Howiey Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Hørte på nyhetene kl. 23:20 på TV2 at det er et nytt kjempe virus ute og går... Det er ALLTID et eller annet virus ute og går...! Det er det i vert fall i min mail inbox... Jeg har Norton Internett Security 2003(før det hadde jeg NIS 02 og 01) og har aldri hatt problemer med noen virus på maskinen min de siste tre årene... Ikke tror jeg at jeg vil legge noe spesielt merke til dette viruset heller... Er det noen som tror det? At det faktisk er så utrolig mange som vil få problemer med det nye KJEMPE store viruset? Vist du ikke så nyhetene så kan du lese om det hele [url="http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article179629.ece"]her.[/url] Endret 29. januar 2004 av cola_boy Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 de siste 2-3 årene har jeg klart meg gjennom alt mulig av ormer og virus uten å bli infisert med ett eneste ett.. ikke så halvgærn feat. det..? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det er vel heller vanskelig å bli infisert av virus gjennom hotmail tror jeg... Må man ikke åpne og laste ned vedlegg for å bli infisert? det er vel ikke nok å åpne mailen? Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har ikke norton eller noen annen form for virus dingsboms, og har aldri blitt rammet av virus.... en kjær venn med hans stolte norton beskyttede pc er derimot stadig vekk rammet! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg bruker kun webmail med innebygd virus-sjekker. Jeg kan se navnene på vedleggene og hvilke virus de inneholder men jeg får ikke lov til å laste ned infiserte filer. Jeg bruker også NIS 2003 så der er heller ikke noen problemer. Sist jeg ble infisert var sist jeg reinnstallerte PC'n og idiotisk nok ikke hadde innstallert NIS 2003 før jeg plugget i nettverkskabelen for å oppdatere windows... Jepp jeg satt med sjegget i postkassa et kvarter senere, og måtte bare starte på nytt med reinnstalleringen. (gadd ikke å balle så mye med blaster-fjerner osv så jeg tok en grei reformat. ) Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Jeg har ikke norton eller noen annen form for virus dingsboms, og har aldri blitt rammet av virus.... Det er jo like dumt som å skryte av å ikke bruke bilbelte og si at du aldri har tatt skade av det... Endret 30. januar 2004 av Pantheon Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har ikke norton eller noen annen form for virus dingsboms, og har aldri blitt rammet av virus.... Det er jo like dumt som å skryte av å ikke bruke bilbelte og si at du aldri har tatt skade av det... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 de siste 2-3 årene har jeg klart meg gjennom alt mulig av ormer og virus uten å bli infisert med ett eneste ett.. ikke så halvgærn feat. det..? Yup samme her. Aldri fått noen av de virusene de snakker om. Men tar og patcher og skjekker fordet da. just in case. Lenke til kommentar
cico Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 "Jeg har aldri vært hos tannlegen, og har ingen hull i tennene." Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har ikke norton eller noen annen form for virus dingsboms, og har aldri blitt rammet av virus.... Det er jo like dumt som å skryte av å ikke bruke bilbelte og si at du aldri har tatt skade av det... Jepp, det gjelder siste post fra cico også.. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Windowsbrukere (særlig Outlook og Outlook Express) som ikke har antivirus og skryter av at de aldri har blitt infisert er rett og slett provoserende. Med en liten overdrivelse vil jeg sammenlikne det med å løpe oppover Karl Johan på en lørdag formiddag, med bind for øynene og propper i ørene, veivende med et samurai-sverd, og skryte av at du aldri har skadet noen. Poenget med mange av dagens virus er at de sprer seg til alle i kontakt-listen din, uten å ødelegge noe på din maskin. Altså merker du ingenting, men alle i kontaktlisten din blir nedspammet av deg. Det er mange som har min mail-adresse, og dermed blir mailboksen min fylt av spam. En stor takk rettes til Mozillas innebygde spamfilter, som letter ryddejobben for meg. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har ikke norton eller noen annen form for virus dingsboms, og har aldri blitt rammet av virus.... en kjær venn med hans stolte norton beskyttede pc er derimot stadig vekk rammet! si meg så hvordan skal du kunne finne ut om du har et virus eller ikke som sender ut tonnevis av spam ifra deg hvis du ikke har et program som kan se om du har det..? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hørte på nyhetene kl. 23:20 på TV2 at det er et nytt kjempe virus ute og går... Det er ALLTID et eller annet virus ute og går...! Det er det i vert fall i min mail inbox... Jeg har Norton Internett Security 2003(før det hadde jeg NIS 02 og 01) og har aldri hatt problemer med noen virus på maskinen min de siste tre årene... Ikke tror jeg at jeg vil legge noe spesielt merke til dette viruset heller... Er det noen som tror det? At det faktisk er så utrolig mange som vil få problemer med det nye KJEMPE store viruset? Vist du ikke så nyhetene så kan du lese om det hele her. Men dette viruset er ganske stort altså. Iallefall 4m. - men det er litt fint, for da kom det ikke ut igjen mellom den lille nettverkskabelen som går ut fra antivirus-serveren vår .... Lenke til kommentar
xthal Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 En stor takk rettes til Mozillas innebygde spamfilter, som letter ryddejobben for meg. Jepp det er genialt, bruker det selv og alle vedlegg (uansett type) vises KUN som ren text, gen-i-alt! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Windowsbrukere (særlig Outlook og Outlook Express) som ikke har antivirus og skryter av at de aldri har blitt infisert er rett og slett provoserende. Med en liten overdrivelse vil jeg sammenlikne det med å løpe oppover Karl Johan på en lørdag formiddag, med bind for øynene og propper i ørene, veivende med et samurai-sverd, og skryte av at du aldri har skadet noen. Poenget med mange av dagens virus er at de sprer seg til alle i kontakt-listen din, uten å ødelegge noe på din maskin. Altså merker du ingenting, men alle i kontaktlisten din blir nedspammet av deg. Det er mange som har min mail-adresse, og dermed blir mailboksen min fylt av spam. En stor takk rettes til Mozillas innebygde spamfilter, som letter ryddejobben for meg. Vær så snill da, ikke begynn denne diskusjonen igjen, det går fint ann å ikke få virus selv om man ikke bruker ett AV-program, spesielt om man har firewall. Det er ikke snakk om noe annet enn å holde programmer oppdatert, og ikke åpne vedlegg osv. Misforstå meg rett, for de aller fleste er det bra å ha en virus-killer, men det betyr ikke at alle må ha det. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har ikke norton eller noen annen form for virus dingsboms, og har aldri blitt rammet av virus.... en kjær venn med hans stolte norton beskyttede pc er derimot stadig vekk rammet! si meg så hvordan skal du kunne finne ut om du har et virus eller ikke som sender ut tonnevis av spam ifra deg hvis du ikke har et program som kan se om du har det..? Overvåke trafikken gjennom pcen? spørre kameratrene din om de har fått mail av deg? ta en kjapp scan før han skriver innlegget, bare for å forsikre seg? Mulighetene er ganske mange. AtW Lenke til kommentar
Justin Time Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kjempe STORT virus, ja. har hørt at det er ca 5kg stort, og du kan se en klump på nettverkskabelen idet den ankommer. Klask inn i pc'en.... "Farlig" er vel et bedre adjektiv å bruke om digitale virus... Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det er jo like dumt som å skryte av å ikke bruke bilbelte og si at du aldri har tatt skade av det... Sa Phanteon. Det som er enda dummere, er å kjøpe virusbeskyttelse i dyre dommer - og bli rammet av virus likevel. Sånn som alle som har det blir, fra tid til annen. Jeg kan si det samme som dere - jeg har ikke blitt rammet av virus siden jeg kastet ut min totalt unyttige og fortregende virusbeskyttelse for nesten 2 år siden. Og jeg blir det ikke nå heller ! Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 hufhuf. Det blir så dumt å si "nei trenger ikke bilbelte, JEG klarer å kjøre bil" AV bra FW bra. Dere som ikke bruker der, trenger ikke SKRYTE av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå