swanky Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg kommer nok ikke til å bruke Østby neste gang jeg skal handle. Og jeg fikk faktisk ikke med meg "supertilbudene" de hadde denne gangen. Er med på holde den lokale kjøpmannen i live (Alléhjørnet i Bergen!!), men å solidaritetshandle med en eller annen databutikk? Kan ikke se noen grunn til å gjøre det. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Østby Data notert på blokken...............:-) Han ligger jo så nært meg også - så jeg kan jo faktisk bare kjøre innom der (Kongsvinger - Skarnes = 20 km). Lenke til kommentar
Datafyr Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Skjønner ikke helt dette jeg; om det var slik at han hadde levert ut varene og dermed tapt penger på dette hadde jeg vært helt enig; men fyren gjør jo ikke det. Han driter seg ut med prisene, og tar ikke noe ansvar for det ved å levere ut. At han får litt ekstraarbeid er jo hans egen feil, han skal vel ikke støttes for det ?? Dette var for dumt ! Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) jeg handler vel der jeg får varene billigst! hvor det er spiller da ingen rolle? La oss alle kjøpe mat på Bunnpris, for de er så små i forhold til rimi og rema... Endret 30. januar 2004 av dr_k Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Han driter seg ut med prisene, og tar ikke noe ansvar for det ved å levere ut. Det er han heller ikke nødt til, så lenge kjøper bør skjønne at prisen er feil - og det kan man vel absolutt hevde at vi var istand til å skjønne det. Om du kommer til en bilforretning for å kjøpe bil, og selgeren tilfeldigvis har glemt en 0 i 400.000, tror du virkelig at du kan presse ham (om så enn moralsk) til å selge deg bilen til 40.000.........? Hehehehe - welcome to the real world..........! Nå må ikke griskheten ta overhånd - + at man skal vel ikke for alle pengene i "væla" prøve å vri enhvers feil til et gode for seg selv.............? (selv om det i mange tilfeller kan være fristende nok.....). Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Østby Data notert på blokken...............:-) Han ligger jo så nært meg også - så jeg kan jo faktisk bare kjøre innom der (Kongsvinger - Skarnes = 20 km). Se der ja, enda en i verden som eier litt sympati Lenke til kommentar
Datafyr Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Han driter seg ut med prisene, og tar ikke noe ansvar for det ved å levere ut. Det er han heller ikke nødt til, så lenge kjøper bør skjønne at prisen er feil - og det kan man vel absolutt hevde at vi var istand til å skjønne det. Om du kommer til en bilforretning for å kjøpe bil, og selgeren tilfeldigvis har glemt en 0 i 400.000, tror du virkelig at du kan presse ham (om så enn moralsk) til å selge deg bilen til 40.000.........? Hehehehe - welcome to the real world..........! Her klippet du ett sitat helt ut av sin sammenheng; jeg mener ikke at han skal levere ut varene, skrev faktisk det i går jeg at det var helt idiotisk å kreve noe sånt. Det jeg mener er at det er helt feil at han skal "belønnes" for å gjøre en feil, han fortjener merarbeidet rundt dette når han ikke følger med på sin egen nettbutikk at alt er i orden. I "the real world" må man ta konsekvensene av sine feil, ønsker Østby-fyren velkommen dit sammen med deg Rayline. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kommer ikke til å handle hos en butikk som klarer å gjøre noe så uproft som dette Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Skjønner ikke helt dette jeg; om det var slik at han hadde levert ut varene og dermed tapt penger på dette hadde jeg vært helt enig; men fyren gjør jo ikke det. Han driter seg ut med prisene, og tar ikke noe ansvar for det ved å levere ut. At han får litt ekstraarbeid er jo hans egen feil, han skal vel ikke støttes for det ?? Dette var for dumt ! i rest my case. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Gjør du feil skal du støttes Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det jeg mener er at det er helt feil at han skal "belønnes" for å gjøre en feil, han fortjener merarbeidet rundt dette når han ikke følger med på sin egen nettbutikk at alt er i orden. OK - hvis det var det du mente så er jeg enig............ Sorry for the rather heavy impact........ Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 heisann.. jeg har enda IKKE fått noe mail at prisen på den pc`n var feil kansje jeg får en pc dah? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 heisann.. jeg har enda IKKE fått noe mail at prisen på den pc`n var feil kansje jeg får en pc dah? IQ er en tøff bil... Hva er problemt ditt ??? Har du ENDA ikke skjønt at du kan glemme å få disse varene til denne prisen ? Det må da være grenser for idioti ? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hva dreier saken seg om? Har man gått glipp av noe? Dersom prisene og service er ok, kan jeg alltids handle der. Skal se innom nettbutikken neste gang jeg skal ha noe, men har i utgangspunktet tenkt å favorisere hwb.no heretter. De har gjort seg fortjent til det med utrolig stå på vilje. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvorfor i alle dager skal vi drive å solidaritetshandle hos en data butikk? Hvis personen som driver det ikke greier å ha konkurransedyktige priser, har dårlig service osv så er det jo ikke noe poeng å handle der. Hadde jeg kjent personen hadde det kanskje vært noe annet, men ser ikke på dette som noe annet en en veldig "billig" reklamekampanje for Østby Data. Når vi først har det økonomiske systemet vi har, så ser jeg ingen grunn til å hjelpe dødsdømte bedrifter opp av grøften. De har tatt et valg på å starte en bedrift og hvis idéen og ressursene var så dårlig så burde man skjønt det på forhånd. Det at han som driver det heller ikke har tapt noe på dette, så er det jo egentlig ingen skade som har skjedd, utenom ryktet til butikken. Hadde det nå vært noe "urettferdig", en ulykke osv så hadde det vært noe annet. Valgfrihet er til for å brukes, kjøp varer der det er best på priser, service og utvalg. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 SBS: Du har ikke peiling på bedriftsøkonomi, har du vel? Det er da soleklart at Østby har tapt penger på denne saken. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 SBS: Du har ikke peiling på bedriftsøkonomi, har du vel? Det er da soleklart at Østby har tapt penger på denne saken. Selvfølgelig har de tapt penger grunnet dårlig reklame og misfornøyde "kjøpere". Dette betyr dog ikke at det er noen grunn til å støtte de. Som sagt mener jeg folk burde velge butikk av grunnene jeg la fram i forrige innlegg. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 har han et godt tilbud, så kjøper jeg kanskje der, men til vanlig handling blir det nok komplett eller psdata som alltid, for da vet jeg hva jeg kan forvente, siden jeg har handlet der mange mange ganger før. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 SBS: Du har ikke peiling på bedriftsøkonomi, har du vel? Det er da soleklart at Østby har tapt penger på denne saken. Selvfølgelig har de tapt penger grunnet dårlig reklame og misfornøyde "kjøpere". Dette betyr dog ikke at det er noen grunn til å støtte de. Som sagt mener jeg folk burde velge butikk av grunnene jeg la fram i forrige innlegg. Det vil si at vi avvikler all netthandel tvert, da alle firmaer har en eller annen feil. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvorfor i alle dager skal vi drive å solidaritetshandle hos en data butikk? Hvis personen som driver det ikke greier å ha konkurransedyktige priser, har dårlig service osv så er det jo ikke noe poeng å handle der. Hadde jeg kjent personen hadde det kanskje vært noe annet, men ser ikke på dette som noe annet en en veldig "billig" reklamekampanje for Østby Data. Når vi først har det økonomiske systemet vi har, så ser jeg ingen grunn til å hjelpe dødsdømte bedrifter opp av grøften. De har tatt et valg på å starte en bedrift og hvis idéen og ressursene var så dårlig så burde man skjønt det på forhånd. Det at han som driver det heller ikke har tapt noe på dette, så er det jo egentlig ingen skade som har skjedd, utenom ryktet til butikken. Hadde det nå vært noe "urettferdig", en ulykke osv så hadde det vært noe annet. Valgfrihet er til for å brukes, kjøp varer der det er best på priser, service og utvalg. Vet du mye om den bedriften eller antar du (les synsing) det du skriver ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå