Dikky Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Synes det er veldig underholdende når det kommer slike viruser, da setter jeg meg på sidelinja og håper at dere windows brukere får det så jævlig som mulig! Hadde også vært kult om det hadde kommet en ny variant av MyDoom som ddoset forum.hardware.no Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Er det noen som faktisk har fått mye virus nå i det siste...? For jeg for nesten ikke no for tiden... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 At det faktisk er så utrolig mange som vil få problemer med det nye KJEMPE store viruset? Problemet er at mangen skruer av auto-protect nå de spiller, bruker for mye resusser hevder de. Derfor er det mangen som får virus problemer, selv har eg aldri hatt virus på min pc. Bruker NIS2004, har på auto update. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 At det faktisk er så utrolig mange som vil få problemer med det nye KJEMPE store viruset? Problemet er at mangen skruer av auto-protect nå de spiller, bruker for mye resusser hevder de. Derfor er det mangen som får virus problemer, selv har eg aldri hatt virus på min pc. Bruker NIS2004, har på auto update. Helt enig, og har man dårligere ytelser pga auto-update har de for dårlig maskin etter min mening. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 har aldri blitt hardt rammet av noen virus. Fikk den blaster ormen da, men er jo bare å skrive shutdown -a så den gjorde jo ingen skade. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 har aldri blitt hardt rammet av noen virus. Fikk den blaster ormen da, men er jo bare å skrive shutdown -a så den gjorde jo ingen skade. Eh.... Jeg håper du mener shutdown -a og deretter fjerne den ? Hvis du bare har hindret den fra å slå av pc'n din er du jo sannsynligvis blitt spamzombie. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 har aldri blitt hardt rammet av noen virus. Fikk den blaster ormen da, men er jo bare å skrive shutdown -a så den gjorde jo ingen skade. Hehe, hadde du bare skrevet shutdown -a, og ikke gjort noe annet på det nettverket jeg styer med, hadde du ikke beholdt nettilkoblinga di lenge. AtW Lenke til kommentar
esk Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det å ikke bruke antivirus er regelrett idiotisk, spesielt dersom man bruker outlook eller outlook ekspress. Det hjelper noe å holde disse verktøyene oppdatert, men langt fra nok. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det å ikke bruke antivirus er regelrett idiotisk, spesielt dersom man bruker outlook eller outlook ekspress. Det hjelper noe å holde disse verktøyene oppdatert, men langt fra nok. La oss se bort ifra outlook express, hva er det som ikke er nok med å holde seg oppdatert, og ikke eksevere filer du ikke vet hva er? AtW Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har ikke norton eller noen annen form for virus dingsboms, og har aldri blitt rammet av virus.... Det er jo like dumt som å skryte av å ikke bruke bilbelte og si at du aldri har tatt skade av det... skulle jeg bli rammet av et virus,formaterer jeg.... det er ****** meg bedre enn at pcen blir evig mye tregere pga norton og sånt Lenke til kommentar
esk Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Jeg har ikke helt lyst å se bort i fra outlook og outlook express da disse har et problem som gjør at man ikke nødvendigvis trenger å åpne et vedlegg for at viruset skal få kjørt. Jeg har fulgt med på disse programmene og sårbarhetene deres i flere år nå og funnet at deler av problemet er den tette integrasjonen med office. Men når det er sagt, dersom du er nøyaktig på hva du kjører av filer og benytter en annen epostklient enn de to jeg har nevnt er du vesentlig sikrere. Poenget med å holde outlook og outlook express oppdatert samt windows og resten av office pakken er at en rekke av disse hullene blir tettet etter en tid av microsoft, slik at du reduserer tiden du er sårbar for virusene. Videre går jeg ut ifra at du vet atdersom du bruker internett explorer på nettet og ikke har tilstrekkelig oppdateringer innstallert, kan en ondsinnet side infisere deg med virus bare du besøker den edit: trykkleif Endret 30. januar 2004 av esk Lenke til kommentar
esk Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Huff, jeg leste visst ikke godt nok ATWindsor... Problemet med at det skulle være nok å holde programvaren oppdatert ligger i at det tar en tid fra et sikkerhetshull blir oppdaget til det blir tettet Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Om dere ikke vet det; MyDoom virus Går ut på at viruset sendes ut til mange pcer og sprer seg av seg selv. Fra den 1. febrauar - 15.februar vil alle pcene som har fått virusene ddose micrsoft.com Endelig et virus som gjør noe nytte ahpadt Endret 30. januar 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
esk Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ikke første gang noen lager noe sånt, windows update ble utsatt for det samme for ikke lenge siden, microsoft flyttet ganske serveren. Eneste det viruset i realiteten klarte å få gjort av ugangn var å skape en forbanna haug med rpc feilmeldinger Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ikke første gang noen lager noe sånt, windows update ble utsatt for det samme for ikke lenge siden, microsoft flyttet ganske serveren. Eneste det viruset i realiteten klarte å få gjort av ugangn var å skape en forbanna haug med rpc feilmeldinger De flyttet vel ikke serveren, den er ikke så lett å flytte, da windows-update ikke hadde funket så bra om den plutselig ble flyteet, men den angrep en side som bare redirected til den "ordentlige" siden, dessuten sendte blaster ut (relativt sett), få pakker i forhold til potensiale, noen har spekulert i at disse to relativt enkle feilene, tyder på at det er lagd dårligere enn det kunne for å gi en advarsel. (tar dette litt ut av hukommelsen, så mulig jeg husker feil). AtW Lenke til kommentar
esk Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Nei, du har helt rett, jeg kom bare med en grov forenkling som skulle være lett å forstå Lenke til kommentar
@b Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Eneste virus jeg har plagdes med, var Blaster. Har ikke sett noe av de andre store virus/ormene som har vært omtalt i media i det siste. Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 [quote name='Zephyros' date='30/01/2004 : 19:10']har aldri blitt hardt rammet av noen virus. Fikk den blaster ormen da, men er jo bare å skrive shutdown -a så den gjorde jo ingen skade.[/quote] Har selv had "blaster", viss du kun skriver "shutdown -A" så har du seriøse problemer. Den ormen fucker opp alt, exe filer AAAAALT. Ble så plaget at jeg vurderte å ta øksa å DENGE løs på HDen. Ble fan ikke kvitt det. nå er det endelig borte men viss jeg får det igjen så kommer jeg til å få seriøst nervesambrud Formaterte maskinen !!!!!!!!!!13!!!!!!!! ganger, det lå på alle plater som var utbrent som inneholdte exe filer som var innfisert av blaster!!!! Men jeg tror jeg må ha fådt noe mer en bare blaster, for å endelig bli kvitt det så var min oppskrift som følger: Formatere HDen 13 ganger, knuse alle plater som var brent siden jeg fikk det og sist men ikke minst vurdere å KNUSE HDen men så langt gikk det heldigvis ikke Men jeg sverger det er den største dritn jeg noensinna har vert borti. viss jeg slår av Firewallen min så får jeg blaster nesten med en gang!!!!!!! det er helt sykt Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Microsoft utlover en dusør på 250.000$ til de som hjelper å pågripe de som startet MyDoom-viruset, ifølge CNN.com Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Virker som Microsoft går inn for å fakke badguys'ene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå