Gå til innhold

Problem: Athlon 2500+ og Asus A7N8X

OCSpro

Anbefalte innlegg

Nå har jeg satt sammen en ny pc for en venn:

Athlon xp2500+ barton
asus a7n8x- deluxe
silent boost cpu vifte.

fsb burde ha vært 166, men er klokket ned til 100 bare for å få maskina til å starte. Temp i bios viser idle: 75-76 grader. aka alt-for-mye. På lan skrudde pc'en seg av og bios viste 90 grader. Jeg tror ikke den hadde overlevd det...

Pcprobe viser 37 idle, load 46. Volt og ram innstillinger står på auto, regner med at asus burde klare det selv(selv om jeg begynner å tvile).

Prøver jeg å sette fsb noe høyere: loading failed because of overclocking, med den fine dame stemmen... :thumbdown:

Fulgte instruksjonene som fulgte med cpu-vifta, så jeg er sikker på at den står riktig vei.

Oppdatert bios, ingen forskjell. To 80mm vifter som står bak i kabinettet.

Begynner å gå tom for idéer, noen som har forslag? Ta kontakt med hwb.no kanskje?

edit: brukta as5 mellom cpu og blokka.

takk på forhånd! Endret av LeChef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg satt sammen en ny pc for en venn:

Athlon xp2500+ barton

asus a7n8x- deluxe

silent boost cpu vifte.

fsb burde ha vært 166, men er klokket ned til 100 bare for å få maskina til å starte. Temp i bios viser idle: 75-76 grader. aka alt-for-mye. På lan skrudde pc'en seg av og bios viste 90 grader. Jeg tror ikke den hadde overlevd det...

Pcprobe viser 37 idle, load 46. Volt og ram innstillinger står på auto, regner med at asus burde klare det selv(selv om jeg begynner å tvile).

Prøver jeg å sette fsb noe høyere: loading failed because of overclocking, med den fine dame stemmen... :thumbdown:

Fulgte instruksjonene som fulgte med cpu-vifta, så jeg er sikker på at den står riktig vei.

Oppdatert bios, ingen forskjell. To 80mm vifter som står bak i kabinettet.

Begynner å gå tom for idéer, noen som har forslag? Ta kontakt med hwb.no kanskje?

edit: brukta as5 mellom cpu og blokka.

takk på forhånd!

Går alle viftene?

Lenke til kommentar

Hadde litt samme problem med min 2400+. BIOS viste 90ºC :scared:

Brukte også AS5, men det som var problemet var at vifta gikk så sakte, at den ikke klarte å fjerne lufta fra kobberkjøleribbene. (Bruker Volcano 12 ribbe og en 80mm Titan vifte som er tempregulert. Takket være Explorer, som var så flink å sette vifta på MFC-1 regulatorn min, så holdt hele maskinen å gå til :devil: )

Ergo, problemet ditt er nok at du har et for tykt lag med AS5 eller rett å slett at vifta blåser så lite, at varmlufta blir sittende igjen på finnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...