Sh4d3y Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har et altec lansing acs641 sett, og bak på suben står det subwoofer fase, på en liten bryter. Jeg kan velge in eller out. Den står på in, har ikke flyttet på den.. Hva er det? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Om membranet skal bevege seg ut eller inn som respons til en positiv spenning. Har normalt ingen betydning annet enn for å passe sammen med annet utstyr som jobber i samme frekvensområde, f.eks overlappende satellitthøyttalere. Prøv og hør deg fram. Knut Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Er det farlig å flytte på den? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Er det farlig å flytte på den? Nei, det er det ikke! Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Fase har med timing å gjøre. Det spørs om suben står i motsatt retning av satelitt-høyttalerene. Da bør fasevenderen stå på 180 grader. Hør deg frem til det beste resultatet!! om bassen er for treg/kjapp i forhold til det andre... Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har 4.1 surround, hva skal jeg sette den på da? På "out" så er det ganske lite bass mens på "in" er det veldig mye. Den stod på "in" som standard. Takker for alle svarene Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Som sagt, må du høre deg frem fra favoritt-sitte-posisjonen. Forskjellen på "in" og "out" er som sagt at membranen i sub'en slår ulik vei, avhengig av valg. Dette har betdyning for lydbildet når man har flere høyttalere, og ingenting med om lyden ut fra subben svakere eller sterkere. Det som kan skje med flere høyttalere, er at lydbølgene fra 2(eller flere) høyttalere kan treffe hverandre i motfase akkurat der du sitter, slik at lyden dempes kraftig. I subbens tilfelle kan du da fasevende den, slik at den da i samme punkt vil møte den andre lydbølgen i med-fase, og lyden blir kraftigere. Der jo ikke fullt så svart-hvitt som beskrevet, men fra et rent fysisk ståsted er prinsippet rett. Som sagt, du må prøvelytte, og finne ut hva som høres best ut i dine ører. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå