Gå til innhold

vitsen med 500++ units ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


tja||anal skrev (2002-03-17 12:45):

Noe jeg savner på spill er at man kan programmere inn units til å angripe spesielle ting. F.eks at tanksene angriper tankser og at infanteriet angriper andre soldater...det samme er det i forsvar...



 

Ja instillinger for AI-ene er noe jeg savner sårt i f.eks. SC. Jeg digga mulighetene du hadde i bla. Dark Reign. Samtidig så viser det jo at har max skill hvis en klarer å passe på alle unitene i SC til en hver tid.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 02:48, Corleone skrev:

Quote:


tja||anal skrev (2002-03-17 12:45):

Noe jeg savner på spill er at man kan programmere inn units til å angripe spesielle ting. F.eks at tanksene angriper tankser og at infanteriet angriper andre soldater...det samme er det i forsvar...



 

Ja instillinger for AI-ene er noe jeg savner sårt i f.eks. SC. Jeg digga mulighetene du hadde i bla. Dark Reign. Samtidig så viser det jo at har max skill hvis en klarer å passe på alle unitene i SC til en hver tid.

 

det er ikke vanskelig og passe på alle enhetene i SC det er bare en øvingsak ... det som krever skill er å klare å huske på at man skal forsvare seg når man angriper :) (og ja jeg klarer det fint:)

Lenke til kommentar

Quote:


El_PoLLa skrev (2002-03-18 08:54):

AI i sc er ikke så verst den... den kontrollerer alle unitene sine på engang nesten - sender ut ørten lockdown ifra ghostene sine f.eks. :smile:


 

Jeg tenkte på AIen til unitene jeg styrer dah :smile:

 

Quote:


|KAN| skrev (2002-03-18 19:38):

det er ikke vanskelig og passe på alle enhetene i SC det er bare en øvingsak ... det som krever skill er å klare å huske på at man skal forsvare seg når man angriper :smile: (og ja jeg klarer det fint:)


 

Jeg har ramla helt ut av mine gode gamle rutiner nå :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-19 13:15, kaifas skrev:

Quote:


On 2002-03-19 07:29, El_PoLLa skrev:

ikke noe probs med oversikt jeg, men jeg har en lei tendens til og glemme og bygge styrker når jeg angriper - counter-attacks er farlige da.


 

sett 10% av angreps styrken igjen og du har forsvar

 

n00b! 10% mindre i angrep betyr at hvis du ikke vinner angrepet så kunne du kanskje gjort det med 10% mere units - taper du så drepte du kanskje 10% mindre units enn det du ville gjort med 10% større angrep og det betyr at du får flere units som attacker deg tilbake! det er ingen vits i og ha litt av angrepet i forsvar siden angrepet blir et forsvar som tar knekken på fienden sitt angrep - derfor jeg tømmer bunkrene og setter alt med i angrepet.

Lenke til kommentar

Quote:


ikke noe probs med oversikt jeg, men jeg har en lei tendens til og glemme og bygge styrker når jeg angriper - counter-attacks er farlige da.


 

hotkey barrack/lair/gateway whatever, lær deg hurtigtast og klikk innom med jevne mellomrom

 

er ikke verre enn det...og angrepet begynner å gå dårlig sender du alt du har i basen....så får ikke motstanderen gjort noe annet enn å desperat forsvare seg

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-19 19:58, El_PoLLa skrev:

Quote:


On 2002-03-19 13:15, kaifas skrev:

Quote:


On 2002-03-19 07:29, El_PoLLa skrev:

ikke noe probs med oversikt jeg, men jeg har en lei tendens til og glemme og bygge styrker når jeg angriper - counter-attacks er farlige da.


 

sett 10% av angreps styrken igjen og du har forsvar

 

n00b! 10% mindre i angrep betyr at hvis du ikke vinner angrepet så kunne du kanskje gjort det med 10% mere units - taper du så drepte du kanskje 10% mindre units enn det du ville gjort med 10% større angrep og det betyr at du får flere units som attacker deg tilbake! det er ingen vits i og ha litt av angrepet i forsvar siden angrepet blir et forsvar som tar knekken på fienden sitt angrep - derfor jeg tømmer bunkrene og setter alt med i angrepet.

 

hmm noob jeg??mulig det,men har alltid funka her...fleste rts jeg har spilt har jeg brukt den strategien i og....vunnet...anntar det var noe galt med spillet da tenker jeg...

Lenke til kommentar

ok, trekker tilbake noob - ikke grunnlag til og kalle deg men taktikken er ikke noe bra.

det er mye bedre og ha de 10% med seg - slik at et eventuelt counter-attack blir stoppet utenfor eller i basen til fienden. og, hva skal man egentlig med 10% i forsvar? OK hvis du spiller mot 2 stk, med 2v2 og 1v1 så er det en håpløs taktikk.

Lenke til kommentar

vel ja og nei,si jeg spiller SC.ok så angriper jeg med 10 siege tanks,12 marine og 8 wraith.Igjen står 6 marines,2 siege tanks og 2 wraith...riktig nok er det et dårlig forsvar alene,men derfor har man jo longbolt turret og plenty med ildbaser med 3 marines og en firebat.riktig bruk og plassering av siste units kan gjøre ett sånt forsvar til mer eller mindre en festning,et minus da...dette er beregnet på og ta i mot et counter etter at du angrepet fi...så i ett massivt angrep på denne basen med full styrke....bye bye :smile:

 

ja det kan funke,men nei det kan være katastrofe...uansett går det jo ut på hva og hvor godt man kjenner til fi´s strategi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...