Gå til innhold

Hvorfor ikke en re-make av det gode gamle Stunts?


Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg ofte har irritert meg over, det er det at det aldri er kommet ut en oppfølger til det gode gamle "Stunts". Det var en av de beste og morsommste spillene på den gode gamle 486 pc'en min.

 

Tenk dere de feite hoppene og loopene med dagens graffikk og gameplay.

Det hadde vært noe det :D

 

*Drømme*

 

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, hovedforskjellen mellom trackmania og Stunts (AKA Stunt car racer på Amigaen, MED fylte polygoner :thumbs: ) er at Stunts var i full 3D. Man satt inni cockpiten på en slags dunebuggy type bil, og så ut på en gigantisk 8-sylindra motor det kom flammer ut av når man aktiverte turboen.

 

Banene var også bygd i pur 3d-grafikk (leenge før man fikk textures). Trackmania er sett ovenfra, og banene er ikke samme typen 3d som Stunts.

Nå kan jeg ikke snakke for PC-versjonen, men Amigaspillet Stunt Car Racer hadde utrolig fysikk for sin tid, og man følte seg virkelig liten når man tok av og flaksa 40 meter i tomlufta over et hopp i løypa. Løypene var også genialt designet, slik at man måtte ha riktig fart over de store hoppene for å unngå å flakse ut av løypa eller hoppe for kort. Dette har Trackmania også med.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Stunt Car Racer er et _helt_ annet spill enn Stunts. Stunts' andre navn er "4D Sports Driving" (som det vel gikk under i Europa (og på Amiga), blant annet).

 

Stunt Car Racer foregår på en enorm, rund berg- og dalbanelignende bane, mens Stunts foregår i et mer normalt miljø (selv om looper etc kanskje ikke kan kalles normalt).. SCR ble forøvrig utviklet av Geoff Grammond, i ettertid mest kjent for Grand Prix-spillene.

Lenke til kommentar
Nja, hovedforskjellen mellom trackmania og Stunts (AKA Stunt car racer på Amigaen, MED fylte polygoner :thumbs: ) er at Stunts var i full 3D. Man satt inni cockpiten på en slags dunebuggy type bil, og så ut på en gigantisk 8-sylindra motor det kom flammer ut av når man aktiverte turboen.

 

Banene var også bygd i pur 3d-grafikk (leenge før man fikk textures). Trackmania er sett ovenfra, og banene er ikke samme typen 3d som Stunts.

Nå kan jeg ikke snakke for PC-versjonen, men Amigaspillet Stunt Car Racer hadde utrolig fysikk for sin tid, og man følte seg virkelig liten når man tok av og flaksa 40 meter i tomlufta over et hopp i løypa. Løypene var også genialt designet, slik at man måtte ha riktig fart over de store hoppene for å unngå å flakse ut av løypa eller hoppe for kort. Dette har Trackmania også med.

Neineinei, nå må du ikke blande "Stunts" fra 1990 (http://www.mobygames.com/game/sheet/p,2/gameId,329/) med Geoff Crammonds "Stunt Car Racer" (http://www.mobygames.com/game/sheet/p,27/gameId,782/) fra 1989. ;) Dette er to ganske forskjellige spill, selv om de handler om det samme.

Lenke til kommentar

Heheh har ALLTID trodd det var snakk om samme spillet, bare med forskjellig navn til Amiga og PC..jaja, man lærer så lenge man har lever sier nå jeg!

 

Har hele tida tenkt på Stunt Car Racer når folk sammenligna Trackmania med Stunts..er jo ikke så mye forskjell, bortsett fra synspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...