Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigureringshjelp avNetopia 4542


Anbefalte innlegg

Fikk akkurat tilsendt en ny ruter fra NGT, men av en eller annen grunn kommer jeg ikke inn på telnet. Ruteren nekter å ta imot mitt bruker/passord (Pxxxxx/aktiveringsnummer og det gamle admin/noway). Konfigurasjoner her har jeg gjort mange ganger

 

På konfigurasjonssiden på NGT kommer jeg inn på Pxxxxx/aktiveringsnummer, men jeg får ikke slått av filtersettet. Da blir jeg kastet ut til innloggingssiden igjen.

 

Jeg kommer inn på advanced meny, men jeg vet ikke hvordan denne brukes. La oss si at jeg skal åpne port 80 for Remote Adminstrator og port 3784 for ventrilo. Hva må føres på hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser jo ut for meg som at du gjør riktig, når du prøver å logge deg på telnet.

Men jeg har Netopia 3351 da... Viktige ting er -10000 og at du husker å bruker stor P.

 

Jeg kan ikke noe om hvordan du åpner porter på web grensesnittet til NGT. Her er noen linker som kansje kan hjelpe:

 

http://www.tellefsen.net/netopia.php

http://www.relativt.net/index.php?mod=artikler&op=show&id=7

http://home.broadpark.no/~aroed/netopia/irc.htm

 

Selv har jeg åpnet port 1 til 15000 :D da virker det meste uten problemer

 

Om det er så lurt kan vel diskuteres. Men det gidder ikke jeg være med på..

Her er det åpent for alle som måtte ønske å ta en tur innom. Ingen Antivirus,

ingen firewall.

P.S. Jeg har kjørt sånn i flere år uten noen virus eller andre problemer.

 

Cent~

Lenke til kommentar

Snodig at du ikke kommer inn, Har lagd et nytt filtersett 0.0.0.0 og 0.0.0.0 protocol ANY (samme på ut filter).

 

Bruker filterset 1 som jeg har kalt det, ikke det originale NGT filtersettet.

 

i tillegg har jeg satt opp easyserver på min ip 10.0.0.x på alle porter fra 1025-48000

Da virker det meste .....

Men en brannmur er ingen dum ide.

 

Ps. FTP serveren har stått på nett siden jan-03 uten brannmur og med xp.

Ingen prb der.

 

:green:

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ennå ikke helt skjønt hvordan jeg åpner porter i broadpark...jeg har en server på 10.0.0.2 som jeg vil ha åpne porter til. Kunne en fortelle meg steg for steg hvordan dette gjøres i broadpark?

 

Jeg glemte å fortelle at da jeg fikk ruteren var de allerede aktivert(???)

Lenke til kommentar
[quote name='SnowDOG_' date='30/01/2004 : 04:16'] Hvis det ikke går med ADMIN/NOWAY så kan du prøve med ***/******

[/quote]
***/****** funket, men for sikkerehetsskyld ringte jeg NGT. Der viste det seg at ruteren var registrert på en annen??? Supporteren sendte meg oppskrift for restart uten passord.

Det som var pussig var at da jeg fortalte han hvilket passord jeg kom inn med, ble han litt paff og spurte hvor jeg hadde fått det fra (???)

Nå har jeg iallfall restarta ruteren og alle min nye konfigurasjoner funker som det skal.

Takker for all hjelp. :) Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Selv har jeg åpnet port 1 til 15000  :D  da virker det meste uten problemer

 

Om det er så lurt kan vel diskuteres. Men det gidder ikke jeg være med på..

Her er det åpent for alle som måtte ønske å ta en tur innom. Ingen Antivirus,

ingen firewall.

P.S. Jeg har kjørt sånn i flere år uten noen virus eller andre problemer.

 

Cent~

Velkommen i klubben. Har selv 4542 router, ble åpnet 2 måneder etter at jeg fikk den. Var litt lite info på den tiden, men det gikk til slutt. Port 1 til 65535 er åpnet hos meg, noe som er max porter per dags dato. (tror jeg). Og filteret er sletta. :devil:

Alt har funket knirkefritt i 3-4 år nå, SWEET. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...