Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, får nesten gjøre noe moro jeg også da vel. Har en sånn transformator sak, går opp til 30V og 3amp, skal se om jeg finner noe lysdioder og fyrer opp. Hvis jeg finner kameraet, tar jeg kanskje et bilde av moroa også.. rapport kommer snart :grin:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare koble den til 230 volt i veggen, gjorde dette på grunnkurs elektro var utroligt morsomt, men hvis du har par ICer liggende (vanlig TTL) disse smeller noe sinnsykt pluss at man får en blå røyk og best av alt, man kan gjøre det om og om igjen. Eneste ulempen er at sikringen går hver gang(er kanskje ikke å anbelfale for folk uten automat sikringer).

Lenke til kommentar

Hehe, gjorde dette noen ganger med noen veldig kostbare blå LEDs når jeg bygde fanbus, hadde sneket seg inn en feil og jeg gikk gjennom tre sett (= 15 LEDs) før jeg fant feilen, ... når jeg tenker over det nå så var det egentlig ikke så¨morsomt, snarere meget irriterende der og da. Men jeg kan le av det nå :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 19:21, thomasr skrev:

Haha, da var det gjort, svinaktig morsomt, anbefales for alle som har en passende strømkilde og et par lysdioder til overs. Skal bare overføre bilder og legge det ut nå :smile:

Legg ut linken her da vel!!

Lenke til kommentar

Jeg har også prøvd lignende, koblet 15V på en diode, Den smalt noe forferdelig og luktet helt for J*****. Mens dere er i gang så må dere koble 24V(eller noe lignende) på en kondensator dom ikke er beregnet for det, det er morsomt det(synes ikke lærerne på GK Elektro).

Lenke til kommentar

Hehe, vi gjorde nesten det samme på gk elektro.

I klasserommene hadde vi strøm stopp brytere slik at det ikke skulle være støm på lab pultene når de ikke var i bruk. Vi koblet en bitteliten kondensator på en 320Volts trafo. Når læreren slo på strømmen....

KABOOOM! stort smell, litt røyk og mye dritt lukt.

Dette kan anbefales.

PS: det blir ofte endel bråk etterpå... hvem som har gjort det ol. men litt må man ofre for å ha det gøy :wink:

Lenke til kommentar

Det funker veldig bra å bare stikke en ledning inn i en stikkontakt... vekker garantert lærerens oppmerksomhet ide lyset går :smile: Han blir sikkert lei av å gå å finne eletriker hele tiden, men det er gøy så lenge han gjør det og ikke fatter hva som skjer :smile:

Lenke til kommentar

noen andre enn meg som har "lekt" med julebelysning i stikkontakten?? Egentlig skal det være en kjede på 55 lys..... Jeg testa greiene hver for seg :razz:

Trodde stikkontakten var laget for å gi strøm til lamper, ikke for å lyse selv :razz: eXtReMt morsomt!!!

Lenke til kommentar

Veit at bildene ikke var de beste for å si det sånn, men når du har kameraet i en hånd, og skal prøve å holde det stille å knipse samtidig som du holder på å falle sammen i infernalsk latterkrampe når det ryker og smeller, så er det ikke så lett at det gjør noe å få tatt noe bra bilder :sad: Hjelper jo ikke at batteriet gikk tomt på det som ville ha blitt det beste bildet heller da..

Lenke til kommentar

skulle brukt kameraet til å kjøre film, så vidt jeg veit så kan de fleste digital kameraer kjøre små filmsnutter, og det tar vel ikke lang tid før dioden takker for seg ?

Housey :grin: :grin: :grin: PHETT :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...