Kissa Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hei! Jeg tenkte jeg skulle gå til innkjøp av følgende: HK: Abit SD7-533 CPU: P4 1.6 GHz Boxed PC400 "Northwood" RAM: DDR PC2100 256MB (for DDR-PC266MHz) Det som jeg er usikker på er busshastigheten. Det står på: - CPU at den går på 400mhz - RAM går på 266mhz - HK ?? Vil dette fungere og er det ikke den samme hastigheten det er snakk om på CPU og RAM? Håper det er noen som kan og vil forklare meg dette? Vil disse komponentene fungere sammen? Takk på forhånd! [ Denne Melding var redigert av: Kissa på 2002-03-13 20:21 ] Lenke til kommentar
Howard Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Disse komponentene passer helt fint sammen. Prosessorens interne hastighet er i dette tilfellet 1.6 GHz. Det er den hastigheten prosessorer utfører sine operasjoner ved. Prosessoren kjører en ekstern hastighet mot hovedkortet (Front Side Bus) på 100 MHz, eller 400 MHz effektivt pga QDR-bussen (4x "normal" hastighet). Dette er den hastigheten prosessoren "snakker" med hovedkortet på. Minnet kjører typisk på 133-166 MHz på nevnte hovedkort, eller 266/333 MHz effektivt pga DDR (2x "normal" hastighet). Det er den hastigheten minnet "snakker" med hovedkortet på. Disse forskjellige "hastighetene" har ingenting å gjøre med hverandre, utenom at prosessorens interne hastighet fremkommer via en multiplikator av systembussen (FSB), f.eks. 16 x 100 = 1.6 GHz. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-03-13 20:20 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå