Linu_Neral Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Har en Tundra 1555s på den har jeg Fedora, siden jeg ikke har så mye peil på Linux så lurer jeg bare på om det trådløset nettverks kortet vil fungere og hvorfor vifta på dataen blåser nesten hele tiden? blir litt nervøs av det kan man si. Takker for alle svar Lenke til kommentar
xeon Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Intel kommer med Centrino støtte til linux etter hvert så vidt jeg har forstått, så det er vel bare å smøre seg med litt tålmodighet Når det gjelder viften er det vel bedre at den blåser enn at den ikke gjør det? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 har selv en centrino maskin, og irriterer meg stort over at wlan kortet ikke fungerer også...argh! (det dukker jo opp under systemet etc), men det er jo mulig å få det til å fungere, et engelsk (?) selskap tilbyr et program som porter over alle drivere fra windows til linux, deriblant wlan drivern. Merkelig at vifta di går hele tiden, min maskin er stille som bare det. Kan hende at en kjernekompilering er på sin plass Kjenner ikke til Fedora sin outofthebox løsning for laptop, men mandrake sin høres knapt. Lenke til kommentar
alive Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Intel har i lengre tid pratet om at de skal lage centrino støtte for linux, men ingenting har skjedd. Det heldigvis flere muligheter, et firma som heter Linuxant har lagd noe de kaller Driverloader, som lar en laste Windows NDIS drivere i Linux. Dette viser seg å fungere ganske så godt og det er rimelig mange wlan kort som et støtte (har selv testet, og det funker som en bøtte). Baksiden er at den koster penger, ikke mye litt under $20. Det dukket for litt siden opp et opensource prosjekt ndiswrapper, som prøver å gjøre det samme, men da gratis. Det er ikke like stabilt som Driverloader, men det fungerer bra på en del kort. Det at viften din "blåser hele tiden" kan ha noe med at linux har problemer med å lese ACPI tabellen din, jeg ville sett om det er lagt ut noen oppdaterte bioser du kan teste. Det er også mulig å hente ned en med linuxkompatibel ACPI tabell til laptopen din. Det er veldig viktig at det er en tabell som er lagd til akkurat din laptop. Prøv å google litt og se hva du finner ut, [pocketlinux.org] kan være et ok sted å starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå