Gå til innhold

Noen maskiner som matcher X31

TcB

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et tilbud på en IBM X31 med følgende specs:

Pentium M1,4 Ghz

40GB Harddisk

ATI Radeon 7500 16MB

256MB ram (skal oppgradere til 512MB senere)

Bloothoth

+++

Til 15000kr

Jeg vet at dette er et veldig godt tilbud, men det jeg lurer på er om det finnes noen i nærheten ipris når det gjelder ultraportable? Toppen 1,8kg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung Q20 er jo stilig...

men on topic:

jeg har også tenkt på å kjøpe en x31 (dog den med 802.11a/b/g 1,6 og 512mb ram) og jeg har ikke funnet noe som er i nærheten engang når man ser på alt man får, da medregnet forsterket chassis, lys, tastatur, batteri... flott faktisk...

Lenke til kommentar
blodtann på godt norsk ;)

Blåtann på godt norsk.

Tilbake til topic:

IBM X31 er en veldig god maskin, det finnes alternativer i ultraportabel klassen, men om disse har like god byggekvalitet er jeg veldig usikker på. Det er en grunn til at IBM sin X31 veier 200-300 gram mer enn konkurrentene. 1,6 kg er uansett ikke en høy vekt :)

Dell har X300 (VELDIG høy plastikkfaktor).

Fujitsu-Siemens har en ultraportabel, husker ikke modellnr.

Lenke til kommentar
blodtann på godt norsk  ;)

Blåtann på godt norsk.

Tilbake til topic:

IBM X31 er en veldig god maskin, det finnes alternativer i ultraportabel klassen, men om disse har like god byggekvalitet er jeg veldig usikker på. Det er en grunn til at IBM sin X31 veier 200-300 gram mer enn konkurrentene. 1,6 kg er uansett ikke en høy vekt :)

Dell har X300 (VELDIG høy plastikkfaktor).

Fujitsu-Siemens har en ultraportabel, husker ikke modellnr.

Fujitsu-Siemens S6120?

Lenke til kommentar

:devil: Har en Fujitsu Siemens , Amilo 7400, M 1,4ghz

256 MB Ram, oppgraderes til 512. med Blåtann, IR, FireWire, 3x usb, diverse tilkoblinger, + DVD RW/CD RW. 15,1" LCD TFT skjerm, og 6 timers batt kapasitet.

Du får kjøpt den for ca 15000,- på telehuset ( hvis du pruter litt)

Dette er en super Laptop.

Jeg er ihvertfall fornøyd !

:thumbs:

Lenke til kommentar
:devil: Har en Fujitsu Siemens , Amilo 7400, M 1,4ghz

256 MB Ram, oppgraderes til 512. med Blåtann, IR, FireWire, 3x usb, diverse tilkoblinger, + DVD RW/CD RW. 15,1" LCD TFT skjerm, og 6 timers batt kapasitet.

Du får kjøpt den for ca 15000,- på telehuset ( hvis du pruter litt)

Dette er en super Laptop.

Jeg er ihvertfall fornøyd !

:thumbs:

En laptop med en 15,1" skjerm kan ikke kalles ultraportabel. Den veier også ca 2,6 kg, noe som er nesten en kilo mer enn det han er ute etter.

Av små maskiner så er det noen gode alternativer:

IBM X31 er selvfølgelig meget bra

IBM X40 (ble lansert i dag) er også en fin maskin, som er enda mindre. 25% mindre vekt, og 20% mindre volum!

en artikkel om denne kan du finne her:

http://www.wi-fiplanet.com/news/article.php/3308621

Av andre bærbare har dell noen ganske greie.

X300 og D400 er begge gode maskiner med en fin pris. Jeg har selv D400 som jeg er meget fornøyd med, jeg var ute etter en liten maskin med alt av tilkoblingsmuligheter og nettverk. Det er gigabit lan, 802.11a/b/g, bluetooth, usb2, firewire, ir og com port på den. Det er også smart kort leser. En ting som er negativt med maskinen er at det er et ganske stort ramme rundt skjermen, men det gjør også at maskinen er ganske solid.

X300 er også en maskin som har mye tilkoblingsmuligheter, men var ikke tilgjengelig når jeg kjøpte min.

Fujitsu Siemens s6120 er på mange måter en suveren ultraportabel. 13,3" skjerm og innebygd optisk enhet gjør at den stiller i en litt annen klasse. Dessverre er det ikke mulig med flere trådløse standarder foreløpig, men jeg ser ikke bort fra at det kommer snart da Intel har lansert sitt trådløse kort med b/g støtte. Maskinen virker også forholdsvis solid. Vekten er litt høyere på denne enn de andre maskinene, men du får også mer integrert i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...