Gå til innhold

Delta viftestyring

Thombr86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for en kraftigere viftstyring! Men det er mange som sier at deltaene blir helt overkommelige ved 5V eller 7V. Så hvis du får deg en viftestyring som takler den, så kan det bli bra. Det er vel en fordel å kunne kjøre den på fullt også? Så kan du demonstrere litt for venner og bekjente hvordan en skikkelig PC høres ut. :D

Det er forresten en viftestyring på microplex som takler 20W (fåes i sort og alu.).

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI

Lenke til kommentar

vet 100% hvor mye en delta bråker, har en kompis som demonstrerte 120mm monsteret sitt, og noe så inni granskauen som den flytta luft, og bråka for den del.

har en slik en(vet ikke om det er en 56eller 100ohm greie). hvordan vil den oppføre seg sammen med fanmaten? vil den da senke "strømbehovet" og gjøre slik at fanmaten ikk går til heden?

siste løsning må bli å manuelt flytte ledningene slik at den går på 7V eller 5V.

og til finalespørsmålet: Går den på 3 pin molex eller 4pins?

Lenke til kommentar
Det er mange som sier at deltaene blir helt overkommelige ved 5V eller 7V. ...

Inne i ett väl ljuddämpat kabinett kanske det blir "överkomligt" med en Delta över CPU.

Om ni läser min guide under "Ljuddämpning" så ser ni att man minskar ljudnivån med ungefär 19dB när man sänker drivspänningen från 12V till 5V.

Just den här Deltan ger 52,5dB(A) vid 12V och fritt luftflöde.

Monterad på en kylfläns blir då ljudet gissningsvis i storleksordningen 60dB(A) vid 12V.

Sänk spänningen till 5V och du får ljud och effekt ungefär som en standardkylare.

/Olle

Lenke til kommentar

delta'en ble overkommelig stille, men nå har jeg som mål å få pc'en så stille at jeg

kan ha den på om natta og sove, det virker ikke med delta'en, så jeg satte på

papst vifta (32dB), som er på en fanmate, hastigheten er satt ned til 2200rpm, fra

3000rpm, og da er den stille nok for meg.

kabinettet er ikke lyddempet i det hele tatt, så det er nok skylden i at delta'en bråker for mye på 5V

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...