Gå til innhold

Zero Hour internett taktikker...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan også nevne at jeg liker best å være General Granger, (airforce general)... med han bygger jeg ikke war factory med en gang, starter heller med 2 flyplasser... bygger raptorer, og bomber supply og dozers.. man dreper en dozer med et angrep... da har du tjent 1000 kroner på han allerede... :p ...

fortsett helt til suplly'ene er borte slik at han gir opp, eller får et lite humwee angrep etterpå... :laugh::thumbup:

Lenke til kommentar

mitt er å ødelegge hans/hennes base! ;)

nah, hadde det blitt fjernet unit som kan ta hele basen til andre på 1-2-3 som black lotus og colonel burten så ville spillet ville ha hvert mye bedre :D

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

En av favorittene mine er technicalterror og technical rush med GLA stealth, og man har så mange varianter av dem. Man kan f.eks lasse opp en hummer med terrorists, og en annen med 3 prg og 2 workers. Gå for supplie/warfactory/airfield.

Build orderen ser slik ut (Om kartet som spilles på er et 1vs1 ala Turnament desert):

Med en gang spillet starter sender du arbeidern du begynner med ned til nærmeste forsyningsdepo. deretter setter du 3-4 arbeidere til trening i command centeret ditt. Selg cc etter arbeiderne er ferdigtrent (du trenger ikkke cc tidlig i spillet med GLA da du får radar via armsdealer.) om du selger cc har du 1000 $ dollar mer å rushe for, noe som kan være avgjørende.

1. arbeider bygger suppliestash*

2. arbeider bygger brakke

3. arbeider løper mot 2.suppliepile og bygger suppliestash der*

(4. arbeider løper sammen med 3.arbeider og bygger et tunnelnettverk ved siden av 2.suppliestash)

Etter at 1.arbeider er ferdig med å bygge suppliestash, må du så fort som mulig begynne å bygge armsdealer. Samtidig bygger 2.arbeider (som nå er ferdig med brakken) et tunnelnettverk sentralt mellom brakken og armsdealern du bygger. Husk å tren 4 terrorists (5. om du spiller mot GLA**) rett etter brakken er ferdig satt opp.

Når armsdealer er ferdig satt opp så bygger du 2 techicals og en radar, om du har råd. Nå skal du ha 2 techicals, 4 terrorists, 2-4 RPG troopers, og et par worker til overs. Putt med inn i de 2 techicalene og rush i vei. Workerne har du med til hensikt ved å sette opp et tunellnetverk ved f.eks motstanders olje, for å kunne sende opp units så fort som mulig. Technicalen med terrorister kan du sende mot motstanders Suppliecenter/Warfactory/Arifield.

Resten er opp til deg selv ;) . Personlig liker jeg å bygge noen kvartettkanoner og sende opp når tunellen ved oljen er ferdig, eller et par hijackers så jeg kan stikke av med motstanders nypolerte tank eller dozer.

*husk å bygg tilstrekkelig med workers pr. suppliestash

**Du trenger 5 terrorister mot GLA får å knerte supplie eller armsdealer fordi når en GLA byggning eksploderer så går den ned til "hole" og blir bygd opp igjen

Mvh Henrik

Lenke til kommentar

Brusfisken: Fine taktikker, jeg vet faktisk hvordan du kan forbedre din Byggeorden (BO)... :love: Det kan hende du har hørt det før, men jeg snakker om det så fort jeg ser deg på msn ;)

Mot GLA:

USA: Dozer raskangrep! Send den første bulldoser'n din av gårde og mos alle arbeiderne deres. Som China er det bedre å bruke den første forsynings-lastebilen din, da den har ganske sterk panser.

Misc. tips:

USA: Ganske gammelt nytt nå, men ta alltid med en ambulanse når du farer med kjøretøy. Disse angriper ikke når du trykker på fiendens enheter, så her må du kjøre litt mikro-administrasjon. La dem følge etter. Hvis du møter en som lager mange rockvees (hummers fylt med prosjektil-forsvarere) kan du nøye deg med mindre humvees, og da kan du ta med et par krigsklare ferdamenn. De Prosjektibaserte-forsvarere banker humvees, og hvis motstanderen nødevakuerer hans prosjektilbaserte forsvarere, kan du sende ferdamennene på dem og ordne biffen.

Hvis du møter China, kan du starte med å lage en ekstra bulldoser, kreere kraftverk, selge Ordresenter, lage to krigsfabrikker og masse-kreere korsfarer-stridsvogner. Etterhvert som kampen utvikler seg, mekk en Oberst Burton og oppgrader stridsvogns-panseret i strategisenteret. Ta alltid med et par ambulanser og noen ferdamenn, til å drepa eventuelle tanksjaktere.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

det som er morsomt er helixrushen... send 3 minigunners og 5 rocketfolk i helixen.. jeg lover det slakter, men pass deg... han rekker å bygge war factory i starten av rushet ditt... så ta først supply så war factory.. :w00t:

-thomas

Lenke til kommentar

Uff hally. jeg har jo sagt du må slutte å spille med infantry :p

Eller.. kanskje ikke. å denge infantry er noe av det morsomste man kan gjøre i zero hour. Har ikke tall på hvor mange kamper jeg og quicko har "sjokkert" infantryspillere som bevisst velger infantry da de ser vi spiller som en svakere fraksjon. Uansett, her er en anti infantry strategi for dere gla spillere som sliter litt med infantry. Merk at denne taktikken fortsatt er i "test" stadiet, og er forløpig kun testet grundig på The Fallen Empire. Selv spiller jeg kun GLA stealth, så denne bygge-ordren tar utgangspunkt i det:

Attackoutpost / troopcrawler masseproduksjon:

Listning outposten til den kinesiske infantry generalen er billige å produsere, man får 4 gratis tank hunters, den detecter stealth, den reparerer seg selv om du har 2 eller fler, og de er lette masseprodusere. En av svakhetene er at den er sårbar mot missilbaserte angrepsformer, derfor er det viktig å knerte dem før motstandern får ECM tanks. Mye av det samme gjelder angreps troop crawlern.

Når man endelig har klart å ødelegge "boksen" så må man konfrontere en del soldater. ofte både tank hunters og gattlingtroopers. Om det kun befinner seg tank hunters i outposten (noe det sjeldent gjør) funker det helt fint med en terrorist. Om det både er gattling troopers og tank hunters burde du ta i bruk andre metoder. Quad kannons er flott til det bruket. De er kraftige mot byggninger, skyter ned fly og funker ganske bra mot infanteri, spesielt om man plukker opp "junk upgrades". Bare pas på å mikro-administrere de (spesielt om du er i undertall) så du ikke mister dem unødig. Det samme gjelder toxin tractorene, bare at de ikke skyter ned fly, men til gjendgjeld tåler de et par rakettreff mer.

En "allround" bygge-order mot kina inf kan da f.eks være:

1. arbeider bygger suppliestash

2.arbeider bygger brakke rett ved siden av command senteret.

3.arbeider løper ned til 2.suppliestash

4.arbeider følger etter og bygger tunell

5.arbeider bygger en ny brakke, gjerne ved siden av den første

Selg command senteret ditt (man får da 1000$ mer å rushe for, noe som kommer godt til rette)

nå skal den 1. suppliestashen være ferdig. bygg så med en gang en armsdealer, samtidig som du trener 4 arbeidere ved den 1. suppliestashen, og 2 rpg troopers på hver av brakkene som nå skal være ferdig (man kan også gamble på en techical terror. dvs 4 terrorist i en techical som ødelegger viktige byggninger tildig i spillet. dette er risikabelt da motstander kanskje har minelagt byggningene sine). Tren 3 workers ved den 2. suppliestashen, samtidig som du bygger et tunellnettverk der, og et sentralt i basen din.

Når arms dealern er ferdig trener du umiddelbart 2 techicals. Nå er begge tunellene ferdig. Du har 4 ferdigtrente prg soldater, og det er en latsabb av en worker som står nede ved 2.supplie og ikke gjør noen ting. be ham om å plukke supplies med de andre. samle alle rpg soldatene ved arms dealern, sammen med 2 workers. Nå har du 2 techicals 8 rpg troopers og 2 workers klare til å angripe. Det er viktig at du angriper NÅ og holder press på motstandern konstant!

om du syntes du behøver det lager du en radarvan, og 2 quad cannons.

nå er resten opp til deg. Noen kjekke tips er å angripe den nederste supplien hans for selv å ta den over, eller lure et tunellnettverk nærme motstandern sin base. en ting er sikkert - motstandern kommer til å bli heit i trøya med å forsvare seg, om du har gjort dette raskt og riktig ;)

om det så skulle slå feil så bare fortsett å press på. quads og rpg, quads og rpg hele tiden.

Helixrush:

i zero hour nøyde ikke kina seg med å være "lillebror" i luftrommet. Kina har nå det store stygge helix hellikopteret til sin disposisjon. Om du er sikker på at motstandern din kommer til å benytte seg av dette angrepet tidlig i spillet så behøver du ikke gjøre stort annet enn å følge samme bygge-order som nevnt ovenfor. bare husk at stingersites funker flott mot hellikoptre.

Generelle tips:

*Ikke bruk masse penger tidlig i spillet på å legge kammo-netting på byggningene dine. Kina infantry har mye stealth detection

*Hijacker. Pass på! det kommer en dragon tanks! Dragon tanks er sykt effektive mot quad cannons og infanteri. spesielt når de lager en 180* sirkel med flammer. for å ta knekken på denne plagen har man de geniale bilkaprerne. snik dem rundt, stjel dragon tanksen, og sprøyt på på fiendens byggninger. Noe som også er litt artig er å stjele fiendens bulldozer tidlig i spillet. bde dozeren bygge en nuclear reactor i din egen base, og fullfør den med en av dine egne workers. Du vil nå kunne trene units mye raskere enn ellers :D

*Jarmen Kell, husk å tren ham. han kan være livsviktig for deg da han kan ta ut plagsomme ECM tanks og skyte infanteri fra langt hold.

*Rakett-buggy. 4-6 slike med buggy-ammo oppgradering kan plage vettet av motstandern om du passer godt på de. Hold deg utenfor fiendens rekkevidde, og støtt opp med quad cannons om en helix skulle være etter de.

*tuneller. Tunellene fungerer som en slags teleporteringsportal. man kam komme seg fra A-B på null-komma-niks - forutsatt at man har tunell på 2 steder. Bygg en tunell hos makkeren din om dere spiller en team-kamp. Gla stealth har den fordelen at tunellene er usynlige helt til de blir skutt på, eller skyter. Utnytt deg av denne fordelen

jeg kunne sikkert ha skrivd mye mer, og jeg har sikkert glemt mange ting jeg kunne tatt med. men det for jeg heller legge til senere om det trengs. Jeg kan ikke garantere seier med disse taktikkene, men jeg håper den kan være til nytte og hjelpe en på vei

Mvh Henrik

Endret av .Brusfisk
Lenke til kommentar

Infantry er ivrig patrioter som ofrer alt med en gatling rifle... ganke vilt ;)

stealth bare gjemmer seg, og virker feige.. litt osama bon laden der... (finnern aldri)

tank boltrer seg inne i en umulig pansra kjøretøy :s

Laser gjør alt for å grille fienden med alt mulig dritt av varme

mer ironipiss preik venter... ( for å holde temaet i gamng) ;)))

Hehe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...