Gå til innhold

Oppfordring til alle - Østby Data


Anbefalte innlegg

Det vil si at vi avvikler all netthandel tvert, da alle firmaer har en eller annen feil. :cool:

Vel, jeg vet at du ikke er dum og jeg vet at du skjønte jeg ikke mente at alle skal være perfekte.

 

For å få klarhet:

Folk bør velge butikk etter en total vurdering basert på flere faktorer, deriblant: service, utvalg og priser. Deretter velge den butikken som scorer jevnt over høyest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SBS: Du har ikke peiling på bedriftsøkonomi, har du vel? Det er da soleklart at Østby har tapt penger på denne saken.

Selvfølgelig har de tapt penger grunnet dårlig reklame og misfornøyde "kjøpere".

Dette betyr dog ikke at det er noen grunn til å støtte de.

mulig jeg misforstår, men jeg tolker den opprinnelige posteren dithen at ettersom en rekke av brukerne av hw.no-forumet har påført butikken masse stress og merarbeid ved å kaste seg over de feilprisede varene som måker etter en fisketråler (etter hva jeg har skjønt, er det endel her som hiver seg over alt som er av feilprisings-tilbud bare sånn i tilfelle butikken skulle velge å selge med tap/gi noen andre goder) - så hadde det vært hyggelig om noen av brukerne her gjorde noen sympatikjøp for å "gjøre det godt igjen"...

 

hvorvidt dette er en *god* grunn til å støtte dem, kan sikkert diskuteres, men det er helt klart "en grunn"

Lenke til kommentar
Det vil si at vi avvikler all netthandel tvert, da alle firmaer har en eller annen feil. :cool:

Vel, jeg vet at du ikke er dum og jeg vet at du skjønte jeg ikke mente at alle skal være perfekte.

 

For å få klarhet:

Folk bør velge butikk etter en total vurdering basert på flere faktorer, deriblant: service, utvalg og priser. Deretter velge den butikken som scorer jevnt over høyest.

Enig i det , men dette er en nystartet bedrift og den bør få en sjans selv om dette hendte, her var det rett og slett en teknisk svikt som de nok fikk lært en del av, regner med at de dobbeltsjekker neste gang.

Jeg har ikke handlet der benyttet meg heller ikke av "supertilbudet" så jeg kann ikke uttale meg ang servicen men registrerer at de har kun seksere i webshopguiden.

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke snakk om kronerulling akkurat, det var vel heller en henstilling om å vurdere å kjøpe fra Østby dersom prisen var OK.....

 

 

 

Jeg kommer ihvertfall til å gi mannen en sjanse....

Endret av westa
Lenke til kommentar

Ser svært liten grunn til å handle der i fremtiden. Firmaet er ett enkeltmannsforetak som drives av en 23 åring uten kapital.

 

Han har etter all sannsynlighet ingen varer på lager, og bare speiler leverandørens lager. Noe som betyr lengre leveringstid. Han har heller ikke noe kapital, dvs. at han har problemer med utgifter og ikke har råd til å løse saker i på en smidig måte.

 

Samtidig er avansen i bransjen svært liten, og han er avhengig av forholdsvis stor omsetning for å få dette til "å gå rundt", konkurentene er mange og proffesjonelle og sjansen er stor for att han blir en døgnflue.

 

Og det betyr bare ekstra problemer med reklamasjoner på varer kjøpt der når han er borte. Så legger ikke igjen en krone der fremover.

Lenke til kommentar

Jeg handler der jeg opplever best service/pris.

Egentlig synes jeg ikke synd på denne mannen. Bare så på all den gratis reklamen han får. Har sett flere som "synes synd" på mannen og pga denne hendelsen(kan selvfølgelig være billigst/service) handler der..

Lenke til kommentar

eg har faktisk sendt han en link til denne siden

De fleste av dere kunder tok dette veldig pent, og gav en hyggelig tilbakemelding.

 

Det var også noen av dere som tipset meg om problemet på den aktuelle dagen, dette er jeg meget takknemlig for. En stor takk til dere! J

 

Takker også dere som har støttet meg i denne saken, og til og med startet en samtale i et forum for å backe meg opp. Tusen hjertelig takk for det, det varmet.

 

kan vi ikke legge denne saken død nå?

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg vil takke alle som har støttet meg opp i denne saken.

-Frem til nå har jeg oppdatert priser og lagerstatus manuelt, og dette har fungert utmerket. Leveringstid og service er det heller ingen som har klaget på, snarere tvert imot.

-Grunnet hard konkurranse i markedet, ble jeg nødt til å finne meg en jobb ved siden av, og derfor måtte jeg få denne oppdateringen til å gå automatisk.
Desverre ble det fra første stund problemer med dette scriptet.

Dette er nå under utbedring, og jeg regner med at alt skal være klart i begynnelsen av uken.

Må bare påpeke at selv om varene sendes direkte fra leverandør, blir varene stort sett sendt ut samme dag, og leveringstiden blir derfor den samme.

Det er også noen som har tydet det dit hen at feilprisingen ble gjort bevisst, jeg forsikrer dere om at dette stemmer absolutt ikke. All reklame er absolutt IKKE god reklame.

En stor takk til alle som har støttet meg, jeg tror ikke jeg hadde kommet meg helskinnet gjennom dette uten dere. Takket være varmende ord fra mange av dere, har jeg nå fått en ny glød, og har stor tro på fremtiden. :)

Mvh Jan Terje Østby, Østby Data
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg vil takke alle som har støttet meg opp i denne saken.

 

-Frem til nå har jeg oppdatert priser og lagerstatus manuelt, og dette har fungert utmerket. Leveringstid og service er det heller ingen som har klaget på, snarere tvert imot.

 

-Grunnet hard konkurranse i markedet, ble jeg nødt til å finne meg en jobb ved siden av, og derfor måtte jeg få denne oppdateringen til å gå automatisk.

Desverre ble det fra første stund problemer med dette scriptet.

 

Dette er nå under utbedring, og jeg regner med at alt skal være klart i begynnelsen av uken.

 

Må bare påpeke at selv om varene sendes direkte fra leverandør, blir varene stort sett sendt ut samme dag, og leveringstiden blir derfor den samme.

 

Det er også noen som har tydet det dit hen at feilprisingen ble gjort bevisst, jeg forsikrer dere om at dette stemmer absolutt ikke. All reklame er absolutt IKKE god reklame.

 

En stor takk til alle som har støttet meg, jeg tror ikke jeg hadde kommet meg helskinnet gjennom dette uten dere. Takket være varmende ord fra mange av dere, har jeg nå fått en ny glød, og har stor tro på fremtiden. :)

 

Mvh Jan Terje Østby, Østby Data

Stå på , livet går videre ! Lykke til med business...... :thumbup:

Lenke til kommentar
Husk... Neste handel gjør du hos Østby Data.

Hadde vært litt enklere om du la med URL. Jeg hadde tenkt å sjekke priser, men fant ingen link. Nå utsetter jeg det til en gang senere... om jeg husker det (er sikkert ostbydata.no eller noe sånt). Kan tenke meg å støtte en liten, seriøs aktør om prisene er gode. Alle kan gjøre feil, og det er bare for dumt om én liten fillefeil skal føre til så mye drittkasting mot butikken, at de mister mange kunder og kanskje går konkurs.

 

Men ta det litt rolig, vihovde. Du er urimelig arrogant overfor de som ikke er enige med deg, selv om de er saklige eller ikke. Det gir ikke ett godt inntrykk av deg som person, og kanskje ville flere stolt på deg om du hadde hatt en noe mindre arrogant tone i denne tråden (se dette som ett tips... ikke som skittkasting).

Lenke til kommentar

Han har etter all sannsynlighet ingen varer på lager, og bare speiler leverandørens lager.

 

Akkurat _det_ argumentet holder jo ikke vann i det hele tatt. Tror du virkelig ikke at noen av de andre _seriøse_ webshopene speiler leverandørens lager? :yes:

 

Poul

Lenke til kommentar

Har bare så vidt fått med meg problemene til Østby Data. Generelt er jeg stort sett enig med SBS og lykkeliten.

 

Siden webshopen er nede for telling kan jeg ikke få sett på utvalget og priser. Hva har Østby Data å tilby? Listen med konkurrenter er lang og selvsagt er det mange flere enn på den listen. En eller annen tidligere i tråden (var det trådstarter?) får det til å høres ut som denne Jan Terje Østby nærmest driver veldedighet. Det gjør han nok neppe. Han vil sikkert tjene penger slik som alle andre, og prøver å gjøre det i en bransje med mange og store aktører. I tillegg er det en bransje med lave marginer. Med mindre han har funnet en nisje, kan det nok bli hardt å overleve i lengden. Som en ennen nevnte tidligere er fremtidsutsiktene til webshopen noe en kanskje vurderer før man bestiller. Siden jeg ikke kjenner han personlig ville min selvstendige vurdering være at dette neppe holder lenge, og derfor ville jeg valgt å handle et annet sted.

 

Men for all del, jeg ønsker han lykke til og vurderer å handle der dersom priser og utvalg tilsier det.

 

PS: Føler jeg meg i det veldedige hjørnet gir jeg penger til Frelsesarmèen eller en tigger. (Seriøst ment...)

Lenke til kommentar

Har vært en del inne på østbydata`s side for å se hvordan det var med utvalg i produkter. Har lenge letet etter en LCD-skjerm som jeg gjærne ville ha, så sviftet jeg over til denne siden av en eller annen grunn. Der fant jeg den skjermen jeg lenge hadde ønsket å kjøpe... Spurte ikke for så lenge siden her på forumet om hvordan skjermen var til spilling og slikt, og fant en test angående denne skjermen. Så nå når jeg så gjærne skulle bestille den fra Østby så var siden nede. Men så snart han får alt til å snurre kommer jeg så ganske så sikkert til å bestille der ifra, men da håper jeg at han har denne skjermen inne. Ser jeg mine veier om at han kan være litt billigere eller ha andre varer som jeg ellers plages med å finne så bestiller jeg fra østbydata.. Tror flere hadde likt at andre støttet litt opp slik som trådstarter, så jeg gjør slik han sier. Gir denne Østby en sjangs, man skal ikke kritisere før man er i det selv.

Lenke til kommentar
Ser svært liten grunn til å handle der i fremtiden. Firmaet er ett enkeltmannsforetak som drives av en 23 åring uten kapital.

 

Han har etter all sannsynlighet ingen varer på lager, og bare speiler leverandørens lager. Noe som betyr lengre leveringstid. Han har heller ikke noe kapital, dvs. at han har problemer med utgifter og ikke har råd til å løse saker i på en smidig måte.

 

Samtidig er avansen i bransjen svært liten, og han er avhengig av forholdsvis stor omsetning for å få dette til "å gå rundt", konkurentene er mange og proffesjonelle og sjansen er stor for att han blir en døgnflue.

 

Og det betyr bare ekstra problemer med reklamasjoner på varer kjøpt der når han er borte. Så legger ikke igjen en krone der fremover.

Kan være enig i dette.

 

Det er forskjell på å være "solidarisk" (?) og å svikte sine egne interesser som forbruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...