Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt KJEMPE stort virus ute og går...!?

Anbefalte innlegg

Slike virus sprer seg som regel over port 137-139 (NetBIOS). Alle firewaller har disse portene stengt som default. Til og med enkle NAT baserte "bredbåndsroutere" sperrer som regel for dette.

Sålenge du har en OK firewall, skulle ikke disse virusene kunne smitte deg. Dersom man i tillegg bruker sunn fornuft på mail/web bruk, er det enkelt å holde seg fri fra virus.

Du quotet ikke hele innlegget mitt, der det blant annet står at jeg bruker både software og router-firewall (NGT). Skal ikke påstå at jeg skjønner hvordan viruset klarte å lure seg inn på min maskin, men det gjorde nå engang det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bortsett fra at NIS03 stopper alt

Nei, NIS03 stopper IKKE alt.

Som regel tar det litt tid fra viruset blir oppdaget til det finnes en anti-virus definisjon som stopper viruset. I den perioden er du utsatt, ihverfall dersom du ikke tar noen forhåndsregler.

Lenke til kommentar
Det er sånne folk som sier: "Jeg har ikke virus scan og jeg har aldri hatt virus!" som gjør at virus sprer seg og forblir en plage på internett. Med så mange forskjellige virustyper og annen hacker virksomhet burde folk skjønne at det er UMULIG å ikke bli infsert av virus uten virus beskyttelse!

Men er ikke det at noen ALDRI har virus et bevis på at det du skriver bare er tull?

Lenke til kommentar

Apropos virus.....

Sitter og koser meg med en maskin her nå som virkelig har fått gjennomgått, etter noen raske søk med spybot SD, ad-aware og AVG antivirus har jeg ikke funnet mindre enn:

* 198 forskellige spy ware og adware objekter (med varierende sikkerhetsrisiko)

* Intet mindre enn 19 forskellige virus (macro og skript osv)

* 5 forskjellige trojanere (spennende ting som lolita.b og Krepper.a)

* 1 webdialer (av den typen som ringer utlandet)

Bør vel også nevnes at maskinen hadde både Norton Antivirus og Ad-Aware innstallert, og at dette beviser verdien av og oppdatere antivirusen din, og kanskje tilogmed KJØRE EN SYSTEM SCAN I BLANT, hvilket som jeg kan garantere ikke har blitt gjort i dette tilfellet!!!

:no::no:

...ehem..nuvel....hmm... hvor er det blitt av OS diskene mine nå da? :p

Lenke til kommentar

Jeg renset PCen til foreldrene mine i går, *sukk*

Intet mindre enn 367 forskjellige Spyware ting tang...

Og intet mindre enn 23 Forskjellige virus...

Fattern har en morsom liten hobby han...(han er heeeelt grønn på pc):

Han sitter å skriver alt mulig .com . Han sier det er så morsomt... liksom en safari.. :p Gamle mennesker er noen merkelige dyr..

Er det rart det var så masse virus på pcen lissom ?

Lenke til kommentar

har ikke antivirus, og frykter ikke PÅ NOEN MÅTE OVERHODET virus. Jeg ler av virus. Høyt... Jeg kjører Linux :D

Og ja jeg har brannmur. liten vits å la vær når den følger med som standard og er skrudd på som standard. ikke egentlig noe vits (pc'n står stort sett bak en smootwall, som er [påstått] ucracket), satt opp for sikkerhet, og tilkoplet med ISDN...

Lenke til kommentar
har ikke antivirus, og frykter ikke PÅ NOEN MÅTE OVERHODET virus. Jeg ler av virus. Høyt... Jeg kjører Linux :D

Finnes vel virus til Linux også? Eller?

Uansett ikke ett like stort problem, fordi det er mer attraktivt å lage virus for Windows, som jo har flere brukere og derfor lettere å spre det.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Det finnes virus til Linux, men disse svært uvanlige.

Linux er bygd opp på en totalt forskjellig sikkerhetsfilosofi enn det Windows er.

"There are about 60,000 viruses known for Windows, 40 or so for the Macintosh, about 5 for commercial Unix versions, and perhaps 40 for Linux. Most of the Windows viruses are not important, but many hundreds have caused widespread damage. Two or three of the Macintosh viruses were widespread enough to be of importance. None of the Unix or Linux viruses became widespread - most were confined to the laboratory."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...