Gå til innhold

Extreme Shuttle

Anbefalte innlegg

Ny maskin, shuttle fordi den er lett og ta med seg ;)

Specs:

Shuttle SN85G4 (Nforce 3 150) 3544,-

AMD Athlon 64 3200+ 2595,-

Corsair TWINX 3200LL 1024MB/2x512MB 2297,-

Western Digital Caviar SE 250 GB S-ATA x2 3990,-

Sapphire Radeon 9800XT 256 MB 4303,-

Nec ND-2500 DVD±RW 1195,-

Har budsjett på 20 000,- Samlet pris 17924,-

Noe mer jeg trenger (Er vel ikke plass igjen men)

Er lydkort integrert bra nok ? Eller skal jeg klemme i et Audigy 2 også ??

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Ser bra ut, men siden det er ganske vanskelig å installere S-ATA disk i SN85G4, foreslår jeg at du går for en annen. Lyden er grei den, er ikke no guru jeg da, men er fornøyd.

PCI-porten foreslår jeg du bruker til en ekstra vifte, eller er du modder, kutter du ut et hull på toppen og setter i en 80mm vifte som suger luften ut. Du kan ha to harddisker inni, men da må du ha grei kjøling. Ellers ser det bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hva er det som er problemet med å installere SATA i en shuttle?

jeg har ikke cd rom i min en gang! :yes: (kun under install)

Det er ikke snakk om Shuttle generelt, men om SN85G4. Den har som kjent en kortleser i front, noe som gjør det umulig å installere floppy der.

Lenke til kommentar
hva er det som er problemet med å installere SATA i en shuttle?

jeg har ikke cd rom i min en gang!  :yes: (kun under install)

Det er ikke snakk om Shuttle generelt, men om SN85G4. Den har som kjent en kortleser i front, noe som gjør det umulig å installere floppy der.

:blush: i rest my case, men det er jo alikevel ikke noe "stort" problem å bare ha den liggende utenform mens du installerer.

jeg har harddisken min i NoVibes, og har klart meg ganske lenge uten dvdrom

Endret av Folo
Lenke til kommentar
Ser bra ut, men siden det er ganske vanskelig å installere S-ATA disk i SN85G4, foreslår jeg at du går for en annen. Lyden er grei den, er ikke no guru jeg da, men er fornøyd.

PCI-porten foreslår jeg du bruker til en ekstra vifte, eller er du modder, kutter du ut et hull på toppen og setter i en 80mm vifte som suger luften ut. Du kan ha to harddisker inni, men da må du ha grei kjøling. Ellers ser det bra ut :thumbup:

Hva er det som er vanskelig med å innstalere S-ATA harddisk i Shuttle SN85G4?

Er det mulig å innstalere 2 S-ATA harddisker i Shuttle SN85G4? Si for eksempel en WD Raptor til OS og en annen til lagring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva er det som er vanskelig med å innstalere S-ATA harddisk i Shuttle SN85G4?

Er det mulig å innstalere 2 S-ATA harddisker i Shuttle SN85G4? Si for eksempel en WD Raptor til OS og en annen til lagring.

Ingen floppy, har jeg jo sagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men hva var det som var så vanskelig med å sette inn S-ATA disk der da??? :dontgetit:

Argh! Hvordan hadde du tenkt å installere driverene da?

Lenke til kommentar
du må ha en driver på diskett for å legge inn en s-ata disk, derfor trenger du floppy!:p

Bare ville nevne at dette ikke samsvarer med min erfaring - jeg kjøpte WD Caviar 250Gb og bare plugget den i - kom opp i disk managment under winxp automatisk. Har to av denne modellen nå, og det funker som bare det.

Er det slik at man må legge inn en driver hvis man vil boote fra/ha os'et på en s-ata disk, så skjønner jeg jo (Det har jeg en annen disk til)

Lenke til kommentar
du må ha en driver på diskett for å legge inn en s-ata disk, derfor trenger du floppy!:p

Bare ville nevne at dette ikke samsvarer med min erfaring - jeg kjøpte WD Caviar 250Gb og bare plugget den i - kom opp i disk managment under winxp automatisk. Har to av denne modellen nå, og det funker som bare det.

Er det slik at man må legge inn en driver hvis man vil boote fra/ha os'et på en s-ata disk, så skjønner jeg jo (Det har jeg en annen disk til)

Kjører man de på intel kontrolleren på ett intel HK trenger man ikke drivere. Hvis man putter de på onboard RAID, så trenger man drivere.

Kjører man på AMD system, så trenger man drivere uansett

Lenke til kommentar

bytt ut med 2 stk raptor disker :) litt dyrer me akk kjappere ide disker finner du ikke! OG de tåler varmen i en shuttle (snakker av erfaring selv om det ikke har gått mere en 3-4 månder) Så kjøper du deg heller en 300 gig FW disk til lagring.

Kjører selv raptor disk og 4 stk maxtor FW disker her 1 Terra men fortsatt lett å ta med seg på lan :)

Uff kanskje litt seint ute :blush:

Endret av Pukerud
Lenke til kommentar

wh1t3inc. eller noen andre som vet....

Hva med en USB-stick/pen, kan en slik brukes før du legger inn OS?

Går det da ann å bruke en memory stick istedet for floppy til å legge inn S-ATA drivere.

Hvis det ikke går...

eventuellt hva med en ekstern USB-floppy?

Tenker nå fortrinnsvis spesifikt på Shuttle SN85G4...

Får unnskylde masinga, men når det er noe jeg ikke skjønner har jeg en tendens til å fortsette å grave til jeg finner ut av det. :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1t3inc. eller noen andre som vet....

Hva med en USB-stick/pen, kan en slik brukes før du legger inn OS?

Går det da ann å bruke en memory stick istedet for floppy til å legge inn S-ATA drivere.

Hvis det ikke går...

eventuellt hva med en ekstern USB-floppy?

Tenker nå fortrinnsvis spesifikt på Shuttle SN85G4...

Får unnskylde masinga, men når det er noe jeg ikke skjønner har jeg en tendens til å fortsette å grave til jeg finner ut av det. :blush:

Nei, usb funker ikke under boot, tror jeg. Akkurat det går ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...