Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Er det noen som kan hjelpe meg litt her, jeg kan ikke stort om asp men jeg skulle gjerne hatt sånn at folk må skrive inn email adressen sin to ganger, og hvis innholde i disse boksene ikke er like så får brukern ikke fortsette?

Sånn det er nå så blir email adressen lagt rett i databasen men mange skriver feil så jeg ksulle jeg hatt dem til å skrive inn to ganger for å unngå dette.. noen som skjønte noe av dette? :smile:

 

takk veffal :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan prøve å forklare en måte dette går på.

Etter at de trykker "send", så kan du, i den siden som legger inn informasjonen i (din access database?) til å gjøre en test. Alltså:

 

1 - Lag, i formularet, "formen", to felt, hva det heter er ikke så viktig, men jeg kaller de epost1 og epost2. Disse MÅ være like for at noe informasjon skal skrives inn i databasen. Dette gjør jeg ved hjelp av...

 

2 - DETTE! I den siden, som "formen" poster til, legger du til en If funksjon, som sjekker om epost1 = epost2, then ... det som skal gjøres om de er like, IF NOT, det som skal gjøres om de IKKE er det.

 

Dette er forklart på http://www.w3schools.com, eller søk på internett for eksempel.

 

Send en e-post om dette ble for vanskelig, skal se hva jeg kan gjøre :smile:

 

Send e-posten til [mail removed] da :smile:

 

Mvh

kjello2

 

_________________

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-10-29 18:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...