Gå til innhold

NEC ND-2500 problemer!

delfin

Anbefalte innlegg

Jeg har kjempeproblemer med min NEC ND-2500 brenner! Den feilbrenner godt over halvparten av DVD'ene. CD'er funker helt fint, men når jeg brenner DVD'er bestemmer den seg plutselig for å slutte å skrive, og progressbaren i (nyeste) nero slutter å bevege seg, men klokka går helt til jeg får lukket programmet på et vis. Jeg vet ikke om andre har hatt samme problemet, men jeg vurderer å sende den inn igjen! Får teste den på en annen PC først, men det blir temmelig mye mas siden jeg kun har EN funksjonabel PC nå...

Det store spørsmålet blir da...er dette et kjent problem? Er det software eller hardware? Kan jeg gjøre noe med det?

mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjempeproblemer med min NEC ND-2500 brenner! Den feilbrenner godt over halvparten av DVD'ene. CD'er funker helt fint, men når jeg brenner DVD'er bestemmer den seg plutselig for å slutte å skrive, og progressbaren i (nyeste) nero slutter å bevege seg, men klokka går helt til jeg får lukket programmet på et vis. Jeg vet ikke om andre har hatt samme problemet, men jeg vurderer å sende den inn igjen! Får teste den på en annen PC først, men det blir temmelig mye mas siden jeg kun har EN funksjonabel PC nå...

Det store spørsmålet blir da...er dette et kjent problem? Er det software eller hardware? Kan jeg gjøre noe med det?

mvh Stian

ka plater tar du i bruk da?

høres ut som noe er virkelig galt med den...

jeg har nec2500 og er kjempefornøyd brent ca 20 plater uten noe feilbrenning, selv om nero mange ganger sa at ditta vakke no spillbar dvd... (dvd kopien altså)

Jeg har brukt Verbatime,Sony og That's Write alle har fungert utmerket...

til vanlig cd brenning har jeg brukt verbatim som har fungert strålende...

Lenke til kommentar
Jeg bruker bare Verbatim

Har prøvd:

DVD+R

DVD-R

DVD+RW

Så jeg mistenker at brenneren er loco...

Kjipt å drive med retur til webshop...så mye styr!

Takker for svar :)

Høres ut som brenneren din er på bærtur ja, feilbrenninger forekommer nesten aldri med nye brennere (har aldri opplevd det på noen av mine necer ihvertfall, hverken dvd eller cd), prøv å bytt firmware, men om det ikke går, hadde jeg byttet den.

AtW

Lenke til kommentar
Prøv å oppgradere firmware til 1.06.

Har du Nforce brikkesett så avinstaller alt som finnes av nvidia IDE drivere.

jeg har nforce2 hk... (innstallert nvidia ide driverne...) alt funker med meg...

har ikke hatt noe behov for firmware oppgradering på min... så er merkelig at du har det problemet kjøpte vel min for 3 uker siden eller no...

lenge siden du kjøpte den? eventuelt har jeg en med nyere firmware liksom... :wow:

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle opplyse om at jeg formaterte, og droppet å installere nvidia IDE drivere, og nå ser det ut til å funke fint. Har bare fått brent et par DVD'er, men det gikk helt fint begge gangene! Skal si fra om det blir mer trøbbel!

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...