Gå til innhold

9800XT kort er interessen der?


chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg og har tenkt det samme.
Registrere meg som egen bedrift, så lage "powerbys" på forumet der folk kjøper det av meg for innkjøpspris+frakt. Bare for å være grei, men har ikke giddet å gjordt det enda har for mye å gjøre om dagen.

Njaal

Edit: Har sett det bli gjordt i andre forumer, på populære ting... Endret av Njaal[NOR]
Lenke til kommentar
' date='30/01/2004 : 15:48'] Jeg og har tenkt det samme.

Registrere meg som egen bedrift, så lage "powerbys" på forumet der folk kjøper det av meg for innkjøpspris+frakt. Bare for å være grei, men har ikke giddet å gjordt det enda har for mye å gjøre om dagen.

Det er forsåvidt ingen dum ide, iallefall ikke så lenge man unngår økonomisk tap selv! Det er vel heller ikke noen lov som forbyr dette!? Eller, når du kjøper til innkjøpspris så betyr vel det at det ikke er lagt til moms, så da blir det vel ikke veldig mye billigere.. Jeg kan ikke tenke meg at f.eks komplett tjener stort mer en et par hundrelapper på et Radeon 9800 kort.

Lenke til kommentar
Tyvegods? :ermm: (Hvis du da med xxx kr mener et tall mellom 100 og 999).

alså mente egentig xxxx da.. :) Jeg spørr ganske enkelt og interessen er her.. Kjøper dere hvis dere får det så mye billigere. Dere får selvsagt garanti fra produsenten som her er creativ er vel 3 år..

Lenke til kommentar
Tror nok du skal være veldig heldig med omtalen/ryktet i begynnelsen før mange folk tør å kjøpe fra deg.

Husk på at garantier etc er lovpålagt, og at du også må være registrert firma dersom du skal selge aktivt.

hva er forskjellen på og selge Aktivt og selge en del varer på feks bruktmarkedet? er det sånn antall grense? feks mere enn 20 salg i uka må du være registrert firma heh?

Lenke til kommentar

De fleste som fiser ut 3500 for et skjermkort vil gjerne sitte igjen med en eller annen form for garanti.. hvordan skal du ordne det?

Funker ikke kortet så risikerer kunden å tape 3500,- eller så sitter kanskje du igjen med knuste kneskåler.. ;) Er det verdt det?

Lenke til kommentar
De fleste som fiser ut 3500 for et skjermkort vil gjerne sitte igjen med en eller annen form for garanti.. hvordan skal du ordne det?

Funker ikke kortet så risikerer kunden å tape 3500,- eller så sitter kanskje du igjen med knuste kneskåler.. ;) Er det verdt det?

jeg sitter ikke igjen med knuse kneskåler. Garanti får dere jo. Alle ting har garanti hos produsenten som her er creativ. har bare kuttet mellom leddet (butikken)

 

Er verd det? er litt rart å si synes jeg er ikke folk intrisert i å spare penger.

Tilbud etterspørsel? eller skal vi leve som komunister?

Lenke til kommentar

Det er jo du som er leddet mellom produsent og sluttkjøper. Ingen produsenter selger direkte, og ved å være dette mellomleddet påtar du deg ansvaret for å formidle garantisaker... hvordan har du tenkt å løse dette.

 

Det er jo en flott tanke du har, men jeg skjønner folk fullt ut om de er skeptiske til opphavet til kortene. Det var en som sa noe om å bygge opp et omdømme (oslo72). Det er nok der du må begynne. Tror også du må være et registrert foretak. Jeg tror de aller fleste lurer på hvor du har fått tak i kortene :)

 

Dette er ikke ment som noe negativt myntet på deg som person, men sånne salg burde man holde mellom kamerater og ikke bruke forumet som salgskanal. Jeg tipper denne posten ligger helt på grensen av hva som er akseptert i retningslinjene.

 

edit: leif.

Endret av hart
Lenke til kommentar

Blir ikke dette noe ala prinsippet til "ownersbuy"? Altså å samle mange brukere for å kjøpe dette "sammen" rett fra fabrikken uten alle fordyrende mellomledd og dermed oppnå en ganske solid kvantumsrabatt.

 

Problemet for ownersbuy var at det viste seg å bli litt mer kostbart enn forutsett å drive dette på en lovlig måte. Det førte til at de måtte legge på et lite gebyr på alle kjøpene, og nå også en årsavgift for å være medlem. PS. Prat med ownersbuy.no De gjør kanskje hele greia for dere på en sikker og velprøvd måte for et lite gebyr og en årsavgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...