waybck Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei. Finnes det en bærbar harddisksak som en kan plugge i en router eller switch og derved gi muligheten for alle som kobler seg på nettverket å benytte seg av denne ? Case : har stasjonær pc i andre etasje som brukes til å redigere bilder fra digtalkamera. i første etasje har jeg en bærbar pc med tvkort som gir muligheten til å se bildene på tv'en. Pc'en i andre etasje står ikke så ofte på, så det hadde vært genialt dersom bildene kunne lagres på en nettverksdisk og så kunne de presenteres på den bærbare (tv'en)... Noen som har noen tips ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det blir vel noe som heter NAS. Sjekk denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=2...91&l=2&lantall= Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det blir vel noe som heter NAS. Sjekk denne:http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=2...91&l=2&lantall= 120GB for 6000kr.. Da kan man jo like gjerne sette opp en gammel PC som server i nettverket sitt. Jeg antar han ser etter det samme som meg: Et kabinett som ligner på vanlige USB 2.0/Firewire-harddsikkabinetter men at den også har Ethernet-tilkobling. (100Mbit RJ45). En slik sak bør være like enkel å sette opp som managed routere (altså å sette opp lese og skriverettigheter via web-interface). Og prisen bør ikke være så veldig mye høyere enn for et USB 2.0 disk-kabinett. Jeg ser i hvertfall etter noe slikt, men det er utrolig at ingen har fått stort gjennomslag med et slikt produkt ennå. (Uten at jeg kan avkrefte at det finnes slike) Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kosta en del da. Det klart billigste hadde vel vært å få til Wake On Lan så du kan skru på maskina oppe selv om du er nede. Kunne jo vært artig å prøve å lage et eth->ata adapter en gang. Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 I fjor høst annonserte Iomega at de skulle komme med NAS løsning for "Hjemme markedet" skal se om jeg kan finne artikkelen. Det var snakk om en 120GB og en 300GB løsning og prisen skulle ligge omtrent som eksterne disker generelt gjør..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå