg vel fast,,men er ikke noe prob... bare å vri forsiktig på kjøleribba...og se om den løsner..den gjør det ved di fleste tillfeller.. min cpu følger med ut hver gang

Jeg har løsnet alt og den sitter BOM fast. Uansett hva jeg prøver, makt, vri i forskjellige retninger osv. Nå skal jo helst ikke CPUen følge med da! Den skal jo være låst til HK når du lukker ned klaffen.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på hvordan du får fjernet dette isåfall, men Isopropanol/rødsprit er verdt et forsøk

Skal en helle rødsprit utover dette? Det blir vel litt mye søl for stakkars CPUen...

Altså, der tenkte jeg mer på når du har fått den av.. da bruker du en q-tips + isopropanol til å fjerne den gjennværende kjølepastaen..

Men hvis du absolutt må ha av kjølevifta, så er det ikke stort annet å gjøre enn å vri den av, det var det han i klassen min hadde gjort ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...