DraZeN Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 My Webpage Her er siden min, vet den er litt tom men det kan fikses på etterhvert, laget den i morgentimene Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Du må endre fonten, bevel&emboss effecten bør minkes bitte litt. Ellers veldig Sweeeeeet! Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Nå en side som ikke er laget i photoshop Ellers enig i tjcombo`s utsagn. Endret 30. januar 2004 av Dino_ Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 hehe. mye sprøtt om du følger linkene, og linkede siders linker.. ellers stilrent og pent. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ingen andre som la merke til Times og at teksten var KLISTRA opp i venstresia? Synes ikke fonten på menyen heller var noe, også _underline_ da. "Martins Homepage" er ikke midtstilt i høyden i header, en header som forøvrig grafikkmessig var søppel. Den er ikke like lang som resten av layouten heller. Og hvorfor "homepage" når alt annet er på norsk? Ville også gjort avstanden mellom boksene en del mindre. Selvsagt er dette en side med alt for lite grafiske detaljer til at jeg kan like den, så du får vel ta min harde tone med en klype salt. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ingen andre som la merke til Times og at teksten var KLISTRA opp i venstresia? Sure I did! Ganske pen idè, egentlig. Liker ikke måten menyen er kutta på, og selve meny-utformingen uten mouseover, og fargen er ikke skryt-nivå. Og hvorfor -- foran hver setning? Problemer med kodinga di? Litt antialiasing på overskriften hadde muligens vært mulig å tenke på? Grafikk-messig er headeren en flopp, sånn som PC sier. Litt mer nøyaktig med bredde neste gang kanskje? Homepage er som PC sier engelsk mens alt annet er på norsk. Dessuten er selve ordet ekstremt oppbrukt. Finn på noe nytt. < Mitt råd. Mitt gode råd. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Er skikkelig newb så vet ikke åssn jeg skal få teksten litt unna kanten på boksen, derfor lagde jeg "--" Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Den er ikke like lang som resten av layouten heller. JO det er den Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Den er ikke like lang som resten av layouten heller. JO det er den Lyst å vedde? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Den er ikke like lang som resten av layouten heller. JO det er den NEI det er den ikke... Ikke vær så forbanna påståelig... Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Den er ikke like lang som resten av layouten heller. JO det er den NEI det er den ikke... Ikke vær så forbanna påståelig... jeg NEKTER neida, menne det må være 0.5 mm ellerno Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 jeg NEKTER neida, menne det må være 0.5 mm ellerno Ikke snakk om mm når du snakker om digital webgrafikk, her går det nemlig i PIKSLER! Og forskjellen er på 1-2 px, det kan jeg faktisk se tydelig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Er snakk om flere piksler ja, zomma faktisk inn og titta i opera Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Så ikke så alt for dumt ut dette, en grei begynnelse. For de som påstår at header ikke er 750px bred: http://www.home.no/draz1/martins/top.gif Men ja, slutten på den header er nok ikke riktig, den border ble ekstra bred enn den skulle Savner en topp på de meny boksene på venstre side der. Du nevner at du må bruke -- foran teksten i innholdet, men du har jo tydeligvis klart å unngå dette i menyen. Her kan du bruke padding, men pass på, padding krøller seg til hvis man bruker CSS (finnes metoder for å vri seg unna her og), men hvis du bruker padding i table, så tror jeg det ikke byr på problemer (tror jeg ) Tables er jo kjekt, men det ble litt mye tables inni tables stil, designet ditt tillater det å konvertere om til DIV, men dette kan du sikkert eksperimetere i versjon 2 Nå er jeg blitt sånn freak som vil at en webside skal se like bra ut i tekst-mode som i normal-mode, da tenker jeg på at header som inneholder teksten "Martins Homepage" burde hatt en image-replacement, slik at teksten også blir tilgjengelig, tekst i bilder er heller ikke søkbart Mouseover/hover på linkene i meny savnes, men kan jo hende du ikke vil ha det. Siden din mangler doctype, dermed vil denne siden bare bli "tag-soup", og vil ikke garantere samme opplevelse fra nettleser til nettleser. Som andre har nevnt, "Homepage" på en side med norsk innhold blir litt dumt, "Hjemmeside" e.l. egner seg bedre, eller la være å ha det med, og heller lage en kul header (til den grad du klarer å få til) med bare navnet ditt. Fargevalget er kanskje noe mørk for min smak, men den fungerer, klarer hvertfall å lese innholdet Stå på Endret 30. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 For de som påstår at header ikke er 750px bred: http://www.home.no/draz1/martins/top.gif Ingen har påstått at den var 750px heller. Og det betyr egentlig lite, for den (les; grafikken i bildefilen uten bakgrunnen) er ikke like lang som resten av layouten UANSETT HVA DU SIER! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ingen har påstått at den var 750px heller. Og det betyr egentlig lite, for den (les; grafikken i bildefilen uten bakgrunnen) er ikke like lang som resten av layouten UANSETT HVA DU SIER! Hehe, sant så sant, jeg tok vel beviset i en litt feil retning, men trådstater påstod jo at den ikke var for kort, noe som er sant, men ja, grafikken i seg selv er feil ja Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Så ikke så alt for dumt ut dette, en grei begynnelse. For de som påstår at header ikke er 750px bred: http://www.home.no/draz1/martins/top.gif Men ja, slutten på den header er nok ikke riktig, den border ble ekstra bred enn den skulle Savner en topp på de meny boksene på venstre side der. Du nevner at du må bruke -- foran teksten i innholdet, men du har jo tydeligvis klart å unngå dette i menyen. Her kan du bruke padding, men pass på, padding krøller seg til hvis man bruker CSS (finnes metoder for å vri seg unna her og), men hvis du bruker padding i table, så tror jeg det ikke byr på problemer (tror jeg ) Tables er jo kjekt, men det ble litt mye tables inni tables stil, designet ditt tillater det å konvertere om til DIV, men dette kan du sikkert eksperimetere i versjon 2 Nå er jeg blitt sånn freak som vil at en webside skal se like bra ut i tekst-mode som i normal-mode, da tenker jeg på at header som inneholder teksten "Martins Homepage" burde hatt en image-replacement, slik at teksten også blir tilgjengelig, tekst i bilder er heller ikke søkbart Mouseover/hover på linkene i meny savnes, men kan jo hende du ikke vil ha det. Siden din mangler doctype, dermed vil denne siden bare bli "tag-soup", og vil ikke garantere samme opplevelse fra nettleser til nettleser. Som andre har nevnt, "Homepage" på en side med norsk innhold blir litt dumt, "Hjemmeside" e.l. egner seg bedre, eller la være å ha det med, og heller lage en kul header (til den grad du klarer å få til) med bare navnet ditt. Fargevalget er kanskje noe mørk for min smak, men den fungerer, klarer hvertfall å lese innholdet Stå på sånn, ehm padding??? jeg vet ikke åssn jeg fikser mouseover Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Så kommer jeg med min kritikk da... Menyen var ikke særlig imponerende. Fargen, skriftformateringen, ja in the hel tatt... Dette kan gjøres bedre. Hvorfor www.dagbladet.no? Blir bare rotete. Skriv heller Dagbladet, det ser renere ut. Men hvem er det som ikke vet adressen til disse som er listet opp der? Luk i hvert fall ut de mest innlysende. Headeren er ikke, som andre har sagt, like lang som resten. Martins Homepage? Blir liksom som om Thomas Giertsen gir ut boken "Mitt liv som comedian" eller noe. Buen til venstre i header var litt gromsete. Gjør den penere. Lag den litt avrundene i kantene ellers også, og midtstill den vertikalt også, siden den ikke er så stor. Terningkast: 3 (En svak en) Endret 30. januar 2004 av EndeligFerie Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) sånn, ehm padding??? jeg vet ikke åssn jeg fikser mouseover Hmm, hehe, nei sikkert ikke enkelt å vite, var det å forklare hvordan du skulle få dette implementert, men det var jo lettere sagt enn gjort , for når jeg ser på html koden din følte jeg meg akuratt slik = (ikke ille ment, men den koden der trenger å scratches/skrives om/startes på nytt) Masse rar formatering av TD'ene, bruk av FONT osv, uff av meg , hehe sånn går det når man ser på koden mye nøyere Jeg tror det beste for deg, er å lære deg CSS, trenger ikke være avansert, alle triks og knep kommer seg etterhvert. Jeg kan gi deg et hint på hvordan koden kunne sett ut: HTML fila (tok ikke med body og doctype osv, vil bare illustrere hva som kunne vært inni body): <div id="container"> <div id="header">martin's hjemmeside</div> <div id="sidebar"> <div id="menubox1">masse linker her</div> <div id="menubox2">noen andre linker her</div> </div> <div id="content">innholdet på siden</div> </div> Du kan ha stylesheet i egen fil som du da henter inn i html fila slik: <head> <title>...</title> <link rel="stylesheet" href="stil.css" type="text/css" media="screen" title="default"/> </head> stil.css (mangler masse kode for å vise bilder og slikt, var mest ment for struktur): #container { } #sidebar { } #menubox1 { } #menubox2 { } #content { padding: 10px; /* dette er bare eksempel */ } Koden over er absolutt ikke komplett, bare ment for å vise hvordan struktur og hvor anneledes siden din kunne vært kodet, og er ganske mye ryddigere slik og Edit: #% som jeg hater dette quote tullet Endret 30. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Martins Homepage? Blir liksom som om Thomas Giertsen gir ut boken "Mitt liv som comedian" eller noe. Du har noe morsom vinkling på noe hver gang du kritiserer en side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå