Gå til innhold

Hvor mye koster et Type II CF kort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har fostått så er CF type II bare en litt større versjon av CF type I, og alle nye kameraer støtter denne typen, som også er kompatibel med CF type I. Med andre ord spiller det ingen rolle om du kjøper CF type I eller II så lenge kameraet ditt støtter type II. Er det noen spesiell grunn til at du trenger akkurat type II?

Forresten: IBM og Hitachi sine Microdriver er CF type II-kompatible.

Endret av Jungel
Lenke til kommentar
den beste videosekvensen som kameraet har støttes bare av Memorystick pro (SOM ER DYR!) og CF Type II...

Hmm...dette har jeg vanskelig for å forstå, dersom det ikke med CF Type II menes spesifikt Microdrive da...? Et raskt, nytt CF Type I kort er i hvert fall fullt på høyde med Microdrive i hastighet. Merkelig sak.

Lenke til kommentar

Det minnekortet jeg har nå er et Sandisk Ultra II 512 kort.. Men når jeg skulle teste den beste videosekvensen ville det ikke fungere... Så jeg leste over testen her på akam.no og der sto det at man måtte ha Memorystick pro eller CF Type II for å brukt den beste videosekvensen.

Så derfor tenkte jeg å sende brikken i retur og bytte det i et Type II istedet hvis det ikke var noen spesiell prisforskjell. Eller er det å anbefale at jeg beholder brikken ?

Lenke til kommentar

Trodde Sony bare brukte memorystick, men kanskje det er et untak her.

Sandisk Ultra II 512 er type II kort og koster ca 2000 kr. Denne har en lesehastighet på 10MB/s og skrivehastighet på 9mb/s. Dette er mye raskere enn scandisk type I som ligger på 2-3mb/s (2,4 mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Det som er problemet er at jeg bestilte vel egentlig feil type kort til kameraet mitt. Jeg trodde at Sandisk CF Ultra II var et Type II kort.. Muligheten er enda tilstede for å sende kortet i retur og få pengene tilbake. Men jeg har enda ikke funnet noen butikk som selger CF Type II

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...