Gå til innhold

Oppfordring til alle - Østby Data


Anbefalte innlegg

Jeg kommer nok ikke til å bruke Østby neste gang jeg skal handle. Og jeg fikk faktisk ikke med meg "supertilbudene" de hadde denne gangen.

 

Er med på holde den lokale kjøpmannen i live (Alléhjørnet i Bergen!!), men å solidaritetshandle med en eller annen databutikk? Kan ikke se noen grunn til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt dette jeg; om det var slik at han hadde levert ut varene og dermed tapt penger på dette hadde jeg vært helt enig; men fyren gjør jo ikke det. Han driter seg ut med prisene, og tar ikke noe ansvar for det ved å levere ut. At han får litt ekstraarbeid er jo hans egen feil, han skal vel ikke støttes for det ?? Dette var for dumt !

Lenke til kommentar
Han driter seg ut med prisene, og tar ikke noe ansvar for det ved å levere ut.

 

Det er han heller ikke nødt til, så lenge kjøper bør skjønne at prisen er feil - og det kan man vel absolutt hevde at vi var istand til å skjønne det.

 

Om du kommer til en bilforretning for å kjøpe bil, og selgeren tilfeldigvis har glemt en 0 i 400.000, tror du virkelig at du kan presse ham (om så enn moralsk) til å selge deg bilen til 40.000.........? Hehehehe - welcome to the real world..........!

 

Nå må ikke griskheten ta overhånd - + at man skal vel ikke for alle pengene i "væla" prøve å vri enhvers feil til et gode for seg selv.............? (selv om det i mange tilfeller kan være fristende nok.....).

Lenke til kommentar
Han driter seg ut med prisene, og tar ikke noe ansvar for det ved å levere ut.

 

Det er han heller ikke nødt til, så lenge kjøper bør skjønne at prisen er feil - og det kan man vel absolutt hevde at vi var istand til å skjønne det.

 

Om du kommer til en bilforretning for å kjøpe bil, og selgeren tilfeldigvis har glemt en 0 i 400.000, tror du virkelig at du kan presse ham (om så enn moralsk) til å selge deg bilen til 40.000.........? Hehehehe - welcome to the real world..........!

 

Her klippet du ett sitat helt ut av sin sammenheng; jeg mener ikke at han skal levere ut varene, skrev faktisk det i går jeg at det var helt idiotisk å kreve noe sånt. Det jeg mener er at det er helt feil at han skal "belønnes" for å gjøre en feil, han fortjener merarbeidet rundt dette når han ikke følger med på sin egen nettbutikk at alt er i orden. I "the real world" må man ta konsekvensene av sine feil, ønsker Østby-fyren velkommen dit sammen med deg Rayline.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt dette jeg; om det var slik at han hadde levert ut varene og dermed tapt penger på dette hadde jeg vært helt enig; men fyren gjør jo ikke det. Han driter seg ut med prisene, og tar ikke noe ansvar for det ved å levere ut. At han får litt ekstraarbeid er jo hans egen feil, han skal vel ikke støttes for det ?? Dette var for dumt !

 

i rest my case. :tease:

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at det er helt feil at han skal "belønnes" for å gjøre en feil, han fortjener merarbeidet rundt dette når han ikke følger med på sin egen nettbutikk at alt er i orden.

 

OK - hvis det var det du mente så er jeg enig............ :thumbup:

Sorry for the rather heavy impact........ :D

Lenke til kommentar
heisann..

 

jeg har enda IKKE fått noe mail at prisen på den pc`n var feil :roll:

 

kansje jeg får en pc dah?

IQ er en tøff bil... Hva er problemt ditt ??? Har du ENDA ikke skjønt at du kan glemme å få disse varene til denne prisen ? Det må da være grenser for idioti ? :devil:

Lenke til kommentar

Hva dreier saken seg om? Har man gått glipp av noe?

Dersom prisene og service er ok, kan jeg alltids handle der. Skal se innom nettbutikken neste gang jeg skal ha noe, men har i utgangspunktet tenkt å favorisere hwb.no heretter.

De har gjort seg fortjent til det med utrolig stå på vilje. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal vi drive å solidaritetshandle hos en data butikk? Hvis personen som driver det ikke greier å ha konkurransedyktige priser, har dårlig service osv så er det jo ikke noe poeng å handle der. Hadde jeg kjent personen hadde det kanskje vært noe annet, men ser ikke på dette som noe annet en en veldig "billig" reklamekampanje for Østby Data.

 

Når vi først har det økonomiske systemet vi har, så ser jeg ingen grunn til å hjelpe dødsdømte bedrifter opp av grøften. De har tatt et valg på å starte en bedrift og hvis idéen og ressursene var så dårlig så burde man skjønt det på forhånd.

 

Det at han som driver det heller ikke har tapt noe på dette, så er det jo egentlig ingen skade som har skjedd, utenom ryktet til butikken. Hadde det nå vært noe "urettferdig", en ulykke osv så hadde det vært noe annet.

 

Valgfrihet er til for å brukes, kjøp varer der det er best på priser, service og utvalg.

Lenke til kommentar
SBS: Du har ikke peiling på bedriftsøkonomi, har du vel? Det er da soleklart at Østby har tapt penger på denne saken.

Selvfølgelig har de tapt penger grunnet dårlig reklame og misfornøyde "kjøpere".

Dette betyr dog ikke at det er noen grunn til å støtte de.

 

Som sagt mener jeg folk burde velge butikk av grunnene jeg la fram i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
SBS: Du har ikke peiling på bedriftsøkonomi, har du vel? Det er da soleklart at Østby har tapt penger på denne saken.

Selvfølgelig har de tapt penger grunnet dårlig reklame og misfornøyde "kjøpere".

Dette betyr dog ikke at det er noen grunn til å støtte de.

 

Som sagt mener jeg folk burde velge butikk av grunnene jeg la fram i forrige innlegg.

Det vil si at vi avvikler all netthandel tvert, da alle firmaer har en eller annen feil. :cool:

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skal vi drive å solidaritetshandle hos en data butikk? Hvis personen som driver det ikke greier å ha konkurransedyktige priser, har dårlig service osv så er det jo ikke noe poeng å handle der. Hadde jeg kjent personen hadde det kanskje vært noe annet, men ser ikke på dette som noe annet en en veldig "billig" reklamekampanje for Østby Data.

 

Når vi først har det økonomiske systemet vi har, så ser jeg ingen grunn til å hjelpe dødsdømte bedrifter opp av grøften. De har tatt et valg på å starte en bedrift og hvis idéen og ressursene var så dårlig så burde man skjønt det på forhånd.

 

Det at han som driver det heller ikke har tapt noe på dette, så er det jo egentlig ingen skade som har skjedd, utenom ryktet til butikken. Hadde det nå vært noe "urettferdig", en ulykke osv så hadde det vært noe annet.

 

Valgfrihet er til for å brukes, kjøp varer der det er best på priser, service og utvalg.

Vet du mye om den bedriften eller antar du (les synsing) det du skriver ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...