Jørgen Sørheim Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 har fått tak i en 12v bilvifte som jeg skal bruke til vannkjøling.. lurte på hvordan jeg skal koble den på powersupplyen. har sett på et par sider som denne.. 12V-5V Fan Cable for meg ser det ut som om en vanlig 4pins molex leverer 12v, men med enkelte av kablene koblet ut, leverer den mindre. lurer da på.. hvilke kabler må jeg bruke for å levere 12v til viften, eventuelt 7 eller 5 (for å redusere støy). Lenke til kommentar
alos Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Du bruker den svar som jord, denne brukes både til 12 og 7 volt, hvis du tar en gul og en svart ledning får du 12 Volt. tar du en rød og en svart ledning får du 5 volt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 hm.. ok. høres jo veldig logisk og greit ut :smile: men, viften har en gul/svart kabel, og en rød .. hvor går hva? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Gul/svart er jord (-) og går til svart på molex, rød er + og går til gul på molex. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 hihihi, fikk den opp og kjøre nå.. første gangen holdt jeg den ikke fast, så den hoppet av pulten og rev ut kablene. :smile: andre gangen holdt jeg den fast, men den flytter luft ut på sidene (se bilde under). hvis jeg skal få den til å flytte luft fremover, hva gjør jeg da? og, hjertelig takk for svar. dere er noen knupper. :smile: [ Denne Melding var redigert av: psilocybe på 2002-03-14 17:27 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå