pseudofilosofen Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei, Som en gammel windowsbruker, nå SUSe 9.0. synes jeg fontene i Linux er ok, bortsett fra at alle mangler kontrast, er liksom litt uklare. Og det hjelper ikke å skru av anti-aliasing. Hvordan få pene og mer kontraststerke fonter i Linux? Anders H. Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Hei igjen - ingen som har noen tips! Anders Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Er du sikker på at antialiasing er av? Prøv å køyra programmet xmag, for å forstørra ein bit av skjermen, og sjekk at svart tekst berre inneheld svarte pikslar. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kan vi få et screenshot? PS! Bumping er SLEMT! Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 ok, Her kommer screenshot. Ikke så gode, men de er laget i Linux, og det kan jeg ikke - enda... www.holt.no/graa_fonter.png (256 KB) www.holt.no/graa_fonter.jpg (202 KB) Uansett, alt er grått, ser mindre klart ut, og det hjlper ikke om jeg slår av antialiasing eller ikke. Veldig takknemlig for tips! Anders Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 På desse skjermbileta er antialiasing på, det ser du veldig lett om du prøver å forstørra med xmag. (Trykk Alt-F2 og skriv "xmag" om du ikkje finn xmag i menyen.) Kan du seia litt meir om kva du gjer når du prøver å slå av antialiasing? Har du starta X på nytt etter å ha endra på innstillingane? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 det er da ikke noe galt med disse fontene?! Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Hei, Ville bare si at jeg (nesten) har fått løst mitt fontproblem i Linux - takk og pris... ville være trist om enkle ting som dette (som likevel er veldig viktig for den totale brukeropplevelsen), skulle ødelegge min migrering til Linux. Løsningen viste seg å være en relativt nøye justering av "Gamma", hele gråtonepakken, og både rgb og cmyc fargeskalaer. Min monitor viser helt ok farger og fonter i Windows, men krevde tydeligvis en nøyere justering fra Linux for å fungere bra. Nå er det mye bedre! Anders H. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Det er vel fordi du nå har valget til å finstille tinga selv. Det vanlige problemet er jo folk som ikke får til antialiasing. Kan være litt irriterende til surfing. Bitstream Vera til alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå