lobster Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hvordan skal jeg gå frem for å sette opp Webalizer på en server? Jeg har full root tilgang. Jeg er NEWBIE på freebsd 8og Linux generelt) Lenke til kommentar
dex0r Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Hva kjører du? freeBSD eller Linux? Vel... det skal ikke ha så mye å si Webalizer er svært simpelt å sette opp. 1. Installer først Webalizer 2. Legg til Include <path til webalizer.conf> i apache.conf 3. Modifiser webalizer.conf slik du ønsker å ha den. Det du BØR endre her er hvor logfilen til apache ligger (litt forskjellig på noen distroer), og hvor/til hvilken katalog "output'en" skal komme til. Er disse punktene riktige, vil du få laget deg en statistikk. (Anbefaller forøvrig å endre mer enn de to overnevnte punkter). 4. Restart apache 5. Kjør kommandoen webalizer 6. Pek browseren din til katalogen du anga i webalizer.conf. Nå skal dette virke som det skal. PS: Du vil kanskje legge merke til og spørre deg selv hvorfor "Usage by country" har "Unknown": 100%. Om dette skjer, har du ikke HostnameLookups aktivert i apache. Men uansett, det er ikke den beste måten å løse problemet på. Å ha HostnameLookups aktivert krever mer båndbredde og det er andre måter som løser saken like godt: Før du kjører webalizer, bruker du et program som heter logresolve til å finne alle hostene for deg. Det fungerer slik: logresolve [ -s filename ] [ -c ] < access_log > access_log.new Når du har kjørt logresolve, må du naturligvis angi den "nye" logfilen din (access_log.new i overnevnte tilfelle) i webalizer.conf) Om du vil vite mer om logresolve finner du det på www.apache.org eller man filer;) Håper dette hjalp deg litt på vei.... kom tilbake om jeg har gått for fort frem, eller det ikke virker Henrik. LBS^DecoR RimeligOK.no Endret 1. februar 2004 av dex0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå