Anterialis Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Topic sier det meste. Hvor gode er Twinmos brikkene å klokke? Kommer det veldig ann på hvor heldige jeg er? Cl2 burde jeg vel velge så lenge jeg kunn skal bruke dataen til spilling, men skal også videoredigere litt... Men ikke mye. Bruker pc'en til det vanlige egentlig... Ikke noe spesielt abnormalt. Noen anbefalninger? Hvis jeg skal gå for en enklen brikke på cl2, så blir det corsair eller GEil. På forhånd takk! Endret 30. januar 2004 av w3p Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kommer jo litt ann på platformen du skal bruke, er det en P4 (som ikke er så avhengig av latency o.l.) så ville jeg tatt 2x 512MB Twinmos (gjerne utgaven med Winbond chipper), disse er ganske greie å klokke. Må du stille ned FSB/minne ratio til 5/4 så er det heller ikke store skaden skjedd (mhp ytelse). Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Har diverse Twinmos CL 2,5 brikker både med og uten WInbond og alle kjører fint på CL 2 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Ja jeg skal ha amd, og vil gjerne ha lav latency... Men hvor stor sannsynlighet er det for at jeg får et par brikker som ikke tåler å settes ned til cl2 ? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ja jeg skal ha amd, og vil gjerne ha lav latency... Men hvor stor sannsynlighet er det for at jeg får et par brikker som ikke tåler å settes ned til cl2 ? Jeg vil tippe at det går greit så lenge du holder deg på normale minnehastigheter. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 CH-5-chipper (som feks. Twinmos m/ Winbond, disse har de samme chippene som feks. Corsair 3200LL (de med 2-3-2-6, rev. 1.2) greier "garantert" CL2-3-2-6. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har sett på en GEil golden dragon brikke (Geil 512MB DDR PC3200 400MHz CL2 5nS 2.5-3.1V Golden Dragon Series) og det står at den klarer 3.1V. Hva vil egentlig dette bety for meg i praksis? Er det mye ytelse å hente i å sette opp volten? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Du kan nå høyere hastigheter ved å stille opp volten. Det er foresten ikke mange HK som kan gi 3,1V fra fabrikk Endret 30. januar 2004 av m3gSe|v Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hadde tenkt å starte en egen topic, men jeg har : ABIT IC-7 Max3 p4c 2,8 TwinMos DualPack PC3200 minne. Jeg har ikke peiling på latency og slikt, er det noen som kan si hvordan jeg burde stille det inn i biosen så jeg får klokket mest mulig ? Det står på BY SPD nå... Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 hva slags latency har du på rammen da? vet du det? Kan jeg tippe på 2,5 ettersom det er dual fra Twinmos, men har egentlig ikke så mye peiling på det så kan være andre data.. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 hva slags latency har du på rammen da? vet du det? Kan jeg tippe på 2,5 ettersom det er dual fra Twinmos, men har egentlig ikke så mye peiling på det så kan være andre data.. Det er CL2.5 ja Takker hvis du kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Vel jeg har egentlig null erfaring med klokking, ettersom jeg i skrivende stund sitter på en fabrikant pc (hp) med P3 med bx440 hk det beste hk som noen gang er laget lol. men det er en annen sak. men jeg mener at Intell ikke er så kresne på lav latency, og da burde du heller mekke med fsb å sånn. Men er det noen der ute som er litt 1337 på den med ram latency og gode klokketips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå