Kingpinx Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Nå har jeg sikkert brukt 40 effektive timer på å prøve å installere Win XP på maskinen. Har et ABIT KA7-100 hovedkort som jeg har lyst å knekke i to. Det ble offentligjort at hovedkortet støtter XP i går. Jeg har prøvdt alt. Det eneste jeg kan komme på er at det kan være noe i biosen jeg må fikse på. Jeg har prøvdt alt mulig. Det som skjer er at installasjonen stopper før man kan trykke "Enter" på blåskjermen for å fortsette installasjonen. Strømmen kobles helt ut på tastaturet. Numlock lyset forsvinner. Det virker som om tastatureret ikke blir godtatt. Er det mulig? Det andre det kan være er at geforce3 fra Asus ikke er kompatibelt. Er det mulig? Nei mener jeg. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Installasjonen av WinXP gikk da helt fint på mitt Abit BE6... Kjører rimelig problemfritt også... Jeg har også en installasjon av Win2k (det er den jeg normalt bruker). Den har også installert uten problemer alle gangene, og kjører dønn stabilt... Jeg vet ikke hva problemet ditt skyldes, men jeg tror ikke du kan skylde på hovedkortet alene... Eivind. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Quote: On 2001-10-26 10:37, Kingpinx skrev:Nå har jeg sikkert brukt 40 effektive timer på å prøve å installere Win XP på maskinen.Har et ABIT KA7-100 hovedkort som jeg har lyst å knekke i to.Det ble offentligjort at hovedkortet støtter XP i går. Jeg har prøvdt alt.Det eneste jeg kan komme på er at det kan være noe i biosen jeg må fikse på. Jeg har prøvdt alt mulig.Det som skjer er at installasjonen stopper før man kan trykke "Enter" på blåskjermen for å fortsette installasjonen.Strømmen kobles helt ut på tastaturet. Numlock lyset forsvinner. Det virker som om tastatureret ikke blir godtatt. Er det mulig? Det andre det kan være er at geforce3 fra Asus ikke er kompatibelt. Er det mulig? Nei mener jeg. har du disabla virusbeskyttelsen i bios? fikk liknende problem med ett epox-kort og win98. men når jeg disabla virusbeskyttelsen gikk det rett inn Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Jeg er enig at kortene til abit er rimelig vanskelige. Jeg har selv et Abit KG7-RAID. Jeg slet noe jævlig i en uke helt til jeg fant problemet. Problemet var rekkefølgen på PCI kortene. Lite filleproblem. Men når man først får abit korta til og funke, er de 100% dritbra det skjal de ha. Athlon Power Lenke til kommentar
walestr Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Hei Jeg har samme kort som deg Abit ka7-100. Har hatt XP inne både med original BIOs og "modda" for raid. Ingen problem undr instalasjon. Tror feilen ligger i tileggskort. FEKS skjermkortdriver..... Roger [email protected] Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Hadde liknende problem da ka7-100 kortet var nytt og jeg hadde en beta av win2000..... løsningen var å ha en treig disk på IDE-1 og innstallere OSet der ... deretter Ghoste hele dritten over på ATA-100 disken..... no prblem .... gikk som en drøm :smile: Lenke til kommentar
cjordan61 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Hvis du har Highpoint controlleren enablet , så ikke bruk F6 for å legge inn drivere. De støttes av XP. Dette er en møkka driver , så når du er ferdig innstallert innstallere du Highpoint sine drivere. cjordan61 Lenke til kommentar
Kingpinx Skrevet 28. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2001 Hei alle som prøver å hjelpe. Jeg har prøvdt alt dere har fortalt. Det funker ikke selv om jeg kun har tilkoblet følgende: Aopen IDE 52X cd-rom IBM harddisk 7200 Fujitsu harddisk 7200(Har vekslet på disse og kun en om gangen) Asus Geforce 3 8200-deluxe Siden det går som varmt hvetebrød oss alle dere, så tror jeg at jeg har et spesifikt hovedkort som er defekt. Skjermkortet er jo det hoteste av det hoteste. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 prøv å ta ut geforce3 kortet og erstatte det med et gammelt skjermkort (ikke geforce serien) installer xp og sett i geforce3 kortet igjen.... det er kommet frem at xp får seriøse installasjons problemer med geforce kort.... Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Quote: On 2001-10-26 22:51, Athlon Power skrev:Jeg er enig at kortene til abit er rimelig vanskelige. Jeg har selv et Abit KG7-RAID. Jeg slet noe jævlig i en uke helt til jeg fant problemet.Problemet var rekkefølgen på PCI kortene. Lite filleproblem. Er det kortets skyld? Noen PCI-porter deler IRQ - det gjelder jo alle kort (ikke bare Abit), og setter man 2 kort som "ikke vil" dele IRQ i porter som dele, så oppstår der problemer. Eivind. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Quote: On 2001-10-28 20:00, apollox skrev:prøv å ta ut geforce3 kortet og erstatte det med et gammelt skjermkort (ikke geforce serien) installer xp og sett i geforce3 kortet igjen.... det er kommet frem at xp får seriøse installasjons problemer med geforce kort.... Prøv dette Kingpinx... å la meg få høre hvordan det gikk... jeg hadde akkurat samme problem som deg... og nå kjører jeg XP :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå