Boralis Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Nå kommer OCZ med BH-6 brikker som kjører på 2-2-2-7 SE HER Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 dæven du får med deg mye Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Leste om det, litt dumt at jeg nettopp kjøpte BH-5 brikker...men men, de duger de også BH-6 er glad i volt og hissige http://www.ocztechnology.com/products/memo...Limited_Edition Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Får håpe dem kommer snart, testing testing. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kan noen forklare meg forskjellen her ? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kan noen forklare meg forskjellen her ? Kan forsøke litt jeg. Begynner først med CH-5. De fleste rambrikkene ute på markedet er CH-5 baserte brikker. Det er brikker som ikke er glad i høy volt det vil si at de ikke klokker så bra, og klarer ikke så bra timings som BH-5/BH-6, de er de minst attraktive brikkene på markedet blandt "ekstreme" overklokkere. CH-5 er også de billigste brikkene for produsentene å produsere. BH-5 baserte brikker er MEGET glad i volt og klarer de strammeste timingsene som det er mulig å få. Uansett hvilket merke det er, så er alle BH-5 brikker omtrent like gode, om ikke like gode. De er også dyrere enn CH-5 å produsere. Som regel hvist ett nytt ram selskap kommer på markedet, så produserer de bare BH-5, men etterhvert så slutter de og går over til CH-5 fordi som sagt det blir billigere å produsere. BH-6 er SINNSYKT glade i volt, her holder det såvidt med 3,2v for at du skal presse dem med masse MHz. Er også gode på timings (like gode som BH-5), men klarer som regel å klokke mer med høy volt. Er skjeldnere med BH-6 brikker enn BH-5. CH-5 er mest vanlig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Har "avtale" med MPX så jeg skall nok få testa dem. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har "avtale" med MPX så jeg skall nok få testa dem. Kjempe snekker'n! Ser virkelig frem til at du får slengt inn udyra og testa dem. Hvor mye volt har du å gi dem? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har "avtale" med MPX så jeg skall nok få testa dem. Ikke forvent deg mye om du ikke gir dem MINIMUM 3,2v. Laget en tråd om dette for litt siden, dog i en "litt" roligere del av forumet. http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=201015 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Konklusjonen blir hvertfall at BH-6 er for ekstreme overklokkere som er i besittelse av hovedkort som klarer å fore rambrikkene med 3.2v+ stabilt. På tide at BH-5 får en etterfølger, og at det blir lettere tilgjengelig. DrE Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Man trenger mye mer enn 3,2v for at BH-6 brikkene skal kunne vise hva de er gode for! Voltmodd PSU er det man burde gjøre når man har slike brikker, slik at man kan bruke 3.4-3.7v (4-4.2v på testing) på dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå