Dragon-Reborn Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei, jeg holder på å bygge om et gammelt In-Win kabinett. Lurer på om noen her kan hjelpe meg med brytere. Det jeg skal gjøre er å kjøpe et lian-li sett ifra mixroplex. Da tenkte jeg å klippe av, og kjøpe nye brytere fra elfa. Noen som kan gi meg noen retningslinjer på hva jeg skal ha? Bryterne skal festes i en custom-front. Noen gode tips eller? http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/5688.htm (tenkte på noe sånt jeg) Takk på forhånd... Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ikke 110% sikker, men går da ut fra at "momentan tilslutning" betyr at du kortslutter kretsen i det du dytter knappen inn, og at den spretter ut igjen når du slipper. I så fall vil den knappen funke bra. Hvis du har mulighet til å stikke innom butikken til elfa når du skal kjøpe kan du jo spørre der. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 den budre funke helt greit. Går ut i fra at det er en bryter til å erstatte power-bryteren. Da er spersifikasjonen du leter etter "1-pol slutning, momentan" Dette betyr at bryteren kortslutter (lager forbindelse) når den er trykt inn. Man kan faktisk også bruke vippebrytere med tilbakeførende fjær. Disse er gjerne spesifisert som "Fra - (Till)" Lenke til kommentar
Dragon-Reborn Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Dragon-Reborn Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Kan jeg bruke samme knapp på reset? Lenke til kommentar
Dragon-Reborn Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/122662.htm Hmm, disse ville vært bra som power og reset, to forskjellige størrelser. Funker de like bra eller? Det er jo 1-polig slutning, momentan da... Takk på forhånd for svar... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Reset knappen funker på akkurat samme måten (sluttning, momentan). De 2 siste funker like bra (akkurat samme funksjon), Så lenge du holder det innefor "slutning, momentan" er det bare å finne det utseende du liker. Personlig liker jeg disse knappene, men synes de kanskej blir litt store til resetknapp Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Xell: Ganske så sikker på at elfa karaktereiserer tilbakefjærende vippebrytere som "Til-Til", ikke "Fra-Til" som du skrev. Correct me if wrong.. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Tilbakefjærende vippebrytere fins i til-(til) og fra-(til) En "Til-(til)" bryter har 3 "pinner", når bryteren ikke er inne er pin 1 og 2 kortsluttet, når bryteren trykkes inn blir pin 2 og 3 sluttet. "Fra-(Til)" har to pinner som kortsluttes når bryteren er inne. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) enkelt fortalt betyr en parantes at bryteren ikke blir ståend ei den posisjonen når man slipper den, atså tilbakefjærende. "Til-Til" har 3 pinner: posisjon 1 har kontakt mellom pinne 1 og 2, posisjon 2 har kontakt mellom pinne 2 og 3. "Fra-Til" har 2 pinner; posisjon 1 har brudd mellom pinne 1 og 2, posisjon 2 har kontakt mellom pinne 1 og 2. alle brytere som finnes i tilbakefjærende funksjon står det under tabellen; "( ) = Återfjädrande läge" so, consider youself corrected Edit: Nitromarsjipan: det finnes adskillig flere kombinasjoner enn de 2, men vi behøver jo ikke gjøre ting mer koplisert akkurat her Endret 30. januar 2004 av Xell Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 I know, men jeg gadd bare å skrive opp de som er mest aktuelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå