Gå til innhold

vannskifte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, sånn dann og vann tenker jeg! :p

 

Neida, spøk tilside. Strengt tatt er det ikke noen grunn til å skifte vannet, medmindre du har tilløp til algevekst eller annen forurensning.

Vannet vil over tid bli ganske "dødt", (uten luft), og en veeeldig hypotetisk og teoretisk ide vil jo være at vannet da kanskje vil være en bedre varmeleder.

 

Bruker man rent vann, med en passende mengde frostvæske i, så tror jeg at behovet neppe er tilstede.

 

Andre synspunkter?

Lenke til kommentar
Jeg bruker spring vann, og jeg har ikke byttet vann på et halvt år..

Da synes jeg du burde ta en sjekk av innsiden av blokkene dine.

 

Jeg har en maskin som har hatt samme vann i godt over et år uten noen missfarging eller danelse av vekster. blandingener er 2/3 Distilled Vann og frostveske.

 

Et par ting som påvirker vannet.

 

Metaller i et system, helst ikke bland kobber og alu. Hvis man "må" dette er man nødt til å ha en minimum 33% blanding av frostvæske eller annet hemmende korrisjons middel i vannet, ellers VIL det oppstå korresjon med tiden.

 

Om vannet er av en syrende art - altså med tilsettningstoffer som gjort vannet veldig surt kan dette tære på anodizeringen på alu blokker - noe som er meget lite ønskelig for å unngå framtiding korresjon.

 

Ph verdien på vannet har mye mer å si en hva man skulle tro for at det skal kjøle sikkelig.

 

Mine 0,2kr,-

 

-P-

Lenke til kommentar
Ganske enkelt hvor ofte bør man skifte vann i vannkjølinga si? ;)

Jeg bytter aldri vann bare for å bytte vann, men hver gang jeg blir nødt til å ta ut vannet av en annen grunn (skifte av vannblokk etc) så heller jeg i nytt vann og ikke det gamle. Det gjør automatisk til at jeg skifter vann med jevne mellomrom, men jeg ville ikke bekymra meg selv om vannet hadde vært i systemet i ett år.

Lenke til kommentar
Jeg bruker spring vann, og jeg har ikke byttet vann på et halvt år..

Da synes jeg du burde ta en sjekk av innsiden av blokkene dine.

Jeg har ingen ytelsestapelse da. Jeg venter heller til jeg skal gjøre noe med oppsettet..

Ikke greit å være litt førevar? Mener ikke at du skal ta fra hverandre alt - men ta av en av slangene og se om du i det minste har noen "kalk" dannelse på innsiden slangene dine. Har du dette har du nok det samme i blokkene.

Lenke til kommentar
Jeg bruker spring vann, og jeg har ikke byttet vann på et halvt år..

Da synes jeg du burde ta en sjekk av innsiden av blokkene dine.

 

Jeg har en maskin som har hatt samme vann i godt over et år uten noen missfarging eller danelse av vekster. blandingener er 2/3 Distilled Vann og frostveske.

 

Et par ting som påvirker vannet.

 

Metaller i et system, helst ikke bland kobber og alu. Hvis man "må" dette er man nødt til å ha en minimum 33% blanding av frostvæske eller annet hemmende korrisjons middel i vannet, ellers VIL det oppstå korresjon med tiden.

 

Om vannet er av en syrende art - altså med tilsettningstoffer som gjort vannet veldig surt kan dette tære på anodizeringen på alu blokker - noe som er meget lite ønskelig for å unngå framtiding korresjon.

 

Ph verdien på vannet har mye mer å si en hva man skulle tro for at det skal kjøle sikkelig.

 

Mine 0,2kr,-

 

-P-

Hmm..

Jag har kun Swiftech blokker med kobber bunn og alu chassi,burde jeg bruke 33% frostvæske eller korrosjonsbeskyttelse? :roll: Jeg bruke destillert vann med max 5-10% korrosjonsbeskyttelse! :wow:

 

CPU

 

Chipset

 

GPU

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...