JuZt3r Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det er jo like dumt som å skryte av å ikke bruke bilbelte og si at du aldri har tatt skade av det... Sa Phanteon. Det som er enda dummere, er å kjøpe virusbeskyttelse i dyre dommer - og bli rammet av virus likevel. Sånn som alle som har det blir, fra tid til annen. Jeg kan si det samme som dere - jeg har ikke blitt rammet av virus siden jeg kastet ut min totalt unyttige og fortregende virusbeskyttelse for nesten 2 år siden. Og jeg blir det ikke nå heller ! Enda dumemre å tape MASSE penger og tid på ikke kjøpe eller laste ned (gratis) antivirus programmer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 hufhuf. Det blir så dumt å si "nei trenger ikke bilbelte, JEG klarer å kjøre bil"AV bra FW bra. Dere som ikke bruker der, trenger ikke SKRYTE av det. Det er her jeg begynner å irritere meg mildt, det er jo umulig å si at man ikke trenger AV i alle tilfeller på dette forumet, uten å bli beskylt for skryting, ser jeg ut som en fjortiss? (i ordets oppførselsmessige stand, ikke aldersmessige), i alle tilfeller så vil jeg gjerne slippe å behandles som en, jeg har vitterlig bedre ting å gjøre for selvfølelsen enn å skryte av at jeg ikke har AV på ett forum, der mesteparten er fremmede mennekser. Det må være lov å komme med ett inspill imot AV uten at det oppfattes som skryt? AtW Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 eg har heller ikkje virusprogram, bruker symantec sin online virus scan av og til for å sjekke om ein tulling har greid å legge inn eit irc trojan har ikkje firewall heller Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 eg har heller ikkje virusprogram, bruker symantec sin online virus scan av og til for å sjekke om ein tulling har greid å legge inn eit irc trojan har ikkje firewall heller Like pålitelig som samleie uten prevansjoner Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 de siste 2-3 årene har jeg klart meg gjennom alt mulig av ormer og virus uten å bli infisert med ett eneste ett.. ikke så halvgærn feat. det..? Ikke noe problem det såfremt at man vet hva man gjør (og ikke skal gjøre) Selv har jeg _aldri_ hatt virus på PC'en min.. Har heller ikke brukt så mye viruskillere.. Hadde en del virus på Amiga 500'en min en gang i tiden da...;-) Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 eg har heller ikkje virusprogram, bruker symantec sin online virus scan av og til for å sjekke om ein tulling har greid å legge inn eit irc trojan har ikkje firewall heller Like pålitelig som samleie uten prevansjoner hehe. finnes jo abort (format) med abort dreper du et menneskeliv, og format kan du miste mye stæsj Lenke til kommentar
knatten Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Vær så snill da, ikke begynn denne diskusjonen igjen, det går fint ann å ikke få virus selv om man ikke bruker ett AV-program, spesielt om man har firewall. Enig. Det er ikke snakk om noe annet enn å holde programmer oppdatert, og ikke åpne vedlegg osv. Misforstå meg rett, for de aller fleste er det bra å ha en virus-killer, men det betyr ikke at alle må ha det. Enig. Poenget mitt er at man godt kan være virusfri uten å ha antivirus, men det er mye vanskeligere å merke en infeksjon uten. De fleste brukere som ikke har antivirus vil ikke være i stand til å oppdage en epost-orm. Dersom alle hadde hatt antivirus ville jeg hatt mye mindre spam i postkassa mi i dag. Og flesteparten av dem som sender meg spam vet det ikke, men ville visst det dersom de hadde hatt antivirus. Å argumentere med at jeg bare kan si fra til dem at de er infisert holder ikke, da slike ormer bruker falsk avsender. Jeg har ikke myndighet til å spore den ekte avsenderen ved hjelp av isp-ens logger. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Mr ueland sa si meg så hvordan skal du kunne finne ut om du har et virus eller ikke som sender ut tonnevis av spam ifra deg hvis du ikke har et program som kan se om du har det..? hva med online scans da? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 "Jeg har aldri vært hos tannlegen, og har ingen hull i tennene." Genial komentar. Hvordan vet man da at man ikke har hull?? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg bruker grisoft AVG ->Bra og billig(Gratis) Link til AVG Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Kjempe STORT virus, ja. har hørt at det er ca 5kg stort, og du kan se en klump på nettverkskabelen idet den ankommer. Klask inn i pc'en.... "Farlig" er vel et bedre adjektiv å bruke om digitale virus... HE HE Det er sant det... Men DIGITALT virus!!!? ____________________________________________________________________ Jeg har Online ADSL og det er derfor jeg har NIS 03... Men det som er helt dustete med det er at du må på internett får og laste det ned. En venn av meg kjøpte ny maskin med Online ADSL. Han hadde ikke noen brannmur eller antivirus kontroll på maskinen sin og skulle laste ned NIS 03. Men når han holdt på og laste det ned, lastet han samtidig ned et virus som det tok uker før han greide og få vekk... Det er teit... Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Skjønner ikke at folk er dumme nok til å åpne et vedlegg når de har fått 10-20 eksemplarer av samme mail og når det står i emne linja noe som "Dette er i hvertfall ikke et virus" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kjempe STORT virus, ja. har hørt at det er ca 5kg stort, og du kan se en klump på nettverkskabelen idet den ankommer. Klask inn i pc'en.... "Farlig" er vel et bedre adjektiv å bruke om digitale virus... HE HE Det er sant det... Men DIGITALT virus!!!? Ja.. hva ellers kan vel være et mer samlende begrep på datavirus enn "digitalt". Ellers så har vi jo de gode gammeldagse analoge virusene som man gjerne får på vinteren etter å ha vært kald og våt, evt etter å ha vært på ibiza og rulet street'n.. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Dersom alle hadde hatt antivirus ville jeg hatt mye mindre spam i postkassa mi i dag. Og flesteparten av dem som sender meg spam vet det ikke, men ville visst det dersom de hadde hatt antivirus. Var det Knatten som skrev dette ? Hvis du er redd for å belaste andre med spredning fra mailormer, kan du bare kjøre uten Tjenesten "Terminal Services". Og hva er vitsen med denne ? Den er der for å muliggjøre programstyring og tukling i DITT register - fra nettlogon på DIN maskin ! Administrative verktøy/datamaskinbehandling/tjenester og programmer/tjenester. Du finner Terminal Services et stykke nedpå lista - merk den og høyreklikk egenskaper og trykk "inaktiver". Det kan du med fordel også gjøre på : Alerter - Messenger og Oppgavestyring planlegging også. Bare tull å ha på, ja det høyner sikkerheten betraktlig å kjøre uten, da det er via disse interne meldingstjenester mye av det verste spres både i og ut av maskinen. Du fratar feks. Red Sherif som spres via Java til å gå inn i registeret ditt og legge seg der. Og Tjenester kan jo bare åpnes igjen viss du vil. Det er mange flere måter å sette opp XP på så den blir enda sikkrere som feks. å la I.E kjøre via "run as/sec. logon og gi denne bare "read only" rettigheter. Det går BEDRE uten - og mye fortere ! Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Poenget mitt er at man godt kan være virusfri uten å ha antivirus, men det er mye vanskeligere å merke en infeksjon uten. De fleste brukere som ikke har antivirus vil ikke være i stand til å oppdage en epost-orm Var det Knatten som skrev dette ? Hvis du er redd for å belaste andre med spredning fra mailormer, kan du bare kjøre uten Tjenesten "Terminal Services". Og hva er vitsen med denne ? Den er der for å muliggjøre programstyring og tukling i DITT register - fra nettlogon på DIN maskin ! Administrative verktøy/datamaskinbehandling/tjenester og programmer/tjenester. Du finner Terminal Services et stykke nedpå lista - merk den og høyreklikk egenskaper og trykk "inaktiver". Det kan du med fordel også gjøre på : Alerter - Messenger og Oppgavestyring planlegging også. Bare tull å ha på, ja det høyner sikkerheten betraktlig å kjøre uten, da det er via disse interne meldingstjenester mye av det verste spres både i og ut av maskinen. Du fratar feks. Red Sherif som spres via Java til å gå inn i registeret ditt og legge seg der. Og Tjenester kan jo bare åpnes igjen viss du vil. Det er mange flere måter å sette opp XP på så den blir enda sikkrere som feks. å la I.E kjøre via "run as/sec. logon og gi denne bare "read only" rettigheter. Det går BEDRE uten - og mye fortere ! Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ganske slitsomt virus dette.. Ramler inn ca 200 mails med virus daglig her nå Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 eg har heller ikkje virusprogram, bruker symantec sin online virus scan av og til for å sjekke om ein tulling har greid å legge inn eit irc trojan har ikkje firewall heller Like pålitelig som samleie uten prevansjoner Er vel bare å trekke seg ut ? Ikke helt sikkert men... (jfr. trekke ut "pluggen" ... ) Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Virusprogram behøver ikke være dyrt. Bruker selv AGV som er gratis. Det har stoppet flere virus fra Kazaa som har prøvd å ramme meg. Oppdaterer hver uke og føler meg rimelig trygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå