Gå til innhold

Feil

Buchern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angrefristen gjelder hvis du kan levere tilbake gjenstanden i tilnærmet samme stand som når du fikk den. Bøyde pinner vil jeg IKKE kalle "tilnærmet samme stand". Om du får godkjent returen spørs på om butikken er snille eller ikke. Du har etter mitt syn IKKE noe krav på å få tilbake penger.

Lenke til kommentar
Angrefristen gjelder hvis du kan levere tilbake gjenstanden i tilnærmet samme stand som når du fikk den. Bøyde pinner vil jeg IKKE kalle "tilnærmet samme stand". Om du får godkjent returen spørs på om butikken er snille eller ikke. Du har etter mitt syn IKKE noe krav på å få tilbake penger.

Aha det var ikke jeg som gjorde det engang :angry:

I første posten var du ikke sikker på at det var du som gjorde det engang ?

Men en ting: før du tar i bruk ny hardware, monterer osv osv, har du noe som heter "UNDERSØKELSESPLIKT". Det vil si at du må inspisere de tingene du har mottatt for synlige feil. Hvis du oppdager synlige feil, er det ikke snakk om angrefrist men reklamasjon/DOA (Dead On Arrivel).

Om du derimot driter i dette, og monterer ivei, har du ingen beviser på at du IKKE har gjort det. Vesentlig forskjell. Da blir du sittende der med verdens største skjegg i en rimelig svær postkasse. Tviler sterkt på at du får noe som helst medhold når du i etterkant roper "Hey, den var føkka når jeg fikk den!!". Synd, men du har liten troverdighet om du ikke sjekka for fysiske feil på forhånd.

No offence ment i denne posten.

Lenke til kommentar
Jaja men si den ikke blir godkjent da. Får jeg den tilbake i posten iløpet av noen dager da? Fordi den funker jo 100%. Så det er ikke noe problem. Men må jeg betale noe annet en porto da?

Da får du sannsynligvis lov til å betale porto tilbake til deg, oppkravsgebyr samt et lite "test-gebyr" for bryderiet butikken har måttet ta seg pga at du ikke hadde returrett på CPUen.

Men når det er sagt, ikke ta sorgene på forskudd. Kanskje den går igjennom, kanskje ikke. Ta det som en hyggelig overraskelse om den går igjennom, eller som en helt naturlig ting om den ikke gjør det. Mye bedre det, enn å furte og bli sint på butikken.

"Se alltid lyst på livet .... "

Lenke til kommentar
Hehe morsom du ;)

Jaja er ca 100% sikker på at den går igjennom ettrsom jeg brukte 20 min på og kikke etter feilen. Var bare litt usikker på om jeg skulle bestille en ny fordi jeg gleder meg til å spille :D

Men angrer på at jeg sendte den inn pga at jeg gjorde det fordi jeg trodde det var feilen :ermm: Så egentlig såer det, det samme men har bare lyst til å få den fortest mulig.

Men vet dere sånn ca hvor lang tid komplett bruker på sånne saker?

Mvh Buchern :roll:

De gangene jeg har hatt ting inne hos Komplett for service/Retur har det tatt ca en uke inkl. postgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...