XzysteRr Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei! Jeg har en FDD diskettstasjon med IDE grensesnitt... Ikke koblet til diskettpluggen på Hovedkortet... Jeg fikk i dag min Seagate 160 GB S-ATA Harddisk og skal installere XP på den! Jeg har en diskett med S-ATA driver på.. Problemet er at når jeg skal installere driveren (Trykker F6 under instialisering av install programmet). Den leser kun fra stasjon A!!! Og jeg får den ikke til å lese fra min IDE diskettstasjon! I Windows kommer det opp både diskettstasjon A: og B: (B er da min FDD. A: finnes ikke men windows regner med at man har den av en eller annen grunn... ) Hvordan kan jeg gjøre så IDE FDD'n min blir min stasjon A: ?? Slik at dumme windows klarer å lese fra den under installasjon!? Har prøvd Swap floppy men det hjalp lite... prøvd å disable stasjon A og sette på stasjon B men da finner ikke det dumme installlprogrammet noen diskettstasjon.... Meget takknemmelig for forslag som kan hjlepe meg å løse dette i kveld! =) Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei. Kan du sette opp boot fra LS-120 Floppy i BIOS ? Hvis det er mulig kunne du bruke en boot floppy for å installere slik at OS "vet om" floppyen. Good Luck Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Nå funker det! sitter med XP på min S-ATA disk nå! Var bare å disable alt av diskettstasjoner i BIOS så funka det med en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå